Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lastensuojelun tulisi toimia?

Vierailija
22.08.2023 |

Millainen se olisi ideaalimaailmassa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti. Esimerkiksi poliisista voisi ottaa mallia. Nythän sen mielestä kaikki on saman tien syyllisiä, eikä niin, että ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan.

Vantaan lastensuojelun päällikön sanoin: Ilmoitelkaa, ilmoitelkaa, kyllä me täällä sitten aina jotain keksitään.

Ei noin. Oikeasti.

Vierailija
2/5 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siten, että vanhempiakin kunnioitettaisiin ja ymmärrettäisiin. Omassa tilanteessani ongelma oli lapsen isässä. Tein itse ilmoituksen saadakseni apua. Lopputulema oli, että minutkin leimattiin ja lapselle haettiin mm. edunvalvojaa. Lapsen puheet uskottiin ihan täysin, mikä oli outoa, koska tottakai murkkuikäinen voi myös valehdella jos kuvittelee saavansa etua.

Näitä sotkuja sitten selviteltiin. Vahtivat mm. että olohuoneen tapetit vaihdetaan, kun se on lapselle luvattu ja emme kuulemma koskaan pidä lupauksiamme... Sama juttu lomamatkan kanssa. Sekin oli luvattu ja tarkasti seurasivat, että toteutuu.

En oikein saanut kiinni, että miten tuo meitä auttoi. Jäi lähinnä pelko postilaatikon kolahduksiin, kun sieltä tuli aina jotain yllätyksiä mitä olivat taas "saaneet selville" ja piti selvitellä.

Meitä neuvottiin psykologin ja hoitajien toimesta toimimaan tietyllä tavalla. Tämänkin kyseenalaistivat, kun lapsi ei siitä tykännyt. Siinä kohtaa en enää uskonut, että saisin sossuilta mitään järkevää apua, joten noudatin niiden tahojen ohjeita, jotka näkivät kokonaistilanteen. Sossuilla ei ollut sitä koskaan, koska eivät kuunnelleet mitä minä puhuin.

Onneksi lapsi jossain kohtaa ymmärsi, ettei sossu ole mikään toiveiden toteuttaja ja yhtäkkiä koko show kuivui kasaan. Kovat merkinnät kuitenkin varmasti jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran lisään vielä edelliseen, että nyt meillä on asiat hyvin. Sossujen ansiota se ei kuitenkaan ole vaan ihan omaa työtä. Ollaan puhuttu paljon ja noudatettu neuvoja mitä saatiin niiltä muilta tahoilta, kuten terveydenhuollosta.

Edelleenkään en ymmärrä mitä hyötyä oli heille esitellä lomakuvia. Mutta kaippa tuokin on käsittelijästä kiinni. Ehkä omalle kohdalle saattui sellainen, joka näki mörköjä joka nurkassa.

Vierailija
4/5 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka siten, että vanhempiakin kunnioitettaisiin ja ymmärrettäisiin. Omassa tilanteessani ongelma oli lapsen isässä. Tein itse ilmoituksen saadakseni apua. Lopputulema oli, että minutkin leimattiin ja lapselle haettiin mm. edunvalvojaa. Lapsen puheet uskottiin ihan täysin, mikä oli outoa, koska tottakai murkkuikäinen voi myös valehdella jos kuvittelee saavansa etua.

Näitä sotkuja sitten selviteltiin. Vahtivat mm. että olohuoneen tapetit vaihdetaan, kun se on lapselle luvattu ja emme kuulemma koskaan pidä lupauksiamme... Sama juttu lomamatkan kanssa. Sekin oli luvattu ja tarkasti seurasivat, että toteutuu.

En oikein saanut kiinni, että miten tuo meitä auttoi. Jäi lähinnä pelko postilaatikon kolahduksiin, kun sieltä tuli aina jotain yllätyksiä mitä olivat taas "saaneet selville" ja piti selvitellä.

Meitä neuvottiin psykologin ja hoitajien toimesta toimimaan tietyllä tavalla. Tämänkin kyseenalaistivat, kun lapsi ei siitä tykännyt. Siinä kohtaa en enää uskonut, että saisin sossuilta mitään järkevää apua, joten noudatin niiden tahojen ohjeita, jotka näkivät kokonaistilanteen. Sossuilla ei ollut sitä koskaan, koska eivät kuunnelleet mitä minä puhuin.

Onneksi lapsi jossain kohtaa ymmärsi, ettei sossu ole mikään toiveiden toteuttaja ja yhtäkkiä koko show kuivui kasaan. Kovat merkinnät kuitenkin varmasti jäi.

No olisi kyllä outoa jos eivät ottaisi murkkuikäisen puheita mitenkään vakavasti, jos esim. taloudellista hyväksikäyttöä kertoo olevan (siis puhun tuota edunvalvojajutusta).  Suoraan leimattaisiin valeeksi tutkimatta. Edunvalvojan hakeminen kuulostaa järkevältä. Ikävä tietysti että te vanhemmat saitte siipeenne.

Vierailija
5/5 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisi kyllä outoa jos eivät ottaisi murkkuikäisen puheita mitenkään vakavasti, jos esim. taloudellista hyväksikäyttöä kertoo olevan (siis puhun tuota edunvalvojajutusta).  Suoraan leimattaisiin valeeksi tutkimatta. Edunvalvojan hakeminen kuulostaa järkevältä. Ikävä tietysti että te vanhemmat saitte siipeenne.

Erikoista on myös, että perheen sisäisten ongelmien eli tässä isän ongelmien takia haetaan viranomaisapua. Itse ajattelisin, että jos oma puoliso hakisi viranomaisia minua vastaan, ei avioliitossa olisi enää mitään mieltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi