Millä kituuttaa vielä pari kuukautta työssä, josta ei pidä?
Moi!
Olen vaihtanut kolmisen kuukautta sitten työpaikkaa ja todennut työpaikan vaihdon olleen virhe. En viihdy uudessa työssäni, jossa työnkuva on epäselvä, vastuita ei ole määritelty enkä koe voivani olla oma itseni enkä pääse hyödyntämään vahvuuksiani. Tehtävät eivät tällä hetkellä vastaa sitä, mitä sopimusta tehdessä keskusteltiin, mutta muokkautuvat kyllä ajan kuluessa.
Koeaika on vielä käynnissä enkä pelkää, että jäisin vaille uutta työpaikkaa. Olen suhteellisen nuori, erittäin osaava ja innokas oppimaan uutta, saisin varmasti normaalitilanteessa uusia töitä, jos lähtisin niitä hakemaan. Periaatteessa voisin lähteä työstäni vaikka tällä sekunnilla.
Asiassa on kuitenkin mutta. Suuri sellainen. Olen raskaana, pitkällä. Jään pois töistä parin kuukauden kuluttua ja tiedän, että harva paikka palkkaisi uuden ihmisen vain parin kuukauden takia. Nyt yritän siis kerätä motivaatiota ja jaksamista niiksi pariksi kuukaudeksi, jotka ovat jäljellä ennen vapaan alkamista. Vinkkejä?
Haluan tehdä työni niin hyvin kuin mahdollista ja minun on vaikea suhtautua työhön "vain työnä". Laskien minuutteja kotiinlähtöön. Odotin uudelta työltäni paljon ja olen pettynyt, ettei se vastannut odotuksiani. Olen toki keskustellut myös esihlön kanssa oloistani, hänen mukaansa asiat kehittyvät "ajan kanssa".