Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen miehestä minun ei pidä hakea töitä

Vierailija
14.08.2023 |

Olen ollut pitkään poissa työelämästä (jos ei harjoittelujaksoja koulutuksessa lasketa) ja suoraan sanottuna alan olla enemmän kuin kypsä kotona oloon ja se vaikuttaa mielialaankin. Nyt huomasin todella mielenkiintoisen paikan joka vastaisi alaani. Kerroin siitä heti miehelleni joka totesi : Ei sovi sinulle kun yksitoikkoista, et sinä kuitenkaan tule pitkään olemaan.

Työttömänä ollessani olen siis opiskellut työvoimapoliittisesti toista alaa koska en halunnut vain istua kotona tekemättä mitään mutta se on ollut minulla eräänlainen sivuprojekti jos en työllisty siihen alalle josta olen jo valmistunut ja jonka töitä tehnyt jo vuosia. Minun ei tosiaankaan ole pakko tuota koulutusta käydä siis loppuun koska omaan jo korkeakoulututkinnon.

Tämä ei ollut tosiaankaan ensimmäinen kerta kun mies kommentoi näin jos kerron työpaikasta joka kiinostaa. Mietin voiko tämä miehen täystyrmäys ehdotukselle johtua siitä että on saanut tehdä töitä pitkään vapaasti miten haluaa, kun kun minä hoidan lapset. Mutta minä en jaksa enää olla kotona.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miehelläsi on mies?

Vierailija
2/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se hakeminen vielä tarkoita sitä että sinulle tarjotaan tuota työtä. Voit siis huoletta hakea ja miettiä vasta sitten jos sinulle tarjotaan paikkaa.

Vierailija
4/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sitä työtä, tuo on vain miehen yksi tapa "hallita" kun on ainoa ruuan tuoja pöytään.

Vierailija
5/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap. Mä aina ihmettelen koulutettuja naisia,jotka suostuu tuollaiseen. Ymmärtäähän sen, jos joku kouluttamaton jää kotiäidiksi vuosikymmeniksi, mutta ei koulutettua naista. Tietysti laitat lapset päiväkotiin ja menet töihin.

Vierailija
6/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin töihin! Liian pitkäksi aikaa ei voi jäädä kotiin. On turvattava eläke ja oma elatus mikäli parisuhde vaikka katkeaa. Raha on valtaa ja sen ei saa antaa kasaantua vaan toiselle.

Vierailija
7/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mies on mitä se on. Se on melkoinen työurakka.

Vierailija
8/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin töihin! Liian pitkäksi aikaa ei voi jäädä kotiin. On turvattava eläke ja oma elatus mikäli parisuhde vaikka katkeaa. Raha on valtaa ja sen ei saa antaa kasaantua vaan toiselle.

Tätä olen tosiaan miettinyt. Jos ero tai vaikka mies kuolisi, olisin aikalailla tyhjän päällä kun ei ole työpaikkaa eikä säästöjä. Mies on aina halunnut että kaikki varat on yhteisiä. Tämä oli jo kun kumpikin olimme töissä. Riitojahan siitä on ollut, en kiellä. Täytyy alkaa kyllä toimimaan toisin nyt jos pääsen työhön taas kiinni. 

Ap

Vierailija
9/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokeillut kaikenlaista työtä. Jos en ole pitänyt jostain niin olen sitten vaan eronnut siitä. Eniten tykkään raksatöistä ja piharemonteisa ja sellaisista. Työkkäri määräsi minut kerran kirpputorille töihin myyyjäksi. Viihdyin siellä 6 tuntia ja sanoin ei ole minua varten se työ. Se oli todella tylsää. En jaksaisi istua jossain myyjänä.

Vierailija
10/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tulee erotilanteessa ainoastaan ihmettelemään, ettei sulla ole omia eläkekertymiä tai -säästöjä.

Vierailija
11/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sitä työtä, tuo on vain miehen yksi tapa "hallita" kun on ainoa ruuan tuoja pöytään.

Helppo sitä onkin valikoida, kun ei ole itse se elättäjä.

Vierailija
12/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan itse tehdä työhakemuksia ja kertoa vasta jälkeenpäin miehelle. 

Vierailija
13/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai voit istua kotirouvana jos perit mukavasti vanhempiesi jälkeen ? Älä vaan sano ei ole avioehtoa

Vierailija
14/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa olla kotona, menet töihin. Ei me eletä Keski-ajalla että miehen lupa tarvitaan joka asiaan.

Vierailija
15/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelläsi on varaa elättää sinut niin mikäs siinä.?Toisaalta ymmärrän että jos lapset on jo isoja niin miksi sitä kotova lorvi enemmän.

Mun vaimo ei taas halunnut mennä töihin ollenkaan, osittain teveydellisistä syistä. Yritin patistaa häntä joskus 15 vuotta sitten mutta oli toivotonta. Rahoille olisi ollut tarvetta, en minä ollut missään korkeapalkkaisessa työssä.

Vierailija
16/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua koske tämä työhaku velvoite? Eli haettava 4 työpaikkaa/kk????? Sinuna hakisin ehdottomasti. Tuo on vain mieheltäsi yksi tapa kontrolloida ja painaa alas.

Vierailija
17/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesikö päättää sinun työnteostasi? Missä asutte - Afganistanissako?

Vierailija
18/22 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on siis polyamorinen biseksuaali?

Osallistuuko miehesi mies sinun ja lastenne elatukseen? Jos ei, hänellä ei ole mitään sananvaltaa sinun työasioihisi. Eikä hänellä muutenkaan ole oikeutta kieltää sinua hakemasta töitä.

Vierailija
19/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääköön mies vuorostaan kotiin hoitamaan (yhteisiä?) lapsianne.

Vierailija
20/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan itse tehdä työhakemuksia ja kertoa vasta jälkeenpäin miehelle. 

Tiesitkö, että nykyisin ei vaimo enää tarvitse miehensä lupaa työnhakuun, eikä työhön menemiseen? Olettaen siis, että asutte Suomessa ettekä jossakin Jemenissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi