Miksi jotkut siivoavat kaapit jouluksi?
Minä ainakin siivoan ne silloin, kun ne siivousta vaativat. Riippumatta vuodenajasta ;)
Kenen ja miten joulu tuntuu vasta joululta, jos kaapitkin on siivottu?
Kommentit (16)
Siivoan ja järjestelen ne kerran vuodessa perusteellisesti ja jostain syystä se on vakiintunut joulunalushommiksi. Kiva kyllä kun sen jälkeen on taas tilaa kummasti kaapeissa.
Kaikki muut suursiivousjutut teen syksyllä pikkuhiljaa huone huoneelta katosta lattiaan, muuten tulis joulustressi. :(
en todellakaan halua stressata joulusta vaan siivoilemalla,
nautin rauhallisesta olosta!
ja näin kaapit pysyy suht siisteinä ympäri vuoden,
en tykkäisi että joka kaappi olisi ihan mullin mallin aina syksyllä...
Mutta piruako sitä vaivautuu, kun kotona on vain minä, mies ja pennut. Mun pitää siivousta inspiroidakseni aina järjestää jotain sosiaalista toimintaa kotiin :-)
Kun ne on siivottu jouluksi, ne ovat siistit myös uuden vuoden alkaessa ja antavat hyvän mielen pitkäksi aikaa.
Ei joulu ole ainoaa aikaa vuodess,a jolloin meillä siivotaan perusteellisemmin. Mutta MYÖS jouluna on oikein kivaa kun tietää että on puhdasta ja siistiä - myös komeroissa.
Siivoan kaikki kaapit jouluksi. Saan hyvän mielen siitä, että on siistiä. Hyvällä mielellä myöskin siivosin äsken kaappeja. Ei siitä siivouksesta tarvitse stressiä tehdä. :)
Siivoan muutenkin kaikki paikat jouluksi, mutta aloitan hyvissä ajoin, että ehdin. Tänään siivosin laatikoita. Minullekin joulunalusaika on vakiintunut suursiivousajaksi enkä siitä sen kummemmin paineita ota. Tuo ohje, että kaapit kannattaa siivota jouluksi vain, jos aikoo niissä joulun viettää, on ilmeisesti tarkoitettu niille, jotka repivät stressiä siivoamisesta. Välttämätöntähän kaappien siivoaminen ei jouluksi ole, kai tuon pässikin tajuaa.
siivoaako joku kaappeja? En minä kyllä koskaan, tai korkeintaan muuton yhteydessä...siellähän ne tavarat on hyllyillä pysynyt vaikka en ole siivonnut
Nyt enää lattioiden pesu ja koti kiiltää ja on hyvä mieli.
En nimittäin siivoa niitä milloinkaan muulloin. Kyllä esim. lusikkalaatikoihin yms. kertyy hirveästi roskaa ja kirjahyllyyn pölyä. Koska joulu on vuoden suurin juhla niin silloin on kiva olla kaikki järjestyksessä. Se on ihan yleismaailmallinen perinne että juhliin valmistaudutaan puhdistautumalla. Kodin perusteellinen siivous on yhdenlaista puhdistautumista. Hiljentymiseksi ja meditaatioksikin sitä voi sanoa.
Minä käytän kyllä sen vähän ajan mitä palkkatyöltä riittää, lasten kanssa puuhailuun - leipomiseen, askarteluun, musiikin kuunteluun ja jouluvideoiden katsomiseen.
Kaappeja ehtii siivoilla muulloinkin, en todellakaan viettäisi adventinaikaani siivoten.
Miksi siivoaminen on nykynaisille niin suuri peikko?
Vierailija:
Minä käytän kyllä sen vähän ajan mitä palkkatyöltä riittää, lasten kanssa puuhailuun - leipomiseen, askarteluun, musiikin kuunteluun ja jouluvideoiden katsomiseen.Kaappeja ehtii siivoilla muulloinkin, en todellakaan viettäisi adventinaikaani siivoten.
aina näin joulun alla ilahduttamaan Viron tai Venäjän lastenkodeissa asuvia lapsia.
Eli kaapit siivotaan pari kertaa vuodessa. Se on tapa ja sitä paitsi mukavaa. Juuri viikonloppuna siivosin keittiön eli pesin ikkunan sisäpuolelta, vaihdoin verhot ja pyyhin kaapit. Melkoisen likaiset olivat, jotan nyt on hyvä mieli, kun tuli siivottua. Joulumielellä siivouskin sujuu.
siivoa kaappeja jouluksi.
Tänä vuonna on kuitenkin pakko siivota työhuoneen kaappi eikä aikaa olis yhtään sellaiseen ylimääräiseen hommaan.
Kävi vaan niin ikävästi että kaapista romahti etureunasta mappi-irtopaperi-hylly, joka on täynnä edellä mainutta paperitavaraa :( Onneksi kaapin oven edessä sentään sattui olemaan painava tuoli romahtamishetkellä niin ei kaikki roina lattialle asti levinnyt.
... tai no voi olla että jää joulun jälkeen tuo siivoushomma kun ei oikein aikaa eikä jaksamista semmoiseen olisi.
Käyn läpi mitä tavaroita kaapeissa on, en pyyhi pölyjä tai ravistele kaikkea. Karsin kaiken mahdollisen josta voi luopua. Joulun alla kun on joulupata johon voi viedä kaiken ylimääräisen tavaran.
Jos ei olisi joulua, ei meillä ikinä tulisi kaappeja siivottuakaan. Jouluaattona on sitten parempi omatuntokin kun on ollut ahkera ja tosiaan siivonnut ne kaapitkin. :)
että tulee edes joskus ärsyttävimmätkin paikat siistittyä.Voishan ne siivota muulloinkin.