Ottaa päähän kun enää ei ole varaa mihinkään. Elämä on tylsää
Ruoka ja asuminen + energia vievät yksinkertaisesti kaikki rahat. Enää ei voi käydä kampaajalla sitäkään vähää mitä ennen, ei enää matkusteta, ei käydä leffassa tai teatterissa. Ei ole mitään mitä odottaa ja mikä rikkoisi arjen hetkeksi.
Tätä kurjuuttako on loppuelämä?
Kommentit (112)
Sama täällä. Ei riitä rahat enää muuhun kuin laskuihin ja ruokaan, hyvä jos aina edes niihinkään. Kaikki ylimääräinen iloa tuova juttu karsittu.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on liian kovat menot jos rahat ei riitä.
Menoista ei voi enempää karsia eli tulot on liian pienet.
Jep. Agenda etenee; et omista mitään ja olet onnellinen. Huomatkaa muoto _sinä_ et omista mitään. Tämä ei koske eliittiä. 😇 Eikö eletä "kivoja" aikoja?
Vierailija kirjoitti:
Heitä vielä Orpon idea että toinen työ siihen kokoaikatyön rinnalle! Mihin ihminen tarvitsee vapaa-aikaa, kun voi tehdä töitä taukoamatta kuin kone! Nukkuminenkin on yliarvostettua.
Laita kuukausittaiset tilisiirrot päälle, itsellä menee joka palkkapäivä 100e säästöön. Jos on tiukkaa, niin ei tarvi olla noin suuri siirto, jos menee 10e/kk, niin vuodessa se tekee 120e ja luoja, SÄÄSTÄ sitä rahaa.
Käy vaikka koulujen kampaamossa, näyttöasiakkaana, näitä voi saada ilmaiseksikin.
Sitten sen sähkön kanssa, älä pidä telkkaria päällä kun puuhat muita hommia. Ja muutenkin säästä sähkökuluissa, sen voi tehdä jokainen.
Monet kirjastot lainaavat myös paikallisen elokuvateatterin lippuja ilmaiseksi.
Minä haaveilen hammaslääkäristä, ehjästä pyykkikoneesta ja monipuolisesta ruokavaliosta jolla pysyy terveenä. Se tekisi minut huomattavasti onnellisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä haaveilen hammaslääkäristä, ehjästä pyykkikoneesta ja monipuolisesta ruokavaliosta jolla pysyy terveenä. Se tekisi minut huomattavasti onnellisemmaksi.
Meillä onkin samat haaveet. Hampaat kaipais hoitoa, pyykkikone vetelee viimeisiään ja ruokavalioon kaipaisin enemmän esim. kalaa. Noh, taas on eurojackpot ja lotto vetämässä.
Vierailija kirjoitti:
Laita kuukausittaiset tilisiirrot päälle, itsellä menee joka palkkapäivä 100e säästöön. Jos on tiukkaa, niin ei tarvi olla noin suuri siirto, jos menee 10e/kk, niin vuodessa se tekee 120e ja luoja, SÄÄSTÄ sitä rahaa.
Käy vaikka koulujen kampaamossa, näyttöasiakkaana, näitä voi saada ilmaiseksikin.
Sitten sen sähkön kanssa, älä pidä telkkaria päällä kun puuhat muita hommia. Ja muutenkin säästä sähkökuluissa, sen voi tehdä jokainen.
Monet kirjastot lainaavat myös paikallisen elokuvateatterin lippuja ilmaiseksi.
Ei aina tarvitse ostaa kalleinta skumppaa, halvempi kuoharikin käy! Ja jos oikein tiukille menee, niin sijoitusasunnot voi myydä!
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin. Mulla ainakin palkka noussut ja rahat riittää tosi hyvin. Säästöön jää noin 400-600€/kk.
Ime sykkivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menoista ei voi enempää karsia eli tulot on liian pienet.
Ja tuloja ei kannata tietyn rajan jälkeen lisätä korkean marginaaliverln vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama tilanne. Oon miettinyt pitäiskö muuttaa Suomesta pois. Täällä on kaikki yksinkertaisesti liian kallista.
Kallista, kylmää ja 95% väestöstä hapannaamoja. Viddu mikä onnela.
Odottakaas Suomen ilmastotavoitteet astuvat täysillä kehiin. Sitten hymy hyytyy. Näistä ei vielä edes uskalleta puhua.
Aiheuttaako tuo naisille oikeasti noin suuria mielenterveys ongelmia kun ei pääse kuluttamaan ja tuhlaamaan turhuuksiin?
Minä käyn töissä ja saan sitä palkkaa mitä varmasti moni muukin (vajaa pari tonnia). Ei tässä juhlimaan pääse, ja kaikki vähänkin isompi ja erilainen pitää suunnitella. Mutta kai tämäkin on kuitenkin paremmin kuin monella muulla. Pelottaa ajatuskin, jos työt menisi alta.
Yritän säästää, ja jotain säästössä onkin. Mutta kyllähän se vähentäisi stressiä ja huolta, kun olisi enemmänkin pesämunaa. Tai voisi tosiaan tehdä joskus jotain ex tempore välittämättä hintalapusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä onkin samat haaveet. Hampaat kaipais hoitoa, pyykkikone vetelee viimeisiään ja ruokavalioon kaipaisin enemmän esim. kalaa. Noh, taas on eurojackpot ja lotto vetämässä.
Noihin lottoihin menee sitten ne viimeisetkin rahat, eikö niillä olisi muuta käyttöä? Päävoiton voittaminen on epätodennäköisempää kuin saada meteoriitista päähänsä.
Kannattaa vaan alkaa odottaa kuolemaa. Kaikki menee koko ajan vain pahemmaksi
Samaa mieltä. Olen opiskelija, joka käy kesät ja viikonloppuja/iltoja töissä. Aika monet sanoo, ettei ole järkeä mennä matalapalkkaisiin tai osa-aikaisiin töihin, mutta jos saat kuussa vaikka 200€ ylimääräistä "pakollisten" menojen päälle, niin sillä rahalla voi oikeasti tehdä aika paljon kaikkea kivaa. Se 200€ enemmän ei varmaan tunnu miltään, jos tienaa tyyliin 5 tonnia kuussa, mutta jos kotona nyhjäämisen sijaan voi vaikka käydä joskus yksillä tai syömässä tai tapahtumissa tai ylipäätään missä vaan, niin siinä on aivan valtava ero ainakin minun vointiin. Kavereista ja varsinkin parisuhteesta saa paljon enemmän irti, kun ainoa hupi mitä voi tehdä yhdessä on kotona kahvittelu tai syöminen tai max puistokaljat.