Sairaalassa työskentelevät - onko oikeasti lääkäreille ja hoitajille eri kahvihuoneet tai ruokapöydät
Ystäväni väitti, että näin on. Että lääkärit käyvät työpaikalla omassa kahvihuoneessaan kahvilla ja hoitajat omassaan? Vaikka siis ovat samassa yksikössä / osastolla töissä? Ja että isossa lounasravintolassa pitää olla tarkkana, ettei vaan mene _lääkärien pöytään_ istumaan, on kuulemma erittäin kiusallinen tilanne jos näin käy. Hoitajilla on oma pöytänsä ja sitten vielä kuulemma jollakin laitoshuoltajilla, siivoojilla tms omansa?
Onko muka näin? Kuulostaa siis aivan käsittämättömältä näin vuonna 2023?! Työskentelen itse vajaan sadan hengen asiantuntijaorganisaatiossa enkä voisi kuvitella, että meillä vaikka johtoryhmä ja yksikönpäälliköt istuisivat jossain omassa kahvihuoneessaan ja muut muualla! Naurattaa lähinnä ajatuskin!
Kommentit (3)
Ainakin siinä vaiheessa kun itse olin alalla, niin näin oli. Lääkärin ei tarvinnut keittää kahvia, eikä tuoda kahvipakettia, kahvit kustannettiin hoitajien. Lääkärille keitettiin kahvit, ei tullut samaan aikaan hoitajien kanssa kahvihuoneeseen. Jos useampi lääkäri oli kahvihuoneessa, hoitajilla ei ollut sinne mitään asiaa. Ruokasalissa lääkäreillä oli oma pöytä, ei sinnekään ollut hoitajilla mitään asiaa. Jonon ohi lääkäri ei sentään yleensä ryysinyt, ainakaan usein.
Muilla aloilla pidettäisiin pöyristyttävänä, jos työtilat ovat samat. Lääkäreiden kohdalla täysin järkeenkäypää, koska mikään muu ammattiryhmä ei ole niin ylemmyydentuntoista ja aivan aidosti jumalkompleksista kuin lääkärit.
Jos lääkäreitä alettaisiin kouluttaa riittävästi, heidän hegemoniansa rapistuisi ja joutuisivat elämään kuten tavalliset kuolevaiset.
No kyllähän jonkunlaiset istumisjärjestykset js hierarkia on joka paikassa. On hyväkin, koska en nyt itse haluaisi pienipalkkaisena olla pelkkien isopalkkaisten ympäröimä.