Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sijoitatte itselle ja lapsille per kk.

Vierailija
20.08.2023 |

Itse sijoitan noin 400-600 e/kk indeksirahastoihin ja suoriin osakesijoituksiin sekä lapsille 138,86 e/kk (suurin sallittu verovapaa määrä) indeksi rahastoon.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättekö elämäänne noin tukien ehdoilla, että ette uskalla edes säästää vaikka mahdollisuus olisi? Aika kieroutunut ajatusmaailma. Olisi jäänyt minullakin omaisuus kerryttämättä, enkä tähän ikään mennessä ole Kelan kanssa asioinut. Lapsena toki varmaan vanhemmille minusta lapsilisä mennyt.

Vierailija
22/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei sitten saa asumistukea tai asumistuki pienenee opiskeluaikana, jos hänellä on sijoituksia tai muita säästöjä yli 10 000 euron arvosta.

Omaan asuntoon saa asumistukea ja toimeentulotukeakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin meni päälle tonni kuussa sijoituksiin, mutta sitten pääsin sellaiseen työhön missä saan itse työtuntien määrän. Enää ei mene sijoituksiin mitään, koska teen niin vähän töitä että kaikki menee elämiseen ja ne aiemmat sijoituksetkin on pian käytetty.

Vierailija
24/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elättekö elämäänne noin tukien ehdoilla, että ette uskalla edes säästää vaikka mahdollisuus olisi? Aika kieroutunut ajatusmaailma. Olisi jäänyt minullakin omaisuus kerryttämättä, enkä tähän ikään mennessä ole Kelan kanssa asioinut. Lapsena toki varmaan vanhemmille minusta lapsilisä mennyt.

Alle tuhannen euron kuukausituloilla oli mahdotonta säästää. Olin riippuvainen toimeentulotuesta. Nyt vasta rahatilanteen parantuessa pikkuhiljaa pienten summien säästäminen ja sijoittaminen alkanut onnistua.

Vierailija
25/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle 40 ja itselle 100 tilipäivänä automaattisesti. Sitten kun säästötilille kertyy niin silloin tällöin siirtelen sieltä eteenpäin itselle. Sijoitusasunnon lainaa lyhennän myös säästönä itselle, myös 100 luokkaa per kk.

Ylipäätään palkasta jää puolet, 1500, kuukausittain yli budjetin, ja aina ei ole lapsen hankintoja, autohuoltoja ja remontteja syömässä siitä.

Ei mua haittaa jos lapsen opiskelutuet pienenee sitä varten että tulee toimeen omillaan. Alunperin aloin säästää lukioon ja ajokorttiin hänelle, mutta ei tapahtunut mitään yllätyksiä omassa taloudessa ja tuli ilmainen toinen aste, niin ei niitä säästöjä ainakaan vielä tarvita.

Vierailija
26/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo nää "itselle 3000-4000e ja lapselle monta sataa". Kylläpä täällä hengaa varakasta porukkaa näin sunnuntaiaamuna.

Niin hengaammekin. Aloita sinäkin pitkäjänteinen sijoittaminen heti huomenna niin sinullakin on mahdollisesti varaa laittaa 4000 €/kk sijoituksiin kuten minulla. Iso osa tuosta sijoituksiin menevästä on tullutkin sieltä sijoituksista. 

Jos esim sijoituksista tulee rahaa kuukaudessa 1000 €, niin aika helppo on tehdä 1100 euron sijoitus kuukausittain...

Vierailija
27/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viskipullo ja kaljalaatikko aina perjantaisin, eli noin 350 euroa kuukaudessa sijoitan itseeni heh.

Sama. On varmasti onnellisempi kuin olisi sijoittanut sukulaisille. 😋

Vierailija
28/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo nää "itselle 3000-4000e ja lapselle monta sataa". Kylläpä täällä hengaa varakasta porukkaa näin sunnuntaiaamuna.

Niin hengaammekin. Aloita sinäkin pitkäjänteinen sijoittaminen heti huomenna niin sinullakin on mahdollisesti varaa laittaa 4000 €/kk sijoituksiin kuten minulla. Iso osa tuosta sijoituksiin menevästä on tullutkin sieltä sijoituksista. 

Jos esim sijoituksista tulee rahaa kuukaudessa 1000 €, niin aika helppo on tehdä 1100 euron sijoitus kuukausittain...

Aiempi suunnitelma oli sijoittaa niin pitkään että tulen toimeen pelkillä sijoituksilla ja sitten voin lopettaa työt, mutta sitten tajusin että siinä on liian iso riski ja joudun joka tapauksessa raatamaan vuosikymmeniä. Päätin sijoittaa kaikki liikenevät rahat vapaa-aikaan nyt ja heti.

Vierailija
29/29 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viskipullo ja kaljalaatikko aina perjantaisin, eli noin 350 euroa kuukaudessa sijoitan itseeni heh.

Sama. On varmasti onnellisempi kuin olisi sijoittanut sukulaisille. 😋

Näin se vaan menee, kippis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän