Miksi pettäjät eivät pariudu keskenään ja anna uskollisten olla keskenään?
Kysymys otsikossa. Miksi pettäjät ja pettämiseen taipuvaiset eivät hakeudu suosiolla kaltaistensa kanssa parisuhteeseen? Miksi pitää rikkoa jonkun uskollisen ja hyvän puolison sydän?
Kommentit (54)
On muuten hyvä huomio. Tuolla tavalla moni olisi onnellisempi. Pettäjät saisivat seikkailla sivujutuissaan, uskolliset olla monogamisissa liitoissaan. Kaikki onnellisia ja tyytyväisiä.
En muuten ole ikinä tajunnut, miksi pettäjät edes havittelee parisuhdetta? Mikseivät vaan tapaile, seikkaile sitoutumatta?
Ei ole vain pettureita tai uskollisia. Tiedän useita ihmisiä, jotka ovat toisissa suhteissa olleet uskollisia ja toisissa pettäjäjiä. Kolmannessa tulleet itse petetyksi.
Mistä muuten mahtaa tunnistaa uskollisen ja mistä petturin?
Vierailija kirjoitti:
On muuten hyvä huomio. Tuolla tavalla moni olisi onnellisempi. Pettäjät saisivat seikkailla sivujutuissaan, uskolliset olla monogamisissa liitoissaan. Kaikki onnellisia ja tyytyväisiä.
En muuten ole ikinä tajunnut, miksi pettäjät edes havittelee parisuhdetta? Mikseivät vaan tapaile, seikkaile sitoutumatta?
Nykyään on luvallista etsiä avointa suhdetta. Ennen se ei ollut tapana.
Enkä siis itse ymmärrä tuota.
Aika paljon on pettäjiä, jotka pettää myös uusissa suhteissa mutta kumppanin tietämättä. Ja moni joka on pettäjä, ei tiedä olevansa sellaisen kanssa itsekin. :)
Ihmiset vaan on selkärangattomia ja moraalittomia, moni siis. Omat halut pääasia, muista viis. Ikävää että uskottelevat olevansa kunnon ihmisiä, vaikka ovat vaan huijareita.
Hölmö. Ei ole mitään pettäjiä ja uskollisia. Kaikki on kiinni siitä kyseisestä suhteesta, jossa joko petetään tai ei.
Kukapa haluaisi mainostaa itseään näin:
Olen Laura/Lauri, 35 vuotta. Olen hauska, huumorintajuinen ja vauhdikas persoona. Viihdyn ihmisten parissa. Tykkään muuten sitten naurattaa muitakin ja hakea toisilta huomiota. Itsetuntoani hivelee, jos joku on kiinnostunut minusta ja haluaa kanssani sänkyyn. En sano tällaisille tilaisuuksille ei."
Pettäjien heikko itsetunto ei kestä sitä, että heitä petetään. Ovat narsistisia persoonia, vain heillä on oikeus pettää, nauttivat sairaalloisesti toisen alistamisesta ja tuntevat pettäessään suurta tyytyväisyyttä jönnityksestä, jota kiinni jääminen aiheuttaa. Nauttivat toisen kärsimyksestä, kun petos paljastuu ja toinen traumatisoituu. Pettäjöt on henkisesti sairaita, kuten alkoholistit, riippuvaisia pettämisestä.
Paatunut ukkomies kirjoitti:
Ei ole vain pettureita tai uskollisia. Tiedän useita ihmisiä, jotka ovat toisissa suhteissa olleet uskollisia ja toisissa pettäjäjiä. Kolmannessa tulleet itse petetyksi.
Pettäjän tunnistaa pettämisestä. Kun olet pettynyt, olet pettäjä. Tämä on yksi harvoista yksiselitteisistä asioista. Ja ei nollaudu uudessa suhteessa. Pettäjä on pettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö. Ei ole mitään pettäjiä ja uskollisia. Kaikki on kiinni siitä kyseisestä suhteesta, jossa joko petetään tai ei.
Minä en luottaisi ihmiseen, joka on edellisessä suhteessaan pettänyt. Mikä estäisi pettämästä myös minua?
Pettäjät ovat oma lahkonsa. Henkisesti lapsen tasolla, jälkeen jääneitä, tyhmiä, onttoja ihmisinä, tyhjiä tynnyreitä.
Pettäjän tunnevamma ei parane. Kylmiä ja repaleisia persoonia, joilla narsismi tulee esiin pettämisen, valehtelun, salailun ja hämmentämisen muodossa esiin. Pettäjä ei kadu, koska persoonallisuushäiriöinen ei tunne mitään empatiaa petettyä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en luottaisi ihmiseen, joka on edellisessä suhteessaan pettänyt. Mikä estäisi pettämästä myös minua?
Lupaus? Sitoutuminen? Rakkaus? Se, että saa kaikki tarpeensa kanssasi tyydytettyä?
Vierailija kirjoitti:
Pettäjien heikko itsetunto ei kestä sitä, että heitä petetään. Ovat narsistisia persoonia, vain heillä on oikeus pettää, nauttivat sairaalloisesti toisen alistamisesta ja tuntevat pettäessään suurta tyytyväisyyttä jönnityksestä, jota kiinni jääminen aiheuttaa. Nauttivat toisen kärsimyksestä, kun petos paljastuu ja toinen traumatisoituu. Pettäjöt on henkisesti sairaita, kuten alkoholistit, riippuvaisia pettämisestä.
Kokemus pettäjistä on, että he on mustasukkaisia ja kontrolloivia. He tietysti narsisteina pelkää, että kumppani toimii samoin kuin he itse. Jos joku vaikuttaa omistushaluiselta, pelkään sellaisen olevan pettäjä. Tähän asti kohtaamani mustasukkaiset ja omistushaluiset miehet ovat olleet epärehellisiä pettäjiä.
Minua häiritsee se, että pettämisen kuvitellaan olevan pikkujuttu, joka ei kerro pettäjästä mitään. Pettäminen ei kerro petetystä mitään, mutta pettäjästä kylläkin. Pettäminen on itsekäs teko, jossa pettäjä laittaa oman mielihyvän yhteisen hyvän ja puolison hyvän edelle. Pettäminen kertoo kylmyydestä omaa puolisoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjän tunnevamma ei parane. Kylmiä ja repaleisia persoonia, joilla narsismi tulee esiin pettämisen, valehtelun, salailun ja hämmentämisen muodossa esiin. Pettäjä ei kadu, koska persoonallisuushäiriöinen ei tunne mitään empatiaa petettyä kohtaan.
Moni on katunut ja ottanut opikseen hölmöiltyään.
Vierailija kirjoitti:
Paatunut ukkomies kirjoitti:
Pettäjän tunnistaa pettämisestä. Kun olet pettynyt, olet pettäjä. Tämä on yksi harvoista yksiselitteisistä asioista. Ja ei nollaudu uudessa suhteessa. Pettäjä on pettäjä.
Et vastannut kysymykseeni. Eli mistä sen tunnistaa? Vai onko kaikki niin avoimia tutustuessaan uusiin ihmisiin, että kertovat pettämisistään? Vai jääkö siitä jokin stigma?
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä onnellisuutta haetaan aina toisesta. Ihastutaan ja rakastutaan helposti ja ei uskalleta olla yksin. Vähän aikaa on aina kivaa ja sitten se sisäinen tyhjyys taas iskee. Kun ei ymmärretä että sen onnellisuuden pitäisi lähteä itsestä eikä toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaus? Sitoutuminen? Rakkaus? Se, että saa kaikki tarpeensa kanssasi tyydytettyä?
Minä en usko, että yksi ihminen riittää pettäjälle koskaan. Aina tulee joku viehättävämpi, hetken huuma vie mukanaan jne. Suhteen alussa on helppo luvata uskollisuutta, mutta tilanne on monilla toinen pitkän liiton aikana/kun parisuhteessa on vaikeampi vaihe. Silloinkin pitäisi haluta olla uskollinen, vaikka se ei kivalta tuntuisi. Pettäjät eivät halua olla.
T. Tuo aiempi
Koska eivät itse halua tulla petetyiksi