Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja ei vastaa

Vierailija
15.08.2023 |

Meillä on uuni jo alunalkaenkin ollut vaihtokunnossa, pari levyä ei oletoiminut ja nyt uuniluukkukin hajoaa käsiin, vessassa hanapitäisi korjata, sälekaihtimet korjata...

Vuokranantajasta ei kuulu mitään, vaikka on tietoinen asiasta.
Maksanko enskuusta lähtien vähemmän vuokraa, niin kauan että ottaa yhteyttä, vai mitä sinä tekisit?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ryhtyisin tuossa tilanteessa suunnittelemaan muuttoa. En viitsisi maksaa asunnosta jota vuokranantaja ei vaivaannu pitämään edes alkeellisessa kunnossa. Uuni/liesi varsinkin on aivan oleellinen osa asunnon varustusta.

Sitä.se vuokranantaja odottaa ja lähettää perään laskun uunista yms.

Itse lähettäisin viestejä ja soittaisin niin usein, että saisin henkilön kiinni. Voihan se omistaja olla vaikka venäläinen, joka ei pääse asioita täällä hoitamaan.

Vierailija
22/27 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole huoltoyhtiötä mihin soittaa kuiten nuo kaihtimet ja hana?

Kaihtimet on osakkaan vastuulla, ja ikkunoistakin sisimmät lasit. Vain ulommaisin ikkuna on taloyhtiön vastuulla.

https://www.kiinteistolehti.fi/kuka-vastaa-ikkunoiden-kunnossapidosta

Meillä huoltoyhtiö on korjannut nuo

Joko ne on sekaisin tai saaneet toimeksiannon vuokranantajalta tai koko talo on vuokrakorsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on se tietty vuokra mikä on määrätty maksettavaksi. Ei sitä itse päätetä että me nyt maksetaan vähemmän.

Vierailija
24/27 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on se tietty vuokra mikä on määrätty maksettavaksi. Ei sitä itse päätetä että me nyt maksetaan vähemmän.

Ja vuokranantajalla on vastuu pitää asunto siinä kunnossa kuin se on vuokraushetkellä ollut. Ei sitä itse päätetä että me nyt ei korjata asunnon vikoja.

Vierailija
25/27 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on, että laitat kirjallisesti omistajalle viestin, että uuni/liesi on nyt hajonnut, käyt hakemassa oheisen vastaavan uunin, eli linkki mukaan viestiin Gigantista (tjsp) ja tilaat sen kotiinkuljetuksella ja asennuksella ja vanhan poisviennillä ja vähennät tämän summan sun seuraavan kuun vuokrasta. Mutta katso tosiaan, että kyse on vastaavasta tuotteesta, niin vaikka vuokranantaja tuon riitauttaisi, hänellä ei ole mitään perusteita. Toimiva liesi on tosiaan kiintokaluste, joka on oltava asunnossa kun sellainen siellä kerran oli kun sinne muutitte. Noi sälekahtimet onkin sitten kinkkisempi juttu, mutta toi hana on tosiaan huoltoyhtiäön asia, ole yhteydessä sinne asap, ennen kuin sua syytetään jostain vesivahingosta. T vuokrantaja

Vierailija
26/27 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on, että laitat kirjallisesti omistajalle viestin, että uuni/liesi on nyt hajonnut, käyt hakemassa oheisen vastaavan uunin, eli linkki mukaan viestiin Gigantista (tjsp) ja tilaat sen kotiinkuljetuksella ja asennuksella ja vanhan poisviennillä ja vähennät tämän summan sun seuraavan kuun vuokrasta. Mutta katso tosiaan, että kyse on vastaavasta tuotteesta, niin vaikka vuokranantaja tuon riitauttaisi, hänellä ei ole mitään perusteita. Toimiva liesi on tosiaan kiintokaluste, joka on oltava asunnossa kun sellainen siellä kerran oli kun sinne muutitte. Noi sälekahtimet onkin sitten kinkkisempi juttu, mutta toi hana on tosiaan huoltoyhtiäön asia, ole yhteydessä sinne asap, ennen kuin sua syytetään jostain vesivahingosta. T vuokrantaja

Tässä tuli erinomainen viesti, juuri näin.

Vierailija
27/27 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vuokranalennusvaatimus hellan vikojen takia.

Hanasta teet vikailmoituksen huoltoyhtiöön, oletan että asut asunnossa, missä sellainen on. Hanat kuuluvat taloyhtiön vastuulle, korjaavat tai vaihtavat sen uuteen vastaavaan.

Sälekaihtimista kannattaa katsella itse missä on vika, onko joku osa hajonnut tai irronnut. Vuokranantajaa voi pyytää ostamaan/maksamaan uusi osa ja laittaa se itse paikoilleen tai sitten vaan odottelet, että vuokranantaja käy sitä ihmettelemässä, käy ostamassa esim. uuden säätövaijerin, käy asentamassa sitä ja toteaa, että onkin väärän pituinen, vaikka olikin se vanha rikkonainen purkaantunut mukana erikoisliikkeessä ja käy vaihtamassa sen ja tulee asentamaan sen uudestaan joku toinen päivä. (Meillä kävi noin ihan oman sälekaihtimen kanssa, ammattilainenkaan ei osannut päätellä siitä purkautuneesta ja venyneestä vaijerista, jonka muovikuorikin oli hajonnut, mikä oli oikea pituus.) Tuo osa ei montaa euroa maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi