Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään joka herää jo viideltä aamulla vaikkei ole pakko?

Vierailija
16.08.2023 |

Olen yrittänyt käydä nukkumaan klo 23 mutta se johtaa siihen että herään jo viideltä aamulla. Aikaistin nukkumaan käymistä koska luun että uni on laadukkaampaa ennen puoltayötä.

Herääkö kukaan jo viideltä aamulla vaikkei ole pakko niin varhain herätä työn tai koulun tms takia? Mitä teet varhaisten aamutuntien aikana ennen kuin sun tarvii lähteä kotoa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun!

Vierailija
2/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aina klo 4. Kyllä sitä tekemistä keksii. Olen aamuvirkku ollut jo lapsesta lähtien eli on luontainen rytmini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään yleensä viideltä. Joskus kuudelta. Luen nettiä, saatan katsoa sarjaa tai elokuvaa, luen lehtiä, saatan käydä lenkillä tai kesällä puutarhassa rikkaruohoja kitkemässä. Etätyöt aloitan 7.30-8. Olen iltauninen ja menen nukkumaan 21.30. Saan parhaat unet näin.

Vierailija
4/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja kello soi joka aamu klo 6. Myös viikonloppuisin.

Vierailija
5/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään luontaisesti 4-5 välillä. Luen lehdet, pelaan, selaan somea. Aamiainen parin tunnin päästä ja sitten päivän hommiin. Nukkumaan käyn iltaisin heti 21:n jälkeen. Olen eläkkeellä.

Vierailija
6/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin kääntämään mutta ei ollut itsestäänselvyys ollenkaan. 

Vierailija
7/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu herään viiden kieppeillä. Silloin on rauhallista, voi käydä vaikka pienen kävelylenkin ennen aamiaista.

Vierailija
8/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 4.30-5.00 ihana aloittaa päivä kaikessa rauhassa, työt tehty jo 2v eläkkeellä:)

Vierailija
9/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 23 on myöhään nukkumaanmenoaika.

Itse menen 21:30.

Vierailija
10/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siinä 5 aikaan herään, joskus aikasemminkin. Mä lähden seitsemän aikaan lenkille tai ulos, eläkeläinen olen.

Vierailija
11/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni noussut viideltä.

Vierailija
12/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 4-6 välillä. Yleensä kipuihin mutta muutenkin. Kerran pari vuodessa nukun 7 saakka. Aamut on ihan parasta!

Vierailija
13/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aina aamuisin viimeistään viideltä. Lähden joko uimahalliin tai nautin kotona rauhasta ennen työpäivää. Ihanaa, kun ei päivä ala kiireellä. Jos en muuta tekemistä keksi, voin siivota kaappeja, neuloa, lukea tai katsella telkkaria. Voin myös käydä aina auki olevassa lähikaupassa eikä varmasti ole silloin ruuhkaa.

Vierailija
14/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan 22.30 ja luen tunnin kirjaa. Herään 5-6 välillä. Rakastan aikaisia, hiljaisia aamuja, 3x viikossa sauvakävelylle, puutarhanhoitoa, säilöntää ym. kotihommaa klo 13 asti, sitten lounas ja tunnin siesta päälle. Iltapäivällä maalaan ja nikkaroin jotain työpajassani. Ei eläkkeellä ole pakko mihinkään, mutta olen ollut aina aamuvirkku. 

Vierailija
15/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan viideltä mutta aika tarkkaan kuudelta. Eläkkeellä olen joten ei olisi pakko. Muistan kun olin töissä niin nukutti aina kovasti kun piti töihin herätä mutta nyt herää samaan aikaan itsekseen. Kummallista.

Vierailija
16/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään viiden maissa aamuisin. Yleensä makoilen hetken aikaa sängyssä, katson sään ja uutiset puhelimesta, saatan vilkaista sormea, menen suihkuun ja sen jälkeen meikkaan, keitän kahvit ja teen aamupalan ja pesen hampaat. Näiden toimien jälkeen puen vaatteet ja herätän lapset. Tunti meneekin sitten lasten aamutoimissa ja ennen töitä on suunnattava päiväkotiin. En heräisi viideltä, jos ei olisi lapsia. Nukkuisin tunnin pidempään.

Vierailija
17/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti saatan herätä jopa jo kolmelta. Yritän nukkua lisää muttei yleensä ei onnistu ja väsyttää koko ajan. Koitan vielä yksiä päikkäreitä ennen töitä mutta yleensä sekään ei onnistu. Sitte ku ei enää ehdi niin sitte kyllä nukuttais ja silmät lumpsaa. Illasta koitan mennä aikaisin nukkumaan mutta yleensä ei onnistu ja nousen uudestaan ylös ja koitan myöhemmin uudelleen. Nimim. silmäpussit melkein isommat kuin tis sit, nyyh.

Vierailija
18/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein herään 5-6 oli työ tai loma.

Vierailija
19/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään pitkin yötä, kiitos toimimattoman kroppani. Jos on hyvä yö, nukun putkeen puolitoista tuntia. Sitten se menee sängyssä pyörimiseksi ja koiran uneksi. Neljältä lääkitykset ja olotilasta riippuen päivä alkaa siitä (uutisten seuraamiset, teen hörppimiset, hissuksiin aamupuuhat) tai sitten pilkin vielä tovin. Viimeistään kuudelta ylös. Olinpa lomalla tai töissä.

Vierailija
20/21 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet menestyjäthän (tunnetut yritysjohtajat yms.) herää juuri viideltä. Ideana on saada etumatkaa muihin nähden. Kun muut herää, niin itse on jo pitkällä päivän askareissa.

Toisaalta, kaikkihan ehtivät päivän aikana suunnilleen saman verran riippumatta herätysajasta... Sama määrä hereilläolo-tunteja joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi