Turvonnut naama miksi?
Onko muilla ongelmaa että naama saattaa olla turvonnut ilman mitään syytä mitä keksisin? Mulla on nytki ollu naama ihan turvonnut monta päivää, vaikka oon syöny normaalisti, terveellisesti (ei mitään suolasta tai sokeria), liikkunut, en juo alkoholia, nukkunut ihan hyvin, ehkä korkeintaan vähän stressannut mikä on kyllä aina, juonut vettä, ei ees pitäis olla kuukautisissa turvottava vaihe, kaikki pitäis olla kunnossa mutta miksi tämä naama? En keksi mitään järkevää syytä tälle onko muilla ollut vastaavaa ja miten pääsisin tästä eroon koska ei oo kyllä kiva näyttää turvonneelta pallokalalta kun ei ees tiiä mikä homma.
Kommentit (29)
Eikö ne pallokalat oo sööttejä, mitä sitten jos vähän turvottaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne pallokalat oo sööttejä, mitä sitten jos vähän turvottaa?
No ei ehkä ihmisversiona : D t. ap
Mää liäkäriin. Jos silimien ympärykset turvonna yläluomista niin voep olla kilipiraahasen vajjaatoeminta. Jos koko taalu turvonna nii siihen en tiijä huastoo mittää.
Ootko aloittanu tai lopettanu hormonaalista ehkäisyä viime aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Ootko aloittanu tai lopettanu hormonaalista ehkäisyä viime aikoina?
En oo t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mää liäkäriin. Jos silimien ympärykset turvonna yläluomista niin voep olla kilipiraahasen vajjaatoeminta. Jos koko taalu turvonna nii siihen en tiijä huastoo mittää.
Sukurasitetta tuohon tosiaan on, mutta oon alle puol vuotta sitten ottanu ne ja sillon oli ainakin vielä kunnossa, ja silloinkin on ollut tätä satunnaista turpoamista.
Vierailija kirjoitti:
Laita korkki kiinni!
Mitä tarkoitat? Hän sanoi että ei ole juonut alkoholia.
Juotko illalla (paljon/liikaa) vettä, mehua, teetä/mitä vain? Se saattaa aiheuttaa kasvoturvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita korkki kiinni!
Mitä tarkoitat? Hän sanoi että ei ole juonut alkoholia.
Et täällä ole aikaa lukea muuta kuin otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Juotko illalla (paljon/liikaa) vettä, mehua, teetä/mitä vain? Se saattaa aiheuttaa kasvoturvotusta.
Hmm, mikä on liikaa? Juon iltapalalla itse puristamaa appelsiinimehua ja kyllä illan aikana tulee vettäkin litkittyä ihan normaalisti lasillisia mutta nukkumaanmenoa ennen en pariin tuntiin yleensä ainakaan juo mitään. En luulisi muutenkaan juovani kuin ihan normaalin verran.
T. Ap
Todennäköisesti olet ylikriittinen ulkonäköäsi kohtaan. Kuumuus voi olla yksi syy jos olet oikeasti vähän pöhöttynyt, hormonikierto toinen.
Mikähän liene se totuus? Turvonnut pallokala vai jokin mitätön pieni turvotus jota to edes huomaa. Luulen että nyt taas vahvasti liioitellaan.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vatsallaan nukkuminen voi aiheuttaa turvotusta kasvoihin.
Onko ummetusta? Se turvottaa naamankin. Entäpä missä asennossa nukuit viime yön? Vatsallaan nukkuminen tekee nassun turpeeks.
Mulla on noin tiettynä aikana kuukaudesta eli mitä ilmeisimmin hormonaalista. Tai siis sen verran turvottaa että huomaan itse, en tiedä huomaavatko ulkopuoliset.
Mulla kasvot on turvonneet jos liikun ja juon paljon edellisenä päivänä. Joskus hyvin pitkien yöunien jälkeen myös pöhöttää.
Onko piilosuolaa ruokavaliossa ehkä?
Laskeeko turvotus aamun jälkeen?
Allergiaa? Reagoimista siitepölyihin, ilmansaasteisiin, kemikaaleihin, pesuaineisiin?
Sairaudet? Kilpirauhanen? Imusolmukkeet? Kortisolit? Munuaiset?
Vierailija kirjoitti:
Onko piilosuolaa ruokavaliossa ehkä?
Laskeeko turvotus aamun jälkeen?
Allergiaa? Reagoimista siitepölyihin, ilmansaasteisiin, kemikaaleihin, pesuaineisiin?
Sairaudet? Kilpirauhanen? Imusolmukkeet? Kortisolit? Munuaiset?
En usko piilosuolaa olevan. Nyt ei siitepölyäkään pitäisi olla että siitä ei varmaan johdu, tuskin mitkään kemikaalitkaan. Terveysjutut luulisin olevan ok, ainakin about puol vuotta sitten verikokeissa oli. Turvotus ei kuitenkaan laske aamun jälkeen, vaan on koko päivän.
Laita korkki kiinni!