Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pettäjät eivät pariudu keskenään ja anna uskollisten olla keskenään?

Vierailija
16.08.2023 |

Kysymys otsikossa. Miksi pettäjät ja pettämiseen taipuvaiset eivät hakeudu suosiolla kaltaistensa kanssa parisuhteeseen? Miksi pitää rikkoa jonkun uskollisen ja hyvän puolison sydän?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä keskenään, siinäpä tartuttavat tauteja toisiinsa, valehtelevat, pelaavat ja vedättävät keskenään ja sotkevat elämänsä sekaisin!

Vierailija
22/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskolliset puolisot ovat usein muutenkin hyviä puolisoita. Huomaavaisia, epäitsekkäitä ja ystävällisiä. Pettäjät haluavat nauttia noista hyvistä puolista, mutta samalla haluavat saada vierasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin asian kohdallani niin että pelastin ihmisen toisen armoilta joka ei häntä ansainnut. Puolisoni oli kuin uudelleen syntynyt ja onnellinen liittomme on kestänyt vuosikymmenet.

Vierailija
24/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useammankin työpaikkaromanssista ja samalla pettämisestä alkaneen 10v + onnellisen pariskunnan jossa ei petetä. Omakin mies petti exäänsä ja minä myös, mutta toisiamme ei ole petetty 20v +. Ihme jaottelua. Nuorena sitä moni tekee tyhmyyksiä ja pettäminen on yksi niistä. Pointti on se, oppiiko virheistään.

Vierailija
25/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö. Ei ole mitään pettäjiä ja uskollisia. Kaikki on kiinni siitä kyseisestä suhteesta, jossa joko petetään tai ei.

Minä en luottaisi ihmiseen, joka on edellisessä suhteessaan pettänyt. Mikä estäisi pettämästä myös minua?

Lupaus? Sitoutuminen? Rakkaus? Se, että saa kaikki tarpeensa kanssasi tyydytettyä?

Minä en usko, että yksi ihminen riittää pettäjälle koskaan. Aina tulee joku viehättävämpi, hetken huuma vie mukanaan jne. Suhteen alussa on helppo luvata uskollisuutta, mutta tilanne on monilla toinen pitkän liiton aikana/kun parisuhteessa on vaikeampi vaihe. Silloinkin pitäisi haluta olla uskollinen, vaikka se ei kivalta tuntuisi. Pettäjät eivät halua olla.

T. Tuo aiempi

Tilanteita ja ihmisiä on moneen lähtöön eikä se ole sinun uskostasi kiinni.

Vierailija
26/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatunut ukkomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paatunut ukkomies kirjoitti:

Ei ole vain pettureita tai uskollisia. Tiedän useita ihmisiä, jotka ovat toisissa suhteissa olleet uskollisia ja toisissa pettäjäjiä. Kolmannessa tulleet itse petetyksi.

Mistä muuten mahtaa tunnistaa uskollisen ja mistä petturin?

Pettäjän tunnistaa pettämisestä. Kun olet pettynyt, olet pettäjä. Tämä on yksi harvoista yksiselitteisistä asioista. Ja ei nollaudu uudessa suhteessa. Pettäjä on pettäjä.

Et vastannut kysymykseeni. Eli mistä sen tunnistaa? Vai onko kaikki niin avoimia tutustuessaan uusiin ihmisiin, että kertovat pettämisistään? Vai jääkö siitä jokin stigma?

Vertaisin vakavaan rikokseen. Todistettava teko on tunnusmerkki. Haluaisin, että pettäminen olisi rikos ja rikosrekisterit tulisi olla julkisia.

Vierailija
27/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain pettäjiä ja heitä jotka eivät ole vielä pettäneet. Samaa ihmismassaa kaikki, vain aikajana ja sattuma erottelee.

Vierailija
28/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö. Ei ole mitään pettäjiä ja uskollisia. Kaikki on kiinni siitä kyseisestä suhteesta, jossa joko petetään tai ei.

Minä en luottaisi ihmiseen, joka on edellisessä suhteessaan pettänyt. Mikä estäisi pettämästä myös minua?

Lupaus? Sitoutuminen? Rakkaus? Se, että saa kaikki tarpeensa kanssasi tyydytettyä?

Minä en usko, että yksi ihminen riittää pettäjälle koskaan. Aina tulee joku viehättävämpi, hetken huuma vie mukanaan jne. Suhteen alussa on helppo luvata uskollisuutta, mutta tilanne on monilla toinen pitkän liiton aikana/kun parisuhteessa on vaikeampi vaihe. Silloinkin pitäisi haluta olla uskollinen, vaikka se ei kivalta tuntuisi. Pettäjät eivät halua olla.

T. Tuo aiempi

Se pitäisi kuitenkin olla jokaisen oikeus, että ei tietämättään ryhdy suhteeseen pettäjän kanssa vastoin tahtoaan. Minusta on ihailtavaa, että joku haluaa uskoa uusiin mahdollisuuksiin ja antaa niitä toisille. Moni haluaa kuitenkin pysyä erossa pettäjistä, ja sitä täytyisi kunnioittaa.

Vierailija
29/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut muutaman pettäjän sanoneen, että pettävät heikon itsetunnon vuoksi ja jatkuvan huomion saamisen vuoksi. Lapsuudessa jäänyt huomiotta, ikuinen huomion kerjääminen pettämällä.

Vierailija
30/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä keskenään, siinäpä tartuttavat tauteja toisiinsa, valehtelevat, pelaavat ja vedättävät keskenään ja sotkevat elämänsä sekaisin!

Niin! Tämähän olisi loistava konsepti.

Vierailija
31/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Tuo aiempi

Se pitäisi kuitenkin olla jokaisen oikeus, että ei tietämättään ryhdy suhteeseen pettäjän kanssa vastoin tahtoaan. Minusta on ihailtavaa, että joku haluaa uskoa uusiin mahdollisuuksiin ja antaa niitä toisille. Moni haluaa kuitenkin pysyä erossa pettäjistä, ja sitä täytyisi kunnioittaa.

Ei kai tässä ole epäkunnioittavasti kohdeltukaan sellaisia. Haluavathan jotkut säästää neitsyyden naimisiin, toiset vapaan suhteen, jotkut samaa sukupuolta ja kuka mitäkin. Ihan vapaasti vaan. Vastasin vain kysymykseesi jossa oli sisäänrakennettuna perusteeton oletus siitä, että aiemmin pettänyt on myös tulevaisuudessa pettäjä. Ei ole, jos nuo listatut asiat toteutuvat ja ne esim. puuttuessaan ovat aiemmin johtaneet pettämiseen.

Vierailija
32/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain pettäjiä ja heitä jotka eivät ole vielä pettäneet. Samaa ihmismassaa kaikki, vain aikajana ja sattuma erottelee.

Olin nuorena nätti ja kiinnostuneita oli muitakin mieheni lisäksi. Olen kuitenkin aina ollut ehdottoman uskollinen miehelleni. Se on elämäntapani- ja filosofiani, ja kyllä, moraalini. Enpä usko, että alan nyt yli 60-vuotiaana pettäjäksi. Ei ole sattumaa, vaan vakaa päätös, näin haluan elää.

Vierailija
33/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pettäjä. Olin pitkään huonon liiton vanki ihan väärän ihmisen kanssa. Se ihminen musersi minut. Kun kohtasin toisen ja tunteet olivat molemminpuoleisia, petin. Tosin siinä vaiheessa tiesin jo että liittoni tulee päättymään. Toinen oli pettänyt ensin.

En petä enää ikinä. Jatkossa en mene yhteen väärien kanssa tai eroan ennen sitä. Otin opikseni.

Vierailija
34/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pettäjä. Olin pitkään huonon liiton vanki ihan väärän ihmisen kanssa. Se ihminen musersi minut. Kun kohtasin toisen ja tunteet olivat molemminpuoleisia, petin. Tosin siinä vaiheessa tiesin jo että liittoni tulee päättymään. Toinen oli pettänyt ensin.

En petä enää ikinä. Jatkossa en mene yhteen väärien kanssa tai eroan ennen sitä. Otin opikseni.

Jos olet nainen, saat yläpeukkuja enemmän kuin alapeukkuja. Jos olet mies, niin toisinpäin.

Vierailija
35/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskolliselle se puolison uskollisuus on tärkeä arvo. Uskottomalle taas se ei ole niin iso juttu, mutta harva silti haluaisi itse tulla petetyksi. Silti ei myönnetä, että omassa käytöksessä olisi mitään vikaa.

Vierailija
36/54 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus pettänyt ja pitäisin tekopyhänä vaatia kumppaniltani sitä ettei olisi koskaan pettänyt ketään. Haluan kuulla järkevän selityksen sulle, miksi näin on tapahtunut ja miten on kasvettu siitä ettei enää tarvitse pettää. Ja vaadin sitä, että on itse kerrottu, kuten itsekin aikanaan kerroin.

Vierailija
37/54 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettäjä, aina pettäjä.

Jotkut harvat ottavat opikseen, mutta suurin osa ei. Ihan tilastojenkin valossa. Ei minua kiinnosta selvittää, olisiko tuo eksäänsä pitkään pettänyt Pertti minulle uskollinen. Todennäköisesti ei ole, joten tuo tieto riittää minulle.

Vierailija
38/54 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten hyvä huomio. Tuolla tavalla moni olisi onnellisempi. Pettäjät saisivat seikkailla sivujutuissaan, uskolliset olla monogamisissa liitoissaan. Kaikki onnellisia ja tyytyväisiä.

En muuten ole ikinä tajunnut, miksi pettäjät edes havittelee parisuhdetta? Mikseivät vaan tapaile, seikkaile sitoutumatta?

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Jos kaipaa uutuuden tuomaa jännitystä, miksi edes hakeutuu parisuhteeseen? Sinkkuna eläminen on nykyään täysin ok, ei enää olla 1920-luvulla. Tai sitten etsii avoimen suhteen ja siihen kumppaniksi muita samankaltaisesti ajattelevia.

Vierailija
39/54 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on elämän suola

Koetko samoin jos sinua petetään?

Vierailija
40/54 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun pettämisessä on ideana se että se petettävä on ns kunnollinen ihminen, joka luottaa pettäjän puheisiin. Muutenhan pettäjä jäisi kokonaan ilman sitä sadistista nautintoa ja jännitystä, jota hän pettämisestä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi