Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis eihän Pia, Mia yms. nimiä VOI lausua pitkällä iillä! Jotkut tiettävästi lausuvat

Vierailija
20.08.2023 |

Mitä mieltä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusvirhe: siis ei LYHYELLÄ iillä. Ap

Vierailija
2/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia vielä menee, mutta ei sovi mun suuhun Pia.

Toki, olen kohtelias ja teen niin kuin nimenkantaja pyytää. Minähän en sitä päätä miten Mia ja Pia halutaan lausua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut kyseisiä nimiä. Inhoan myös kahden i:n versioita. Ovat minun korvaani vain rumia. Mia, Pia, Kia, Ria, Tia, Lia (eikö sekin ole nimi??)

Miten nuo ovat jonkun mielestä kauniita nimiä?!?!?!?!!??

Esimerkkejä minun mielestäni päivänselvästi kauniista tytön nimistä: Rosa, Pinja, Maria, Maaria.

Vierailija
4/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voi lyhyestikin sopivan terävällä painotuksella lausua mutta se on sitten vähän kuin pistäisi neulalla sormeen. Ai!

Ei kaunista kuullutkaan.

Vierailija
5/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina inhonnut kyseisiä nimiä. Inhoan myös kahden i:n versioita. Ovat minun korvaani vain rumia. Mia, Pia, Kia, Ria, Tia, Lia (eikö sekin ole nimi??)

Esimerkkejä minun mielestäni päivänselvästi kauniista tytön nimistä: Rosa, Pinja, Maria, Maaria.

Onneksi mä en ole mikään Rosa-Pinja 😂

t. Mia

Vierailija
6/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa nimiä. Piiaa ja Miiaa annettiin 70-luvulla, Päiviä ja Tuulaa 60-luvulla. Muotia silloin, ainahan nimet menevät trendien mukaan.

Vierailija
7/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä nyt lakialoituksen paikka, vakava ongelma kyllä 😳

Vierailija
8/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo ja pirkko se pitää olla

Vierailija
9/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikansa nimiä. Piiaa ja Miiaa annettiin 70-luvulla, Päiviä ja Tuulaa 60-luvulla. Muotia silloin, ainahan nimet menevät trendien mukaan.

Jep, Tiina ja Päivi 60-luvulla. Minusta Tuula kuulosta 50-luvun nimeltä, kuten Mervi ja Pirkkokin.

Vierailija
10/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mia

No lausutko iisi pitkänä vai lyhyenä?

Vierailija
11/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mia

No lausutko iisi pitkänä vai lyhyenä?

Pitkänä. t. Mia

Vierailija
12/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mia

Oletkin Pika-Pano

Vierailija
13/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs tuttava on Nina je sanotaan yhdellä iillä. Kuulostaa kun korvaan idiootilta, mut näin hän haluu.

Kahdella tuttavalla on lapsi, joiden kummankin nimi on Julia. Toinen lausutaan lyhyenä, toinen 'juulia'

Vierailija
14/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan Annikki ja Kyllikki.

Vierailija
15/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen laki kyllä voisi ollakin, että suomenkieliset nimet kirjoitetaan suomen kielen oikeinkirjoitussääntöjen mukaisesti: esimerkiksi pitkä i kirjoitetaan kahdella i:llä. Ongelma poistuisi. 

Vierailija
16/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap. Pahasti korvaan särähtävät myös lyhyellä vokaalilla lausutut Rosa, Nora, Mona ym. Yhden äänikirjan meinasin lopettaa kesken kun lukija luki ruotsalaisen Linan lyhyellä i:llä.

Vierailija
17/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on Julia ja hälle samantekevää sanooko Julia vai Juulia. Molempia kuulee. Itse sanon yhdellä u.

Vierailija
18/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen laki kyllä voisi ollakin, että suomenkieliset nimet kirjoitetaan suomen kielen oikeinkirjoitussääntöjen mukaisesti: esimerkiksi pitkä i kirjoitetaan kahdella i:llä. Ongelma poistuisi. 

Suomi on kaksikielinen maa. Ruotsiksi Mia lausutaan Miia. t. Mia

Vierailija
19/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit penan! (Nimi muutettu). Vai onko se nykyään peña? 

Vierailija
20/32 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri on Julia ja hälle samantekevää sanooko Julia vai Juulia. Molempia kuulee. Itse sanon yhdellä u.

Julia kuulostaa rumalta venytetyllä uulla.