Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oi vitsit Voxra on hyvä lääke

Vierailija
21.08.2023 |

Mulla on aikaisin alkava kaamosmasennus, ja ekat oireet alkoivat jo viikko sitten. Tunti sitten heitin ekan Voxra 150 Mg naamariin ja nyt alkoi potkia. Itkuisuus hävisi. Mulla Voxra auttaa heti ekasta napista, on aina auttanut. Nostan lääkkeen 300mg kun olen 2 vkoa käyttänyt ja sit syön tammikuun loppuun asti ja sen jälkeen 2vk 150-millistä ja lopetan.

Mulla kaamosmasennus alkaa varhain ja päättyy varhain. Voxra on siihen minusta paras lääke. SSRI huonoin.

Onko muita kaamosmasennuksesta kärsiviä? Miten hoidatte?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan ulkoilulla, liikunnalla, hyvällä ruokavaliolla ja säännöllisellä unirytmillä. Alko ja valkoinen sokeri pois kokonaan. Kirkasvalolamppu käyttöön. Henkistä työtä.

Hyväksyn, että talvella olen vähemmän kupliva kuin kesällä. Tunnelmoin ja lepäilen.

Itsellä ollut pahat kaamosoireet mutta nykyään hallinnassa ilman lääkkeitä.

Vierailija
2/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalolampun yliannostus ja avantouinti. Tosin oireet on välillä niin vaikeat että mietin lääkitystä. Hyvä tietää että Voxra yksi vaihtoehto. SSRI/sta huonosti kokemukset aikoinaan, ei ikinä enää niitä myrkkyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on aika tuore tuttavuus, mutta positiivinen sellainen, keväästä asti ollut. Kiva tietää, että voisi auttaa myös kaamosväsymykseen. SSRI ei toimi mitenkään. Ilmeisesti he, joille Voxra toimii, ei toimi SSRI ja ne, joille SSRI toimii, Voxra aiheuttaa ahdistusta. 

Tosin itsellä tuo "potku" riittä ensimmäisen kymmenen päivää aloituksesta/nostosta. Sitten olo tasaantuu, mutta paremmaksi kuin ilman lääkettä. 

Vierailija
4/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra on aika tuore tuttavuus, mutta positiivinen sellainen, keväästä asti ollut. Kiva tietää, että voisi auttaa myös kaamosväsymykseen. SSRI ei toimi mitenkään. Ilmeisesti he, joille Voxra toimii, ei toimi SSRI ja ne, joille SSRI toimii, Voxra aiheuttaa ahdistusta. 

Tosin itsellä tuo "potku" riittä ensimmäisen kymmenen päivää aloituksesta/nostosta. Sitten olo tasaantuu, mutta paremmaksi kuin ilman lääkettä. 

Joo vähän sama homma mulla, alku on loistava, sit tasaantuu hyväksi-semihyväksi. Se riittää oikein hyvin, työkyky säilyy ja elämästä löytää iloisiakin juttuja.

Mä olen syönyt Voxraa vuosikaudet tällai osan vuotta, ja yhä vaan tehot riittää. Ei tule edes sivuvaikutuksia tai alku/lopetusoireita. Ihmelääke mun aivokemialle.

Ap

Vierailija
5/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on amfetamiinijohdannainen ja rasittaa maksaa. Toivottavasti lääkäri on määrännyt sulle säännölliset maksa-arvo labrat terveysasemalla/labrassa. Agitoiva lääke pidemmän päälle.

Vierailija
6/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo vähän sama homma mulla, alku on loistava, sit tasaantuu hyväksi-semihyväksi. Se riittää oikein hyvin, työkyky säilyy ja elämästä löytää iloisiakin juttuja.

Mä olen syönyt Voxraa vuosikaudet tällai osan vuotta, ja yhä vaan tehot riittää. Ei tule edes sivuvaikutuksia tai alku/lopetusoireita. Ihmelääke mun aivokemialle.

Ap

Tuo voisi olla hyvä, jos sopisi itsellekin noin, voisi antaa maksan levätä välillä.

Vierailija
7/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra on amfetamiinijohdannainen ja rasittaa maksaa. Toivottavasti lääkäri on määrännyt sulle säännölliset maksa-arvo labrat terveysasemalla/labrassa. Agitoiva lääke pidemmän päälle.

Jos sinulla on vinkata vastaava lääke ilman maksavaikutuksia niin kerro ihmeessä. 

Vierailija
8/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos huolenpidostasi!

Olen syönyt tätä vuodesta 2013, eikä lääke tee minusta agitaattoria. Olen perheellinen, työssä käyvä ihminen, eikä perheenjäsenet ole sanoneet kuin sen että loppukesästä alkava itkuisuuteni ja ärtyneisyys häviävät kun aloitan lääkkeen. Töissä huomaan olevani vähemmän ärtynyt.

Tämä on siis työterveyslääkärin määräämä, ja lääkityksen sopivuutta seurataan tietysti koko ajan. Maksatestejä ei tämän takia erityisesti oteta mutta otatan itseltäni maksat, kilpparit, rauta-arvot ym. joka toinen vuosi omarahoitteisesti samalla lääkäriasemalla. Joitain testejä tehdään muös työnantajan piikkiin mutta harvemmin. Maksa-arvot on olleet aina ihan normaalit. Maksa myös tuli 2kk sitten ultratuksi kun jouduin äkillisen vatsakivun takia päivystykseen. Ei ollut maksassa vikaa tai rasvoittumista.

Ap

Vierailija
9/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor parempi.

Vierailija
10/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor parempi.

Ketipinor on antipsykootti, jota käytetään psykoosin tai kaksisuuntaisen hoitoon. Toissijaisesti sitä käytetään myös unettomuuteen. Sillä ei lääkitä vuodenaikavaihtelusta aiheutuvia mielialanmuutoksia tai lievää / keskivaikeaa masennnusta. Se voidaan kuitenkin ottaa toistuvan vaikean masennuksen hoitoon mukaan primäärin lääkityksen ohelle, jos se ei yksinään auta.

Vierailija
11/11 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor parempi.

No huh. En koskisi. Voxra toimii täälläkin. Olen oma itseni sen kanssa.