Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vuorotyöläisiä hävetä viettää viikolla vapaita?

Vierailija
15.08.2023 |

Kun kaikki normaalisti menee töihin. Katsoin aamulla kun naapuritalossa asuva sairaanhoitaja lähti taas lenkille samaan aikaan kun muut töihin ja mietin et mua kyllä hävettäisi olla keskellä viikkoa vapaalla koska se näyttää kuin lintsaisi töistä

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala! Mitähän mun naapurit miettis ( jos oisivat moisia kyyliä ), kun mä lähden töihin jo klo 5, ja pääsen puolilta päivin, senkin vain 3 kertaa vkossa.

Hemmetin huono provo 👎🏻

Vierailija
22/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kaikille pakollinen työaika on 9-5 viikonpäivät? Oletpa ahdasmielinen, AP. Et ole kokenut mitään oman kuplasi ulkopuolelta tai hyväksykkään mitään muuta. Todella outoa ajattelua nykypäivänä jolloin on monenlaista työtä, get this, tuon aikavälin ulkopuolella. Uskomatonta. Kyylä kaiken yli vielä. Huolehdi omista asioistasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä voi ap olla, jo aloitus osoittaa sen.

Vierailija
24/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten vaikka palomiehet, joiden työvuoro kestää 24 t ja niitä on 2 / viikko, joskus vain 1 / viikko? Parhaimmillaan siis menet to aamuna töihin ja pääset pe aamuna pois ja koko muun viikon olet vapailla.

Vierailija
25/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo vuorotyöt sellaisia matalapalkka alojen juttuja sekä teinien/nuorten hommia. Hyvä kun on olemassa tosin.

Vierailija
26/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hävettänyt edes työttömänä käydä päivisin kaupoilla.

Vierailija
27/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lomalla, vuorotyössä ja vapaalla, vuorotyössä ja menossa iltavuoroon, olla työtön tai eläkkeellä, sairaslomalla tai tehdä etätöitä oman aikataulun mukaan. Herranen aika sentään.

Vierailija
28/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tulee varmaan yllätyksenä myös että on hirveä määrä ammatteja ja töitä joita tehdään 24/7 eikä ne varsinaisesti näy missään. Tai näkyy ne sitten kun niitä lakataan tekemästä. Se että ap:nkin pistorasiaan tulee sähköä ilman katkoja tarkoittaa että sitä sähköntuotantoa ja jakelua on moni työntekijä yölläkin valvonut.

Vierailija
29/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo vuorotyöt sellaisia matalapalkka alojen juttuja sekä teinien/nuorten hommia. Hyvä kun on olemassa tosin.

Hyvä kuitenkin, että on se lääkäri tekemässä sulle akuuttia toimenpidettä keskellä yötä, eikö niin?

Vierailija
30/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paljon kun sinua hävettää mennä toisten työpaikalle viikonloppuisin eli sinun vapaapäivinä, eli kauppaan, kahvilaan ja se kaikkien häpeiden äiti viikonloppu yönä sairaalaan.

Vierailija
31/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki? Normaalisti?

Surkea aloitus. Keksi jotain mielenkiintoisempaa.

Vierailija
32/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus opiskeluaikoina vuorotyötä pikaruokapaikassa. Kyllä mulla vähän nolotti aamulla tulla töistä kotiin ja nukkua päivä, onneksi sitä kesti vain hetken ja nykyään olen ihan normaalit työajat omaavassa työssä.

Vierailija
33/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuitenkin, että on se lääkäri tekemässä sulle akuuttia toimenpidettä keskellä yötä, eikö niin?

Lääkäri vähän eri asia. Suurinosa näistä keskellä viikkoa juopottelevista vuorotyöläisistä on ihan vaan jotain mäkkäriläisiä tai tarjoilijoita.

Vierailija
34/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuorotyötä tekevänä hoitajana nautin arkivapaista, mitä sai viikonlopputöistä. En olisi kaivannut lisiä ollenkaan, arkivapaat olisivat riittäneet. Pyhävuorot olivat aina vähän leppoisampia , joten niitä oikein odotti. Nyt eläkkeellä.

Vierailija
35/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuorotyöläinen, mutta joskus jostain syystä olen liikkeellä työaikana (viimeksi keskustassa hammaslääkärissä klo 10.15) ihan luvallisilla asioilla, liukumista ne tunnit meni. Ja olo oli kuin pahanteossa, minä kuljeskelemassa keskustassa keskellä arkipäivää omilla asioilla. En tiedä miksi. Ei siis varsinaisesti hävetä, mutta tuntuu että olen tekemässä jotain luvatonta. Loma taas on lomaa, silloin kaupungille olemisessa ei ole kielletyn tuntia.

Vierailija
36/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että ainoa oikea työaika maailmassa on ma-pe klo 8-16?

Joo, ap tulee saamaan sydänkohtauksenkin virka-aikaan, koska muuten se olisi noloa.

Vierailija
37/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ainakin pitäisi hävettää. Asiallista olisi kuljeskella lakki kourassa selittelemässä ja pyytelemässä anteeksi, mieluiten kuitenkin niin, että menee vapailla muihin töihin. Se olisi kunniakasta ja oikein. Sama pätee lomiin. Hiki on laiskan syödessä ja laiskuus on maailman palkka. Jos ei muuta työtä keksi, niin hakkaa vaikka kahta koivuhalkoa yhteen, että jotakin olis tekevinänsä ja siinä jonakin olisi.

Vierailija
38/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että ainoa oikea työaika maailmassa on ma-pe klo 8-16?

Sitä se tulee jatkossa olemaan, kun Persut haluaa poistaa kaikki sunnuntai-, yötyölisät. Kukaan ei enää suostu tekemään muita vuoroja, kun niistä ei makseta enempää.

Vierailija
39/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuorotyöläinen, mutta joskus jostain syystä olen liikkeellä työaikana (viimeksi keskustassa hammaslääkärissä klo 10.15) ihan luvallisilla asioilla, liukumista ne tunnit meni. Ja olo oli kuin pahanteossa, minä kuljeskelemassa keskustassa keskellä arkipäivää omilla asioilla. En tiedä miksi. Ei siis varsinaisesti hävetä, mutta tuntuu että olen tekemässä jotain luvatonta. Loma taas on lomaa, silloin kaupungille olemisessa ei ole kielletyn tuntia.

Vuorotyöläisellä keskellä arkipävää saattaa olla vapaa-aikaa, mutta et ilmeisisti ymmärtänyt sitä, kun vertaat omaan työaikana olevaan hammaslääkärikäyntiin. Miksi vapaa-aikana keskustassa liikkumista pitäisi hävetä?

Me vuorotyöläiset hoidamme hammaslääkärikäynnit yms. vapaa-ajallamme

Vierailija
40/54 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois varmaan nyt luetella, mitä itse tekee vapaa-ajallaan?

Käykö myös lenkillä vai jossain, missä on ihmisiä töissä vaikka hän vapaalla?

Tai sitten vaan kytätä ikkunasta kateellisena sitä naapuria, joka lähtee todennäköisesti ap:n työaikana iltavuoroon töihin. Kunhan on ensin käynyt lenkillä, kaupassa ja tehnyt ruuan. Siinä sivussa vähän ehkä pyykännytkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän