Pystytkö käymään yksin tapahtumissa tai ulkomailla, vai tarvitsetko aina kaverin mukaan?
Saan ihmettelyjä siitä, kun käyn yksinäni keikoilla ja festareilla. Eilen tulin Saksasta, olin siellä viisi päivää kun kävin festareilla katsomassa lempibändiäni. Yksin olin ja sitä kovasti kummasteltiin. Kyllä se reissu vähän etukäteen jännitti kun oli ensimmäinen soolomatkani, mutta nyt suunnittelen jo täyttä häkää seuraavaa matkaa. Täällä kotimaassa käyn mieluiten yksin kaikki tapahtumat, saa mennä juuri kuten haluaa eikä tarvitse tehdä mitään kompromisseja. Mutta paljon on henkilöitä, jotka eivät voi mennä yksin mihinkään vaan aina pitää olla kaveri mukana. Ennemmin jättävät tapahtuman väliin kuin menisivät yksin. Itse en tätä ihan ymmärrä, mutta toki meitä on moneen junaan ja kukin tavallaan.
N33
Kommentit (12)
Tippuipa nopeasti kun joku trolli spämmäsi pari sivua täyteen...
En pysty, mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja uudet asiat pelottaa myös ja yksin meno ja tekeminen. Kaverin kanssa pytsyn menemään kun on tuttu henkilö tukena ja turvana.
Jos menisin yksin ulkomaille, olisin vain rannalla ja ryyppäisin muun ajan.
En uskaltaisi lähteä yksin ulkomaille, lähinnä siksi että pelkäisin että sielä sattuu jotain. Tylsääkin se toki olisi yksin viikko möllöttää.
Keikoilla käyn mieluiten yksin. Ei myöskään ongelmaa esim lomailla Suomessa yksin. Ulkomaille kyllä haluan kaverin, tulee niin harvoin käytyä ja tykkään vaan jakaa kokemuksen jonkun toisen kanssa.
Pystyn. Matkustan usein yksin ja koska harrastan valokuvausta on kamera vähän kuin kaverina. Tapahtumiin menen yleensä mieluummin jonkun kanssa, mutta lomailu yksin on ihanaa kun saa itse valita missä syö ja mitä tekee.
Keskivaikean masennuksen diagnoosi, enkä ihan helpolla lähde yksin tilaisuuteen, missä on paljon tuntemattomia. Periaatteessa kyllä, pystyn käymään, käyn, olen käynyt, mutta ihan pikaiseksi käynniksi se jää jollen saa kaveria mukaan.
Nyt en lähtisi ulkomaille mistään hinnasta, tai ehkä tämä pitää tarkistaa?
Ulkomailla on kiva käydä yksin, olen käynyt mm. kaupunkilomalla, etelässä kiertelemässä pikkukyliä ja Alpeilla patikoimassa.
Kotimaassakin reissaan ihan mielelläni itsekseni, mutta jonnekin keikoille tai festareille en oikein osaa yksin lähteä. Leffaan kyllä.
kävin kattoo Käärijää yksin :P ilmaiskeikalla
Pikkuisen pakkokin pystyä tai sitten jäisi reissut tekemättä ja tapahtumat käymättä. Joskus on kyllä ihan kivaakin olla itsekseen, mutta kyllä sitä useammin kaipaisi kaveria jonka kanssa jutella ja fiilistellä sekä kokea asioita yhdessä. Saisi myös toista näkökulmaa asioihin jolloin kenties huomaisi jotain joka yksinään jääkin näkemättä.
Ja jälkeenpäin olisi yhteisiä muistoja.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi lähteä yksin ulkomaille, lähinnä siksi että pelkäisin että sielä sattuu jotain. Tylsääkin se toki olisi yksin viikko möllöttää.
No mitä teet Suomessa jos "jotain sattuu"? Kai sä yksin pärjäät sielläkin, miksi ei sitten muualla.
Juuri opettelen käymään yksin tapahtumissa. Eka oli leffateatteri, sitten kävin baletissa ja keikalla. Nyt ois tällä viikolla neljäs tapahtuma ( keikka) mihin meen yksin. Pikkuhiljaa.. siskoni oli viikon etelän lomalla yksin. Ite yritän jonain päivänä lähteä Jenkkeihin yksin. Kaveri on asunut siellä 20 v, ja pyytänyt käymään eikä mieheni suostunut koskaan mukaan. Nyt en enää ottaisikaan!