Olen työtön omasta tahdostani
Ahdistaako omavalintainen työttömyyteni sinua? Minua ei ahdista yhtään. Voin joka päivä tehdä mitä haluan, eikä tarvitse olla oravanpyörässä v*ttuuntumassa. Säästöjäkin jo viitisen tonnia, mutta Kela ei tietenkään tiedä siitä mitään :)
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo ketään haittaa, työpaikkoja ei kuitenkaan ole läheskään kaikille haluaville.
Työttömyys ja pienituloisuus tuntuu olevan päättäjille ja muille hyväosaisille kuin punainen vaate. Heidän mielestään kaikki työttömät pitäisi saada heti töihin, vaikka työpaikkoja ei ole läheskään tarpeeksi, ja yleensä työpaikka menee työpaikan vaihtajalle eikä työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo 13 vuotta työttömänä. Säästöjä on 140 000, joista kela ei tiedä mitään. Töissä olin ikävuodet 18-30. Välillä teen kaverille töitä pimeästi.
Onko ne rahat pajan alla vai missä? Kyllähän Kela pääsee pankkitileille.
Ei todellakaan pääse. Kelalla ei ole minkäänlaisia valtuuksia nähdä ihmisten tilien sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Samis. Perintöjen turvin voin hengata rauhassa. Kontaktieni kautta voin tehdä pimeätä työtä, sen verran välillä kun haluan. Onhan tämä leppoisaa. Voi matkustella ja voida hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että tuet suunnitellaan puolitettavan. Selvästi asiaa.
Älä kiihotu liikaa tällaisista aloituksista joista saa väärän kuvan työttömien ja pienituloisten elämästä.
Ap mikään työtön ole. Ap on pakkotyöläinen vastoin tahtoaan ja vain provoilee. Mikä on muuten aika säälittävää toimintaa. Ap manipuloi teitä kuin sätkynukkeja.
Eipä ahdistele, mä teen samaa kesälomakauden, 5 kk vuodesta. Pimeän ajan joutaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuula kalloon tollasille
Tarkoitat varmaan itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jo 13 vuotta työttömänä. Säästöjä on 140 000, joista kela ei tiedä mitään. Töissä olin ikävuodet 18-30. Välillä teen kaverille töitä pimeästi.
Ei työttömyysturvassa ole säästöillä mitää väliä. Jos hakee toimeentulotukea, niin sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin puolet on patjan alla ja puolet nettilompakoissa.
Tykkään myös imeä omaa kikkeliäni. Enkös vaan ole aika akrobaatti?
ap
No jos on mukavaa totella työkkärin tätiä ja herätä työkkärin tädin aamupuheluun, niin mikäpäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömyysturvassa ole säästöillä mitää väliä. Jos hakee toimeentulotukea, niin sitten on.
Saan myös toimeentulotukea.
Saa olla omasta valinnastaan tekemättä töitä. Kunhan rahoitat sen itse, etkä huuda yhteiskuntaa apuun.
Ai huudat yhteiskuntaa apuun?
Tuet eivät kuulu sinulle, jos olet vapaaehtoisesti tekemättä mitään.
Ei luoja laiskoja elätä
Pimeä työ toki on henkilön itsensä kannalta pääosin positiivista. Ongelma on kuitenkin siinä että sekin on työtä. Ideologisesti työtön ei siis voi olla henkilö joka tekee pimeästi töitä. Hän kuitenkin tekee töitä. Tällainen henkilö onkin määritelmällisesti yhteiskuntavastainen. Hän ei halua olla osallinen yhteiskunnan rahoittamiseen mutta hyvin usein paradoksaalisesti syyttää yhteiskuntaa ongelmistaan ja palveluiden puutteesta joita tarvitsisi muttei suostu osaltaan näitä rahoittamaan. Siis tyypillinen parempi punavihreä.
Tulee kiva vuodet. Popparit esiin ja seuraamaan aikuisten itkupotkuraivareita kun pitäisi ottaa vastuu itsestä. Ah. Tätä on odotettukin.
Minä valitsin työkyvyttömyyseläkkeen. Siinä on ne hyvät puolet, että tulot ovat 3000 euroa kuussa eikä tarvitse pelätä aktivoiduksi joutumista. Suosittelen samaa niin työn orjille kuin työttömille.
Pimeetä työtä on mukavaa tehdä kun kaikki jää käteen :)
Ilmankos on nykyinen hallitus kiristämässä tukia hehehe. Ymmärrän kyllä hyvin. Ei ihminen paljon tarvi onnelliseen elämään ja tuilla irtoaa pieneen tottuneelle ihan tarpeeksi. Jos sen eteen ei tarvitse edes käydä töissä, niin mikäs siinä elellessä. Maanpäällinen onnela Suomi on. Nyt se alkaa vaan pikkuhiljaa loppumaan, kun loppuu rahat ja velkaa ei enään voi ottaa.
Juu, aivan varmasti.