Pää särkenyt jo kolme päivää, särkylääkkeet ei auta
Ei ole mikään uusi vaiva, välillä on tällaista (ja huom, kyseessä ei ole mikään krapulasärky). Otin edellispäivänä siis Panadolin, mutta siitä ei ollut apua. Otin samana päivänä vielä Buranan, mutta sekään ei auttanut. Eilen otin taas Panadolin, mutta ei, päänsärky vaan on ja pysyy. Hiton ärsyttävää.
Onko kellään muulla samaa, ettei särkylääkkeet meinaa millään auttaa päänsärkyyn?
Kommentit (25)
Minulla ne ei ole koskaan auttaneet päänsärkyyn. Yleensä vain pahentavat sitä.
Oma konstini on lähteä ulos raittiiseen ilmaan kävelemään ja kävellä niin kauan että päänsärky loppuu. Toki pitää muistaa juoda myös vettä.
Panadolilla harvoin kunnollista vaikutusta särkyihin, ota buranaa tai muuta ibuprofeeni lääkettä ja vähintään 800mg eli kaksi 400mg tablettia kerralla, lisäksi voi ottaa vielä panadolin. Ja jos ei ole 3-4 tunnissa auttanut niin sitten uusi annos.
Mulla ihan vastaavaa ja välillä menee päiviä että tuntuu ettei särky vaan lähde millään pois vaikka söisi miten särkylääkkeitä, kuitenkin aina lopulta sitten rauhoittunut.
Itselläni joskus samaa. Siihen ei pillerit auta. Vodkanapsuja sen verran monta että helpottaa.
Mulla on ollut tuota pitkään. Mikään tavallinen käsikauppalääke ei auta. (Treo, ibumax tai panadol).
Keväällä pää särki 7 viikkoa. Sellaista särkyä, että töitä pystyi jotenkin tekemään, mutta jomotus tasaista ja olo koko ajan kuin rytistetyllä rusinalla. Sain siihen migreenilääkettä kun oirekuvauksen perusteella todettiin että olisi migreeni. Nuo määrätyt kolmiolääkkeetkin ovat tosin vähän sellaisia, että voin puoli tuntia tai tunninkin ihmetellä auttavatko ne johonkin. Kyllä ne sitten pitkässä juoksussa ovat vieneet särkyä pois, vaikka en niitä kyllä kolmiolääkkeiksi uskoisikaan kun toimivat muun nuppiin niin heiveröisesti. Kaksia eri kolmiolääkkeitä olen nyt keväästä kokeilemaan.
Voi olla samaan aikaan myös niskahartiaseutu jumissa ja siksi ei lääkkeetkään tehoa.
Ei välttämättä autakaan ottaa aina särkylääke silloin tällöin. Ota kerralla se 400mg Burana x2. Alkavaan migreenikohtaukseenkin ohjeistetaan ottamaan kerralla kunnon annos, muuten kohtaus pääsee vauhtiin eikä taltu millään. Venyessään se voi kestää päiviä ja ainakin minulla pahenee lopulta oksentamiseen saakka.
PääTÄ särkenyt. Opettele suomen kieltä.
Korkea verenpaine voi aiheuttaa päänsärkyä.
Mulla ei tietyn tyyppiseen kamalaan pääsärkyyn auta kuin vahva burana ja sitten päiväunille.
jos niskahartia jumissa, pystytkö vähän jumppaamaan varovasti?
stressiä? rentoutumisharjoituksia?
jos on juonut liian vähän vettä, ja nythän on kesäisen lämmintäkin, niin joillekin tulee siitä päänsärky; heti aamulla vähintään yksi lasillinen yöhikoilun jälkeen
Ota seuraavalla kerralla 400mg ibuprofeiini + 500 mg paracetamol yhtäaikaa. Lisäksi vielä kahvia tai kokista päälle (kofeiinia). Tämä kombo auttaa minulla vaikka nuo erikseen ja eriaikaan otettuna ei auta.
Mulla on hormonaalinen migreeni, kolme päivää särkee päätä joka kuukausi, ja sit se loppuu. Särkylääkkeillä saa säryn pidettyä kohtuullisena, mutta se aina palaa kun niitten vaikutus loppuu.
Kokeile yhtä aikaa sekä Buranaa että Panadolia. Minulla tuo sekoitus on auttanut kovaan kipuun. On lääkäri kirjoittanut jopa reseptin noille. Buranaa 600 mg, Panadolia 1 g. Tosin kysymyksessä ei ollut päänsärky mutta auttaa se minulla siihenkin.
Mulla kestää migreeni aina 3-4 päivää. Eikä siihen auta panadol eikä burana vaan migreeniin tarkoitettu lääke. Niskajumista voi kanssa tulla pitkään kestävä pääkipu mihin taas auttaa pikku hiljaa venyttely ja ulkoilu, mutta ei tietenkään heti.
Kaksi kertaa on ollut sellainen päänsärky mihin ei auta särkylääkkeet eikä klotamiini. Ainakin muistelen että se oli tuon nimistä. Niitä ei vaikuttanut ottaa kuin 3-5 per päivä ne eivät vaikuta enempää vaikka ottaisi enemmän. Tosi pirullinen päänsärky ei pystynyt edes nukkumaan kunnolla. Kesti molemmilla kerroilla aika tasan 3 vuorokautta. Ei lääkäritkään osanneet sanoa mistä ne johtui.
Nuo määrät ei autakaan kunnon särkyyn, Burana 800mg saattaa auttaa ja senkin voi joutua ottamaan useamman kerran. Tilapäisesti toki.
Vierailija kirjoitti:
Ota seuraavalla kerralla 400mg ibuprofeiini + 500 mg paracetamol yhtäaikaa. Lisäksi vielä kahvia tai kokista päälle (kofeiinia). Tämä kombo auttaa minulla vaikka nuo erikseen ja eriaikaan otettuna ei auta.
Ihmeen pieni annostus sulla. Itse otan tuon tuplana.
On tainnut kuppi maistua. Lopeta viinan juonti niin päänsärky helpottaa.
Mikä sinua estää menemästä päivystykseen? Et saa yhtään kirkkaampaa kruunua, vaikka miten kärsisit.
Mene kuvauttamaan pää. Sukulaisella särki päätä ja ei Burana auttanut. Löytyi syöpä.
Onko sinulla mahdollisesti migreeni? Siihen ei aina tavalliset särkylääkkeet auta.