Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opinto-ohjaajaksi?

Vierailija
14.08.2023 |

Kannattaako opiskella? Onko hyvät työllisyysmahdollisuudet? Mua kiinnostaisi koulumaailma, mutta ei välttämättä open työ

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen opintopolku?

Vierailija
2/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinto-ohjaajan homma on surkea. Jos oikeasti haluaisi vaikuttaa opiskelijoiden opinto- ja uravalintoihin, heitä pitäisi voida ohjata yksilöllisesti. Liikaa aikaa menee ryhmämuotoiseen ohjaukseen, ja se näkyy opiskelijoiden tyytymättömyytenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miten tuo koulutuspolku menee? Kasvatustieteen perusopinnot tarvitaan? Mitä muuta

Vierailija
4/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ilkeillä, mutta tulevana opinto-ohjaajana kyky ottaa selvää erilaisista opintopoluista ja työllistymismahdollisuuksista lienee tärkeä.

Tässä kaksi vaihtoehtoa nopealla googlettelulla:

A) Tarvitset korkeakoulututkinnon (esim. kasvatustiede). Toki voit opiskella suunnilleen mitä vaan yliopistossa pääaineena ja tehdä

siihen kylkeen pedagogiset opinnot (60 op) saadaksesi opettajan pätevyyden. Kun ne on tehty, voit lukea opinto-ohjauksen erikoistumisopinnot (60 op).

B) Itä-Suomen yliopistoon voi hakeutua opiskelemaan suoraan opinto-ohjaajaksi ilman aiempia korkeakouluopintoja.

Vierailija
5/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua ilkeillä, mutta tulevana opinto-ohjaajana kyky ottaa selvää erilaisista opintopoluista ja työllistymismahdollisuuksista lienee tärkeä.

Tässä kaksi vaihtoehtoa nopealla googlettelulla:

A) Tarvitset korkeakoulututkinnon (esim. kasvatustiede). Toki voit opiskella suunnilleen mitä vaan yliopistossa pääaineena ja tehdä

siihen kylkeen pedagogiset opinnot (60 op) saadaksesi opettajan pätevyyden. Kun ne on tehty, voit lukea opinto-ohjauksen erikoistumisopinnot (60 op).

B) Itä-Suomen yliopistoon voi hakeutua opiskelemaan suoraan opinto-ohjaajaksi ilman aiempia korkeakouluopintoja.

Juu ymmärrän mitä meinaat. :D ja kiitos tästä. Jotakin tietoa löysin itsekin, mutta jäi epävarma olo ymmärsinkö oikein. Kiva kun joku jaksoi selventää!

Vierailija
6/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea saada työpaikkaa. Miksi teette näitä samoja aloituksia uudelleen ja uudelleen?

Vierailija
7/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjh kirjoitti:

Vaikea saada työpaikkaa. Miksi teette näitä samoja aloituksia uudelleen ja uudelleen?

Minä vastasin tuolla ylempänä aloittajalle, enkä ole vastaavaa aloitusta ennen nähnyt.

Etkö ymmärrä, että tällä palstalla käy valtavasti eri ihmisiä eri aikoina. Uusia aiheita nousee esiin jatkuvana virtana ja vanhat katoaa.

Se, että olet itse kokenut jonkin aloituksen tulevan aina uudelleen ja uudelleen esiin, ei tarkoita, että muillakin olisi sama kokemus.

Vierailija
8/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kjh kirjoitti:

Minä vastasin tuolla ylempänä aloittajalle, enkä ole vastaavaa aloitusta ennen nähnyt.

Etkö ymmärrä, että tällä palstalla käy valtavasti eri ihmisiä eri aikoina. Uusia aiheita nousee esiin jatkuvana virtana ja vanhat katoaa.

Se, että olet itse kokenut jonkin aloituksen tulevan aina uudelleen ja uudelleen esiin, ei tarkoita, että muillakin olisi sama kokemus.

Hae hakusanalla opo huomaat montako aloitusta on jo tehnyt aiheesta kuun sisään jo.

Vierailija
9/9 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jotain häiritsee niin miksi hän edes avaa keskustelun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme