Miehen miehestä minun ei pidä hakea töitä
Olen ollut pitkään poissa työelämästä (jos ei harjoittelujaksoja koulutuksessa lasketa) ja suoraan sanottuna alan olla enemmän kuin kypsä kotona oloon ja se vaikuttaa mielialaankin. Nyt huomasin todella mielenkiintoisen paikan joka vastaisi alaani. Kerroin siitä heti miehelleni joka totesi : Ei sovi sinulle kun yksitoikkoista, et sinä kuitenkaan tule pitkään olemaan.
Työttömänä ollessani olen siis opiskellut työvoimapoliittisesti toista alaa koska en halunnut vain istua kotona tekemättä mitään mutta se on ollut minulla eräänlainen sivuprojekti jos en työllisty siihen alalle josta olen jo valmistunut ja jonka töitä tehnyt jo vuosia. Minun ei tosiaankaan ole pakko tuota koulutusta käydä siis loppuun koska omaan jo korkeakoulututkinnon.
Tämä ei ollut tosiaankaan ensimmäinen kerta kun mies kommentoi näin jos kerron työpaikasta joka kiinostaa. Mietin voiko tämä miehen täystyrmäys ehdotukselle johtua siitä että on saanut tehdä töitä pitkään vapaasti miten haluaa, kun kun minä hoidan lapset. Mutta minä en jaksa enää olla kotona.
Kommentit (22)
Tarvitko sä lupaa mieheltään hakea töitä? Asutko sä Saudi-arabiassa?
Sulla on yhteisen elämän lisäks oma elämäs.
Tuntuu kuin lukisin jotain vuodelta 1950. Missä ja miten joku voi olla vielä näin vanhanaikaisesti ajatteleva?