Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Lapset vanhuuden varalle"

Vierailija
22.08.2023 |

Eipä noista kyllä ole mitään apua. Viisi lasta tehty ja jokainen liihottaa kuka missäkin. Yksin joutuu vaivojen kanssa isoa taloa hoitamaan ja lämmittämään. Ei jouda kukaan auttamaan ja hyvä jos jouluna kylään ehtivät ruokaa vaatimaan. Miten näistä nykyisistä työikäisistä tuli noin itsekeskeisiä?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana on etätyöt ja vaikka etäkoulut, niin mikä pakko siellä kaupungissakaan on kaikkien asua ?

Vierailija
2/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kerrostaloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloon mars, hyvä ap.

Vierailija
4/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta kerrostaloon.

Mulla on oikeus asua missä haluan. Haluan omaa rauhaa ja oman pihan.

Vierailija
5/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Somaliassa?

Vierailija
6/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset valinneet syntyä tähän maailmaan sinua passaamaan.

Vierailija
7/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itsekkäästi hankit lapset passaamaan sinua ja nyt ihmettelet, kun niillä onkin oma tahto. Ja sitten haukut netissä. Kukahan on se itsekäs?

Vierailija
8/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Somaliassa?

Itä-Suomessa.

Vierailija
9/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pienempään taloon.

Vierailija
10/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta kerrostaloon.

On oikeus mutta eri asia kannattaako (se iso talo). Voisit elää helpomminkin ja nauttia elämästä enemmän jossain muualla.

Vierailija
11/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta kerrostaloon.

Sinulla on oikeus asia siellä missä itsenäisesti pärjäät. Se että et pärjää ei ole lastesi syy.

-ohis

Vierailija
12/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikiaikainen totuus, että vanhemmat on lapsia varten lasten ollessa pieniä. Vanhempien vanhetessa taas lapset ovat vanhempiaan varten, mutta tämä tuppaa nykyään monilta unohtumaan. Että ihmisen pitäisi vanhetessaan vain jättää kaikki ja muuttaa johonkin ankeaan betonikuutioon odottamaan kuolemaa. Mitään apua ei saisi pyytää eikä omaa tahtoa olla... Mutta perintöä pitäisi kyllä jättää!

Vierailija
13/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta kerrostaloon.

Rahalla saa teetettyä kaikki talon työt.

Meilläkin vanhus on sitä mieltä, että pitää ajaa 500 kilometriä suuntaansa sinne leikkaamaan nurmikkoa. Toki vanhukselle ilmaista sillä tavalla.

Vierailija
14/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana näen paljon yksinäisiä vanhuksia. Useimmilla on lapsia, mutta ei he käy tai edes soita. Joskus olen päivystyksestä aikuiselle lapselle soittanut, niin vastaukset on vain vihaista huutoa, ei kiinnosta oman isän /äidin tilanne. Ei sitä tietenkään voi velvoittaakaan ja mistä minä tiedän millainen vanhempi joku on ollut.

Vierailija
15/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan tehnyt lastani sitä varten, että passaa minua kun olen vanha. Yritän myös olla niin hyvä vanhempana ja ihmisenä, että lapsi aikuisena tulisi ihan omasta tahdostaan mielellään kylään. Ja silloin kun hän on kylässä, minä passaan häntä!

Vierailija
16/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ikiaikainen totuus, että vanhemmat on lapsia varten lasten ollessa pieniä. Vanhempien vanhetessa taas lapset ovat vanhempiaan varten, mutta tämä tuppaa nykyään monilta unohtumaan. Että ihmisen pitäisi vanhetessaan vain jättää kaikki ja muuttaa johonkin ankeaan betonikuutioon odottamaan kuolemaa. Mitään apua ei saisi pyytää eikä omaa tahtoa olla... Mutta perintöä pitäisi kyllä jättää!

Nyky-yhteiskunta ei toimi kuten kivikautinen heimo. En sano kumpi on parempi mutta aikuisilla lapsilla on omat työnsä ja elämänsä elettävänä.

Vierailija
17/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä asuntoja on muitakin kuin h€lvetillisen suuri omakotitalo työleiripihalla tai betonikuutio.

Ihan hyvin voi muuttaa pieneen omakotilaan, jossa on helppohoitoinen piha tai vaikka rivitaloon.

Vierailija
18/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minun vanhemmiltani tuo alkuosa taisi unohtua. Olivat nimittäin lähinnä alkoholia varten. Että varmaan voi miettiä omia elämänvalintojaan ennen kuin alkaa moittimaan jälkikasvunsa vastaavia.

Vierailija
19/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä lapsilla on omat työt, omat lapset, oma koti, oma piha hoidettavinaan. Välillä olisi kiva nukkuakin, eikä olla 24/7 hälytysvalmiudessa.

Näiden vanhusten mielestä muiden pitäisi jättää kaikki ja olla koko ajan täyttämässä työlistan mukaisia vaatimuksia.

Vierailija
20/79 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyytää apua, mutta pitää olla vanhuksenkin realisti, mitä ja miten paljon lapset ehtivät tulla tekemään. Välimatkaa voi olla paljon ja bensa on hinnoissaan. Lapsilla on omakin elämänsä, työnsä, velvollisuutensa, omat talonsa. Perintöä ei ola pakko kenellekään jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme