Kaupassa myytävät sokeritoukka-ansat
Alkoi ärsyttämään satunnaisesti kämpässäni vipeltävät toukat ja viritin yhteen nurkkaan tuollaisen pahviansan. Monta päivää tässä meni mutta nyt siellä on ällöttävä kaksisenttinen paperitoukka jumissa. Pitäisikö ansa ja toukka vain jättää odottamaan muita ötököitä vai heittää roskiin ja uusi tilalle?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla jokin 6 viikkoa, kun ansat toimivat eli anna vielä olla. Toki kannattaa tappaa siihen tulevat sokeritoukat heti huomatessasi, etteivät jää kärsimään. Minulla oli 2 ansaa muutamassa viikossa aivan täynnä sokeritoukkia. Ei niitä pahemmin vipeltämässä näkynyt, mutta ilmeisesti piiloissaan silti täällä elelivät. Ja elelevät edelleen, ansoja en ole enää ostanut lisää, kun totesin ettei sokeritoukista ole haittaa (kun säilyttää jauhot suljetuissa kulhoissa).
Menevät kyllä muihinkin ruokapakkauksiin. Toivottavasti asut omakotitalossa, jos haluat ylläpitää jotain toukkafarmia.. Itse en halua nähdä keittiössäni ainuttakaan.
Sokeritoukka ei kyllä mene ruokiin, ihan tarpeeksi sille on ruokaa lattiallakin. Tuo on joku 90-luvun urbaani legenda.
Sokeritoukka on harmiton, mutta erittäin ällöttävä. Melkein kaikissa vanhemmissa taloissa niitä on.
Bayer Garden sokeritoukkia-ansa niihin kohtiin joissa olet nähnyt. On toki inhottava pitää mutta näet ongelman suuruuden , ne nimittäin jää tähän ansaan. Itse laitoin vielä Baygon jauhetta muutamaan nurkkaan ja annoin olla näiden tarra-ansojen , puolitoista viikkoa ja alkoi tapahtumaan. Ötököitä oli tarra-arkissa kiinni. Nämä munii joten kannattaa edes vähän yrittää hillitä.
En asu Suomessa, joten en tiedä millaisia vaihtoehtoja siellä on tarjolla, mutta veikkaisin, että suihke toimii paremmin kuin ne ansat. Mä olen käyttänyt tätä nimenomaan sokeritoukille tarkoitettua suihketta ja toimii hyvin. Löytyisköhän sieltä Suomesta jotain vastaavaa.
https://www.amazon.co.uk/Rugremedy-UK-Ltd-Silverfish-Killer/dp/B07BL4XX…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla jokin 6 viikkoa, kun ansat toimivat eli anna vielä olla. Toki kannattaa tappaa siihen tulevat sokeritoukat heti huomatessasi, etteivät jää kärsimään. Minulla oli 2 ansaa muutamassa viikossa aivan täynnä sokeritoukkia. Ei niitä pahemmin vipeltämässä näkynyt, mutta ilmeisesti piiloissaan silti täällä elelivät. Ja elelevät edelleen, ansoja en ole enää ostanut lisää, kun totesin ettei sokeritoukista ole haittaa (kun säilyttää jauhot suljetuissa kulhoissa).
Menevät kyllä muihinkin ruokapakkauksiin. Toivottavasti asut omakotitalossa, jos haluat ylläpitää jotain toukkafarmia.. Itse en halua nähdä keittiössäni ainuttakaan.
Sokeritoukka ei kyllä mene ruokiin, ihan tarpeeksi sille on ruokaa lattiallakin. Tuo on joku 90-luvun urbaani legenda.
Sokeritoukka on harmiton, mutta erittäin ällöttävä. Melkein kaikissa vanhemmissa taloissa niitä on.
Kerro tämä sille toukalle, joka oli pastapussissa.
Meillä ne pahviset taiteltavat toimivat hyvin. En tiedä mitkä kaikki asiat vaikuttivat, mutta nykyään ei näy ötököitä enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, miten ne hyönteismyrkyt vaikuttaa teihin
Hyi Helvetti!
Jos ongelma on paha silloin myrkytys on valitettavasti ainoa keino päästä eroon. Tolloin kannattaa toki mennä vaikka viikoksi pois kotoa ja tuulettaa talo älyttömän hyvin, jotta suurin osa myrkystä katoaa ilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Imurointi usein, pyykit pois ja muruset. Bioastia vetää puoleensa myös niitä, jos on.
Kerrostalossa nämä kulkee viemäreiden kautta asunosta toiseen. Eli vaikka pitäisit omat asuntosi kuinka puhtaana tahansa se ei auta jos taloyhtiössä on toukka ongelma.
T. Himosiivoaja, joka on nyt vuoden taistellut tän ongelman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imurointi usein, pyykit pois ja muruset. Bioastia vetää puoleensa myös niitä, jos on.
Kerrostalossa nämä kulkee viemäreiden kautta asunosta toiseen. Eli vaikka pitäisit omat asuntosi kuinka puhtaana tahansa se ei auta jos taloyhtiössä on toukka ongelma.
T. Himosiivoaja, joka on nyt vuoden taistellut tän ongelman kanssa.
Eihän tällä ole siivoamisen kanssa mitään tekemistä, ötökät pitää myrkyttää.
Asutko vuokralla tai osakkeessa? Ilmoita isännöitsijälle/huoltoyhtiölle. Ennen sitä kaada kiehuvaa vettä joka ilta viemäreihin, lisäksi kloriittia tms. Suihkuta myrkkyä lattialistoihin.
Edellisessä asunnossa näki välillä sokeritoukkia. En jaksanut stressata.