Olli Rehn yritti muuttaa jäykkää kuvaansa vitsailemalla. Päätyi loukkaamaan albiinoja. :D
Vitsaili ja puhui ilmastonmuutoksesta. Halusi ilmeisesti vedota nuoriin äänestäjiin. Ei kannattaisi yrittää olla muuta mitä on, nyt lopputulos oli vain se että loukkasi muita.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e715eab6-ef57-49d0-aadc-07690b936…
Kommentit (81)
Pohjolassa ja muualal ollaan vaaleita vain siksi että porukka asui riittävän kauan paikoilaan vähemmässä auringossa. Siihen ei liity muita ominaisuuksia eikä niiden puutteita. Lopettakaa siis se läyhääminen ylemmyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh... voi albiinoja... itkettää en voi hengittää...
Kyllä itkettää. Nyt kerrankin juuri loukkaantunut se taho johon kommetti kohdistunut, eikä joku aivan muu porukka kuten lähes aina tapahtuu.
Vai onko? Onko todistettavasti yksikään albiino loukkaantunut?
Rehnin kommenttia paheksunut Suomen albinismiyhdistyksen puheenjohtaja Sirpa Bamberghan ei itse ole albiino.
Voi kyynel tätä mielensäpahoittajien sairasta yhteiskuntaa!
Vierailija kirjoitti:
Luin vain otsikon. Iltasatuun liittyy varmasti myös oranssimies.
Ainakin siihen liittyy Suuri Läiskäpää.
Jos iltapaskoihin uskois, ihmiskuntaa ei enää olisi olemassa, koska niin monta asiaa me olemme aina tehneet kuolettavasti väärin alkaen perseen pyyhkimisestä paperilla.
Mä olen aika Woke, mutta en pidä nykytyylistä, missä n.3 ihmistä loukkaantuu ja caloutetaan.
Albiinoista tuli mieleen Johnny Winters.Kannattaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt olemme samassa sotilasliitossa Turkin kanssa ja ilman Turkin suostumusta ei ole päästy Natoon. Mitä mieltä olet siitä?
Rehniä siis saa toimittajat haukkua harmaaksi joka haastattelussa eikä itse saa sanoa mitään. Rehn voisi sanoa, että tuo harmausjuttu on jo aika lailla käsitelty.
Ei tarvitse olla kahta kolmea väliä sanojen välissä
Jos sukupuoli on ilmoitusasia niin sitten on ihonvärikin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen tätä jatkuvaa Rehnin haukkumista harmaaksi. Ihan kuin esimerkiksi joku Pekka Haavisto olisi yhtään sen enempää kansanvillitsijä. Eikä juuri kukaan muistakaan ehdokkaista. Eikä siinä mitään. Tietty rauhallinen ja harkitsevainen olemus sopiikin presidentiksi pyrkivälle.
Nyt olisi hyvä sauma brändätä itsensä Hopeaketuksi. Av:n taattu ääniharava.
Mut eihän Rehn ole Persu. Eikös median pitänyt jahdata vain Persuja?
Vierailija kirjoitti:
Jos iltapaskoihin uskois, ihmiskuntaa ei enää olisi olemassa, koska niin monta asiaa me olemme aina tehneet kuolettavasti väärin alkaen perseen pyyhkimisestä paperilla.
Olet aina hengittänyt väärin on suosikkini.
Tässähän alkaa käymään selväksi, että suomalaiset ovat kaikki yksinkertaisesti juntteja. Käytöstapoja ei osata, eikä sanomisia harkita.
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika jokainen ihminen on versio täysalbiinosta, sävy vaan vaihtelee. Albiino ei ole haukkumasana. Suomessa on suuri osa melkein albiinoja. Se on vaan tosiasia.
Itse asiassa ei ole. Vaaleus ei ole sama asia kuin albinismi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehnhän on itse melkein albino.
On vitsaillut asiasta aikasemminkin, useissa lehdissä.
Hänen hiuksensa ovat valkoiset, eivät harmaat.Olli voisi mennä Tansaniaan vitsailemaan, tuloksena kädet poikki ja henki pois albiinoilta.
Onko Rehn syntyperältään Afrikan suunnilta?
Nyt olisi muuten hyvä hetki puhua siitä miten Afrikassa kohdellaan albiinoja. Se on todella järkyttävää menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itkettää. Nyt kerrankin juuri loukkaantunut se taho johon kommetti kohdistunut, eikä joku aivan muu porukka kuten lähes aina tapahtuu.
Rehnin kommenttia paheksunut Suomen albinismiyhdistyksen puheenjohtaja Sirpa Bamberghan ei itse ole albiino.
Totta totta.
Olisi ihan kiva saada oikeasti joidenkin abliinojen kommentteja. Voisi jotenkin luulla että tuo Sirpa nyt puhuu heidän puolestaan kun kerran on yhdistyksen puheenjohtaja, mutta ei sitten välttämättä?
Kannattaisi miettiä mitä sanoo.
Afrikassahan albiinoista tehdään taikakaluja.
Sille ei kukaan suomalainen poliitikko taida olla vaatimassa nollatoleranssia?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_people_with_albinism
Tylsempää tyyppiä saa hakea. Puhe niin hidasta, ettei vähä-älyisinkään jaksa kuunnella 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta totta.
Olisi ihan kiva saada oikeasti joidenkin abliinojen kommentteja. Voisi jotenkin luulla että tuo Sirpa nyt puhuu heidän puolestaan kun kerran on yhdistyksen puheenjohtaja, mutta ei sitten välttämättä?
Eikö se ole näitä toisten puolesta loukkaantujia? Niitä on nykyään liikkeellä.
Tarkasti sanottuna albinismi on tila jossa pigmentti puuttuu, vaaleus ei ole sellainen tila, mutta suurin osa eurooppalaiistakin oli alunperin tummia mutta melaniinn tuotanto loppui ja porukka vaaleni, koska aurinkoa vähemmän.