Kaatuuko hallitus syksyllä?
Mitä luulet ja jos kaatuu niin minkä takia ja mihin?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaadu. Miksi kaatuisi?
Siksi, jos RKP äänestää luottamusäänestyksessä, hallitukselle epäluottamus lausetta.
Silloin eduskunnan äänet eivät riitä, siihen että sitä kannatetaan, vaan se saa epäluottamus lauseen.
Ja kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei,viherpunikkeja ei tarvita.
Nyt näyttää pahasti siltä, että tämä hallitus aiheuttaa juuri sen, että tarvitaan.
Ihan sama, kaatui tai ei. Olen jokatapauksessa menettänyt jo uskoni suomalaisten tajuun siitä mitä on demokratia. Olen myös kadottanut uskoni suomalaiseen mediaan.
Kaatuu. Orpolla ei ole mitään uskottavuutta enää. Suomen hallituksen maine on pilalla. Talousohjelma on järkyttävä; pienituloisia, sairaita ja työttömiä rangaistaan, jotta rikkaat rikastuvat. Lisäksi rasismi kukoistaa hallituksessa. Emme ole Usa. Hallitus on vaihdettava, se on ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kaatuu. Orpolla ei ole mitään uskottavuutta enää. Suomen hallituksen maine on pilalla. Talousohjelma on järkyttävä; pienituloisia, sairaita ja työttömiä rangaistaan, jotta rikkaat rikastuvat. Lisäksi rasismi kukoistaa hallituksessa. Emme ole Usa. Hallitus on vaihdettava, se on ainoa vaihtoehto.
Juu, te olette Pohjois-Korea.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, kaatui tai ei. Olen jokatapauksessa menettänyt jo uskoni suomalaisten tajuun siitä mitä on demokratia. Olen myös kadottanut uskoni suomalaiseen mediaan.
Mulla ei ole koskaan onneksi edes ollut uskoa persuihin.
Tämä rasistinen, vihapuhetta suoltava, köyhiä vihaava hallitus kaatuu. Orpo on surkein pääministeri ikinä. Nöyrtyy kaikkeen, kunhan saa toteuttaa unelmaansa; köyhien kurittamista. Orpo on täysin selkärangaton olmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan onneksi edes ollut uskoa persuihin.
Ja kitinäsi on kyllä huomattu. Voin taata että jatkuva lisäkitinä ei auta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, jos RKP äänestää luottamusäänestyksessä, hallitukselle epäluottamus lausetta.
Silloin eduskunnan äänet eivät riitä, siihen että sitä kannatetaan, vaan se saa epäluottamus lauseen.
Ja kaatuu.
Riittääköhän, että muutama ruotsalaisita äänestää vastaan? Biaudet nyt ainakin äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Orpo. luottamuksesta ei äänestetä.
Vaan hallituksen.
Mihin se kaatuisi? Naurattaakin ajatus vallankaappauksesta.
Ihanaa lukea kommarien ruikutusta, jatkakaa.
Joo, ja huomatkaa sekin, että jos hallitus saiskin luittamuslauseen.
Niin erikseen oppositio voi VIELÄ vaatia luottamusäänestystä
ministreistä Rydman ja Purra.
Jos Purra saisi epåluottamuslauseen, niin hallitus kaatuu, sillä silloin kaikki persut lähtisi kostoksi hallituksesta.
Purra on sentäs puolueen puheenjohtaja, ja hallituksen toiseksi tärkein ministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaatuu.
Niin, mutta miksi ihmeessä RKP haluaisi niin tehdä nyt? Hallitusohjelmahan on RKP:n kannalta äärettömän hyvä.
Jos hallitus kaatuu ja lähdetään rakentamaan sinipunaa, meinaatteko, että leikkaukset peruuntuvat vai pettääkö SDP?
Ei kaadu, hallituksen jäsenet kyllä ymmärtävät ettei tässä niin isoista asioista ole kyse, että kannattaisi elintärkeä hallitusohjelma kuopata.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisia leikkauksia on kehitteillä pienituloisille ja työttömille. Suomi täytyy toki laittaa kuntoon, mutta pelkäänpä että isossa kuvassa käy kuitenkin niin että hallitus ei näillä leikkauksilla tai veronalennuksilla kykene luomaan edellytyksiä työpaikkojen syntymiselle vaan käy niin että yhä pienempi joukko saa vain valtaa ja rahaa lisää. Tämä jakaa sitten yhteiskuntaa enemmän kahtia yhä köyhempiin ja yhä rikkaampiin. Itse en ole edes vasuri, mutta näen ihan oikeistolaisena tällaisen kehityssuunnan uhkana.
Ja vielä se, että ne leikkaukset ei sitten koske ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja huomatkaa sekin, että jos hallitus saiskin luittamuslauseen.
Niin erikseen oppositio voi VIELÄ vaatia luottamusäänestystä
ministreistä Rydman ja Purra.Jos Purra saisi epåluottamuslauseen, niin hallitus kaatuu, sillä silloin kaikki persut lähtisi kostoksi hallituksesta.
Purra on sentäs puolueen puheenjohtaja, ja hallituksen toiseksi tärkein ministeri.
Voit olla varma, että oppositio VAATII kaikki mahdolliset äänestykset.
Sillä on helvetinen paine päällä, kaataa hallitus.
Toivottavasti RKP pysyy nyt ruodussa, ja äänestää kaikissa äänestyksissä, hallituksen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitus kaatuu ja lähdetään rakentamaan sinipunaa, meinaatteko, että leikkaukset peruuntuvat vai pettääkö SDP?
Demarisaastaa ei voi hallitukseen ottaa.
Onnittelut!
Miten aiot valmistaa ne?