Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka aikovat ottaa omat vaatteet vauvalle synnärille?

18.12.2006 |

Kiinnostaisi tietää, että olenko jotenkin poikkeava, jos aion käyttää omia vaatteita sekä itselläni että vauvalla synnytyssairaalassa? Olen miettinyt asian jo valmiiksi ja päätynyt siihen, että koska olen tosi tarkka sekä vaatteiden että hygienian suhteen, aion ottaa omat vaatteet mukaan. Joltakin muulta palstalta luin, että suurin osa ajattelee käytännöllisesti, että ei tarvitse itse heti pyykätä, joka voi tietty ollakin järkevä näkökulma, mutta itse olen ajatellut, että jos vaatteita on reilusti ja kone ne kuitenkin pesee niin miksipä en loihtisi kotoisaa tunnelmaa jo alusta asti oman mieleni mukaisilla vaatteilla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itselleni tällä kertaa ajattelin ottaa muutaman oman pyjaman ja alusvaatteet sekä sukat mukaan.Myös aamutakin ajattelin pakata.Olen aina hukkunut synnärin vaatteisiin ja olo on ollut epämiellyttävä.Kiertänyt ja kääntänyt lahkeita ja hihoja ja vyötäröä jotta pysyis vaate yllä..

Tosin toivon ettei kovin pitkää tarvitse osastolla olla,heti kun saan luvan lähden mielelläni kotiin.Näitä asioita kun ei voi suunnitella etukäteen,jään katsomaan mitä tapahtuu=)

Leanna ja viisikko +rv 26+

Vierailija
2/6 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta oikeesti se on vaan aika käytännöllistä käyttää niitä kammottavia sairaala-vaatteita. Vauvalla saattaa mennä monet vaatteet päivässä, kun kakka ja puklut lentää... Ja itsellä jälkivuoto ja maidonnousu tekee myös sen, että on mukava (ja pakkokin) vaihtaa usein vaatteita.

Ehkä voisit ottaa itsellesi esim. oman kylpytakin tms. " persoonallista" ja vauvalle vaikkapa jonkun myssyn. Mutta nauti ne muutamat päivät, kun joku pesee pyykkisi ja tekee ravitsevat ruuat eteesi; sitä hommaa ehtii sitten kyllä tekemään... Ei se pyykkipussi niin kiva sairaalatuliainen ole :)

salama rv 36 ja poika reilun 2v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niiden käyttö jäi kyllä todella vähäiseksi. Ne muutamat kerrat, kun poistuin osastolta, vedin omat vaatteet niskaan. Jälkivuoto oli todella järkyttävää ja minulla kului 3-4 " kaapua" päivässä. Tuntui, ettei ne tuplajättiyösideviritelmät edes mahtuneet omien vaatteiden alle näkymättömästi. No, toisellakin kerralla aion nyt ottaa jotakin omaa vaatetta mukaan, mutta saattaa käyttö jäädä vähäiseksi taaskin.

Lapselle en taida ottaa nytkään kuin kotiintulovaatteet.

Vierailija
4/6 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on ollut kätilöopistolla 2 lapsen synnytykseen mennes omat vaatteet mukana niin itsellä kuten lapsilla.

Esikon synnytin tavan osastolla ja kuopuksen haikaranpesän puolella ja tämän tulevankin kanssa toivottavasti päästään haikaraan.

Olen samantien synnytyssalissa antanut kätilöille vauvan vaatteet ja he pukeneet ilman mitään kysymättä ne päälle, ja minulla ollut vauvalle vaihtovaatteita mukana muutaman päivän varalle.

Kuopuksen kanssa ei tarvittu vaihtovaatteita kun oli poliklinikka synnytys, koska kaikki oli luksus hyvin niin emme jääneet sairaalaan vaan kotia nauttimaan olosta perheen kanssa.

Itsellä olen tuntenut omat vaatteet mukavimmiksi ja yöllä ihana nukkua omissaan niin unikin tuli paremmin.

Samoin synnyttäessä minulla oli oma paita päällä, vaikka moni kauhistuukin sitä että se likaantuu, mitä sitten...roskiin tai pesuun sit.

Itseäni ahistaa suunnattomasta ne sairaalan ylisuuret vaatteet jotka päällä tosi kuristavia kaapumaisuutensa vuoksi, kokemusta ennen lapsia ;)

Uusi synnytys olisi kesällä edessä ja aion tehdä kaiken taas samoin :O)

Pojalla oli mukana, oli kesää kun syntyi: Pitkähihainen body ja lappuhaalarit ja sukat niin ja pieni narullinen hattu. Ja muutamat samantapaiset vaihtona.

Neidille oli mukana: Body, sukkikset, mekko, narullinen hattu ja housut vaihtoehtona, mutta niitä ei siis tarvittu. Niin ja kummalkin oli pienet lapaset käsiin, Kukin tavallaan ;)

Ja tietenkin sään mukaiset ulkoiluvaatteet kotia lähties...

Olipas papatus mutta varmaan sait selvää :O)

Vierailija
5/6 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja niin meinaan tälläkin kertaa ottaa. Mutta itselleni olen ottanut kotiutumisvaatteiden lisäksi mukaan myös pari puseroa ja jotkut olohousut joissa mukava olla. Sairaalavaatteissa tulee jotenkin niin nuutunut olo, joten olen halunnut pukea jo sairaalassa ollessa jotain mukavempaa ylle. Yöt olen nukkunut kuitenkin sairaala-kaavussa :)

Vierailija
6/6 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan vaatteet on ihan kivoja ja käytännöllisiä. Itse olisin voinut pölliä parit vauvojen kietaisupaidat kun mistään en löytynyt niin hyvää matskua olevia ja täydellisen kokoisia. Sen verran tunnustan, että parit verkkopöksyt otin mukaani kun ovat tosi hyviä jättisiteiden kanssa, siis itselleni.

Nyt kolmannella kerralla teen kaikki niin kuin ennenkin.