Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin alkaa käymään jumpissa ja salilla, mutta hävettää:(

Vierailija
19.12.2006 |

Olen jo tosi läski (+20 kg) ja ERITTÄIN HUONOKUNTOINEN. En jaksa kuntoilla, tulen heti ihan tulipunaiseksi ja hiki valuu solkenaan. Sitten siinä vieressä on tietty joku 48 kg painava superliikkuja joka ei edes hengästy, kun mä olen jo kuoleman partaalla:) Mutta ei auta, pakko on päästä häpeän yli ja lähteä sinne salille, haluan takaisn kuntoon ja omaksi itsekseni. Vaikea uskoa, kun nykyään katsoo peiliin, että pari vuotta sitten oli vielä kuuma pakkaus, jolla riitti vientiä:(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin av-palstaa lukemalla voisi luulla, suurin osa ihmisistä ei tule jumppaan/salille pällistelemään toisten läskejä.

Ja vaikka joku erottuisikin joukosta ylipainon vuoksi, yleensä katsotaan vain hyvällä sitä, että selvästi ylipainoinen ihminenkin ottaa itseään niskasta kiinni ja raahautuu liikkumaan.

Kannustusta!

Vierailija
2/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit treenata rauhassa kotona juuri silloin kun sulle sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se viereinen 48 kilon himoliikkuja ja ikinä en ole kenestäkään salilla pahaa ajatellut. Itse asiassa olin niin keskittynyt omaan tekemiseen, ettei todellakaan edes kiinnostanut vilkuilla muita hikoilijoita. (Imperfektissä puhun siksi, koska olen joutunut lopettamaan intensiivisen kuntoilun ja sen myötä on painokin noussut ja kunto ropissut..) Mutta siis salille vaan reippaasti!

Vierailija
4/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ihailen ihmisiä jotka saavat itsensä liikkeelle kiloista huolimatta!

Joukkoon vaan:)

Vierailija
5/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(huonokuntoisena) haluaisi mennä.

PÄÄASIALLISESTI salit ovat kuitenkin täynnä ihan tavallisia matti-maijoja ja kukaan ei katso toisiaan.

Ja tosi asia on, että kuntosi tulee nousemaan ja pian olet samankaltainen, kuin jumppatoverisi. Ja SE, jos mikä on elämää suurempi tavoita ja nautinto!

Minusta on hienoa, että ylipainoiset käyvät saleilla, enkä naureskele mielessäni kenellekään. Sen sijaan satoja kiloja nostelevat bodari-äijät naurattavat väkisin, kun ähisevät ja puhisevat painoja nostaessaan=)

Vierailija
6/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vielä mieleen, että onko paikkakunnallasi erityisesti ylipainoisille tarkoitettua jumpparyhmää tms.? Isommilla paikkakunnilla voi olla. Sellaisessa jumpassa kaikki ovat enempi vähempi " samalla viivalla" ...

3

Vierailija
7/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kansalaisopistojen jumpat, KKI (kunnossa kaiken ikää) - jumpat.

Siellä on kaikenikäistä, -näköistä ja - painoista porukkaa. Ei tarvitse olla vimpan päälle missään suhteessa kuten noilla juppisaleilla.

Vierailija
8/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomme päin vastoin kunnioittavasti, sä olet päättänyt tehdä itsellesi suuren palveluksen alkamalla huolehtia itsestäsi! Hienoa tänne vaan, kyllä sekaan mahtuu!

Vierailija
9/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan käydä joululahjaksi ostamassa itselleni uudet jumppavaatteet ja sitten rohkeasti vain lähteä kuntosalille. Viimeksi lannistuin juuri siitä, että huonokuntoisena olin ihan puhki ja kuollut jumpan jälkeen, kun kuntoilin yli rahkeiden. Nyt voisin ottaa vähän rauhallisemmin aluksi, ja kuunnella itseäni, enkä mennä parempikuntoisten tahdissa. Kiitos kaikille kannustuksesta!

Vierailija
10/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä monessakin paikassa jumppia ja kuntoryhmiä isommille ihmisille erikseen, jos haluaa " vertaistukea" .

t. toinen punaposkinen

Vierailija
11/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet nimenomaan oman kuntosi mukaan, kukin keskittyköön omaan suoritukseensa. Näin jaksat pitää harrastusta yllä ja huomaat kuinka jaksat joka kerta taas paremmin.

Vierailija
12/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyttämään personal trainerin palveluksia, että pääset alkuun. Olet aiemmin ilmiselvästi aloittanut liian rajusti ja siksi innostus lopahti. Aloittele varovasti sinulle laaditun ohjelman mukaisesti.

Vierailija
13/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että liikuntaa ei ole paljon harrastettu MUTTA on ylitetty se kynnys lähteä tunneille. Jos siellä joku nirppanokka katselee niin antaa mennä vaan, suurin osa varmasti ajattelee kannustavia ajatuksia. Joskus on oikein tehnyt mieli sanoa että hienoa kun olet aloittanut, mutta eihän semmoista voi mennä sanomaan :) En minä itsekään aina niin kuosissa ole...

Vierailija
14/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Ota alku rauhallisesti; saattaa mennä jopa pari kuukautta ennen kuin tunnet kuntosi kohonneen. Älä silti lannistu vaan jatka omaan tahtiin, lopussa kiitos seisoo.

Vierailija
15/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen ettei ole tervettä että selkeesti alipainoiset, anoreetikot haluu vielä jumpata jne.

Vierailija
16/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamat ne punoittaa hoikemmillakin ja hikivirtaa kun kunnon treenin tekee ja sehän on tarkoituskin.

terveisin kukkakeppi:)

Vierailija
17/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se alkaa!

Vierailija
18/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipäänsä liikunnan yhteydessä käy paljon semmosia ihmisiä jotka arvostelisivat muiden ulkonäköä. Ainakin mun kokemuksella henki on hyvä ja samaa joukkoa ovat isot ja pienet liikkujat. Tietysti paikkoja on joissa saattaa löytyä niitä " tylyjä muka täydellisiä ämmiä" , mutta vaihda paikkaa jos semmosia eteen sattuu. :) Varsinkin semmoset ryhmät jossa on paljon vakkari liikkujia niin ryhmähenki on kiva. Sielä saa pukuhuoneessa jutella ja tosiaan kukaan ei pidä itseään parempana kuin toinen!

Vierailija
19/19 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun itse menin ensimmäistä kertaa salille. Olin kylläkin normaalipainoinen, mutta koska oli pakko kysyä toimintaohjeita ym. niin kaikille muille ryhmässä kävi selväksi, että olin ensikertalainen. Vieressä paahtoi " täydellinen" kuntoilija: viimesen päälle vaatteet, kroppa mahtavassa kuosissa ym. Ajattelin koko tunnin, että tämä katsoo minua nenän vartta pitkin. Mutta! Pukuhuoneessa hän tuli kysymään pidinkö tunnista ja kertoi kuinka itse oli löytänyt lajin sekä toivotti tervetulleeksi joukkoon. Kyllä hävetti, että olin ITSE ollut niin ennakkoluuloinen.