Minä vuonna sinun mielestäsi alkoi nykyaika?
Kommentit (47)
Hyvä kysymys. Varmaan nykyinen nykyaika 90-luvulla kun internet alkoi tulla kuvioihin. Ihan uusi aikakausi meneillään. Toisaalta on sitten se teollistumisen nykyaika kun siirryttiin maatalousajasta koneisiin, 1800 luvun lopulta alkaen.
Vaikea sanoa. Sanoisin 60- luvulla, kun melkein kaikissa suomalaiskodeissa oli sähköt.
Tosin vielä 1980- luvulla monissa talouksissa elettiin alkeellisemmin kuin moni eli 50-luvulla...
Toinen merkkivuosikymmen voisi olla 1980-luku.
Kolmas voisi olla 2000- luku, jolloin matkapuhelimet ja internet yleistyi.
2015 heräsin tähän maailmaan että on tämä hulluksi mennyt.
2019 kun nainen valittiin ekaa kertaa Suomen pääministeriksi.
Sanoisin 1960-luvulla. Sitä ennen suunnilleen kaikki olivat kouluttamattomia, köyhiä maalaisia.
No varmaan toisen maailmansodan jälkeen. Silloin luotiin NATO ja nykyinen maailmanjärjestys. Milloin se päättyy, on mielenkiintoisempi kysymys. Mun veikkaus, 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin 1960-luvulla. Sitä ennen suunnilleen kaikki olivat kouluttamattomia, köyhiä maalaisia.
Sen jälkeenkin suunnilleen kaikki olivat kouluttamattomia, köyhiä maalaisia.
Silloin kun isoisoisä telefuunin laittoi ja myöhemmin televiission
1960, kun ihminen laskeutui uuninpankolta telkkarin ääreen
Jos olisin syntynyt vuosituhansia sitten, nykyaika olisi silloin. Tässäkin elämässä nykyaika on nyt.
Mä sanoisin et ehkä joskus 80-90-luvuilla, kun alkoi oleen puhelimia, televisioita, autoja jne. Internet. Oon tosin syntynyt vasta 2000-luvul niin vaikee sanoo :D
Vierailija kirjoitti:
2019 kun nainen valittiin ekaa kertaa Suomen pääministeriksi.
Tämä oli pitkän nousukauden jälkeen vallinnut pysähtyneisyyden aikakausi, jota häveten muistellaan
Eihän ennen iphonea ole ollut kuin kivikirveitä ja hellyttäviä luolamaalauksia.
Lapsena jokin 1978 tuntui jo mullistavalta kun muutos tuntui tulevan jo nopeasti ja musiikit ja muodin muuttuminen.Jokin netti tuntui lähinnä vain välineeltä arkeen.
1600 luvulla