Lapsen kaverilla on kaksi äitiä
Miten tästä puhutaan 3-vuotiaalle lapselle kun hän kysyy? En ole mikään sateenkaaritietäjä, mutta ei minulla ole mitään lesboja vastaan. Sukupuolenvaihdoksiin yms suhtaudun kriittisesti enkä halua sellaisella sekoittaa lapsen päätä.
Kommentit (88)
Muka edistykselliset av-mammat taas sormi pystyssä paasaamassa ap:lle, miten luonnollista on, kun on kaksi äitiä. Ah miten modernia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparka, tuo sinun siis. Millillä on kaksi äitiä - joillakin on niin, tai kaksi isää. Eihän muuta tarvitsekaan sanoa. Lapset ymmärtää asiat luonnollisesti, ilman aikuisille tyypillisiä asennevammoja.
Ei kaksi äitiä tai kaksi isää ole mitenkään luonnollisesti käsitettävissä. Eikä mulla ole asennevammaa.
Ilmeisesti mun lapset on parempia käsittämään kuin sinä. Kummallekaan lapselle ei ole ikinä tarvinnut selittää, kaverin kaksi äitiä on ollut itsestäänselvyys. Aikuiset vaikeilee ihmeellisistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparka, tuo sinun siis. Millillä on kaksi äitiä - joillakin on niin, tai kaksi isää. Eihän muuta tarvitsekaan sanoa. Lapset ymmärtää asiat luonnollisesti, ilman aikuisille tyypillisiä asennevammoja.
Ei kaksi äitiä tai kaksi isää ole mitenkään luonnollisesti käsitettävissä. Eikä mulla ole asennevammaa.
Ilmeisesti mun lapset on parempia käsittämään kuin sinä. Kummallekaan lapselle ei ole ikinä tarvinnut selittää, kaverin kaksi äitiä on ollut itsestäänselvyys. Aikuiset vaikeilee ihmeellisistä asioista.
Eihän lesbosuhteissa mitään vaikeaa olekaan käsittää. Mutta lastensaanti ei sellaisessa suhteessa tule luonnollisesti, vaan täytyy käyttää ulkoisia apukeinoja.
Kyllä se tosiaan siksi on ihmeellistä, että heillä on lapsi. Jokainen tietää miten se on voinut käydä mies+nainen suhteessa, mutta sama logiikka ei toimi näissä tapauksissa.
Ei terveen ihmisen ja parisuhteen ihmisen tarvitse koskaan törmätä siihen, miten niitä lapsia tehdään keinotekoisesti. Ja miten se nyt tänä vuonna menikään. Onko sillä syntyvällä lapsella sitten isä vai onko ihan tuntematon luovuttaja. Ja muuttuuko se luovuttaja biologiseksi isäksi lapsen täyttäessä 18v. jos tämä niin tahtoo. Tässä on se merkitsevä ero.
Siis on ensin syntynyt yhdestä naisesta ja sitten vielä toisesta?
Ei voi olla kaksi äitiä. Lapsen äiti on lesbosuhteessa toisen naisen kanssa. Lapsen äidin on tarvinnut joko hankkia lapsensa miehen kanssa, tai käyttää hedelmöityshoitoja. Kaksi naista ei voi saada lasta keskenään, joten molemmat heistä eivät voi olla äitejä kys. lapselle, vain toinen.
Lapselle voi ihan hyvin selittää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä isäkin on. Muumimuki.
Nyt oli hyvä.
Ei ollut hyvä. Mistä tiedät ettei lapsi ole jommankumman suhteesta mieheen tai ihan hedelmöityshoidoilla tehty?
Sanoisin lapselle että joillain lapsilla on äiti ja isä, joillain vain äiti taikka isä, joillain kaksi äitiä, joillain kaksi isää. Joillain ei ole äitiä eikä isää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle on, jollei häntä ole jo ehditty pilata.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin lapselle että joillain lapsilla on äiti ja isä, joillain vain äiti taikka isä, joillain kaksi äitiä, joillain kaksi isää. Joillain ei ole äitiä eikä isää.
Ei voi olla kahta äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän lesbosuhteissa mitään vaikeaa olekaan käsittää. Mutta lastensaanti ei sellaisessa suhteessa tule luonnollisesti, vaan täytyy käyttää ulkoisia apukeinoja.
Joutuuhan lukemattomat heteroparitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kahta äitiä.
Siinä se nähdään. Aikuinen ei ymmärrä edes sitä minkä lapsikin tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän lesbosuhteissa mitään vaikeaa olekaan käsittää. Mutta lastensaanti ei sellaisessa suhteessa tule luonnollisesti, vaan täytyy käyttää ulkois
Silti lapsen saantiin tarvitaan nainen ja mies tai miehen siittiöitä. Olivat ne sitten omasta suhteesta tai joltain toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kahta äitiä.
Siinä se nähdään. Aikuinen ei ymmärrä edes sitä minkä lapsikin tajuaa.
Tajuaa minkä?
Onko lapsi, jolla on kaksi äitiä, siis syntynyt kahteen kertaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kaksi äitiä. Lapsen äiti on lesbosuhteessa toisen naisen kanssa. Lapsen äidin on tarvinnut joko hankkia lapsensa miehen kanssa, tai käyttää hedelmöityshoitoja. Kaksi naista ei voi saada lasta keskenään, joten molemmat heistä eivät voi olla äitejä kys. lapselle, vain toinen.
Lapselle voi ihan hyvin selittää tämän.
Kyllä se adoptioäitikin on lapsen ihan oikea äiti. Jos on olemassa myös biologinen äiti, niin lapsella on silloinkin kaksi äitiä, mutta eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Äiti = synnyttäjä
Ei voi olla kahta äitiä.
Toinen voi olla äiti ja toinen sitten hänen kumppani tai sitten molemmat on adoptiovanhempia.
Hän, jonka munasolu on ollut osallisena ihmisalkion kehittymiseen, on biologinen äiti. Hän, jonka siittiöstä munasolu on hedelmöittynyt on biologinen isä. Muumimuki tuskin siittiöitä tuottaa.Lasta kasvattavat ihmiset: yksinhuoltajat tai parit, jotka hänestä huolehtivat ja rakastavat, voivat nimittää itseään miksi haluavat. Äiti ja isä, isä ja isä, äiti ja äiti, Riikka ja Sari tai Petteri ja Alexi. Pääasia, että pitävät lapsesta huolta.
Lapset ei edes tuollaista ihmettele. Ainakaan 3 vuotiaat. Lapsilla on asenne, että okei, sen perhe on sellainen, eikä siinä sen kummempaa. Ovat erittäin sopeutuvaisia ja suvaitsevaisia. Aikuisethan me sitten lapsen kasvaessa vaikuttamme lapsen asenteisiin.
Ei meillä ole sen kummempaa numeroa tehty eri perheiden välillä. Olen sanonut, että maailma on täynnä erilaisia perheitä: on kahden äidin perheitä tai kahden isän, on yhden vanhemman perheitä, on yhden lapsen perheitä ja monilapsisia perheitä jne. Ja kaikki ne on ihan ok tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös lapsettomuushoitoitojen avulla lapsen saaneet luettavissa luonnottomiksi?
Muistan,kun ekaluokalla puhuttiin perheistä. Opettajan kysyessä isovanhemmista vastasin: "Mullapa onkin ukki ia neljä mummia." Opettajan mielestä kellään ei voi olla niin monta, mutta kuittasin: "Mutta mullapa on" ja luettelin kaikkien nimet.
Ei olla muslimeita, mutta laskin isovanhempiin ukin ja kuolleen papan entiset vaimot sukulaisiksi..