Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että haluttomuutta yritetään hoitaa melkein väkisin?

Vierailija
13.08.2023 |

Kävin muun ongelman vuoksi gynellä, ja oireista puhuttaessa (ja gynen asiasta kysyessä) mainitsin ettei parisuhteessani harrasteta enää seksiä, joten en osaa sanoa sattuuko yhdyntä. Vaikka lisäsin ettei tämä ole kummallekaan meistä ongelma, gyne kyseli ummet ja lammet parisuhteeni tilasta ja aiemmasta seksielämästä ja olisi halunnut tutkituttaa testosteroniarvoni ym. löytääkseen syyn haluttomuudelleni.

Oikeakin vaiva onneksi hoitui, mutta jäin ihmettelemään gynen ajatusmallia, että haluttomuus/seksittömyys olisi automaattisesti ongelma joka pitää hoitaa. Kiva tietysti, että apua on tarjolla sitä kaipaaville.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan, säästyy rahaa kuluissa ja atunnaisen jutteluseuran vuoksiko jaksetaan ukkoa katsella?

Tai ettei leimaudu ikisinkuksi?

Vierailija
2/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanlainen kokemus, kun ekaa kertaa kävin gynellä. Itse en vaan oo parisuhteessakaan, mutta sekään ei gynen mielestä vaikuttanut olevan hyvä juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan, säästyy rahaa kuluissa ja atunnaisen jutteluseuran vuoksiko jaksetaan ukkoa katsella?

Tai ettei leimaudu ikisinkuksi?

Koska rakasta häntä ja hän on kumppanini. 

ap

Vierailija
4/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Outoa on. 

Vierailija
5/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän tapauksen jossa perheterapeutti oli diagnosoinut haluttomuudeksi sen, että vaimo ei olisi aina jaksanut joskus klo 3 yöllä, varsinkin kun oli pieniä lapsia, joiden takia piti herätä viideltä. Taisi olla mies terapeutti tai ylisekseksuaalinen, pervo naisterapeutti.

Mutta oikeasti onhan tuo kurja juttu tuo haluttomuus ja jos oikeasti ongelmia on, niin kuntoon on pantava asiat parisuhteen pelastamiseksi.

Vierailija
6/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, kun aikoinaan kävin YTHS:no opiskelijoiden mielenterveyspalveluissa masennuksen, ahdistuksen ja unettomuuden vuoksi, taustalla traumoja. Psykologi kysyi tilanteestani ja häntä tuntui kiinnostavan, miten silloisen avomieheni kanssa seksi sujui. Hoidoksi ehdotti näytelmäkerhoa, jossa saisin pukeutua huoraksi. Näillä sanoilla.

Vierailija
7/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha juttu myös se, kun varsinkin eräs julkisuudessa oleva mieslääkäri puhuu "pihtaamisesta". 

Monet naiset kokee paineita ja syyllisyyttä omasta haluttomuudestaan, eikä tuollainen syyllistävä puhe auta siihen yhtään.

Vierailija
8/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ole koskaan käynyt gynellä. Alistuvia nimenvaihtajaheterokanoja, jotka tyrkyttää omaa alistumistaan kaikille naisille väkisin. Se on kumma miten akka saa "valita" vain miehen sukunimen, huivin, alistumisen ja miehen edun. Jos valitsee oikeasti vapaasti, alkaa pakotus miehen palvelijaksi.

Heterosuhteet ovat sairaita, tehän haluatte poistaa tytöt väestöstäkin.

Mikäköhän sinuakin o8kein vaivaa? Ootko trolli vai päästäsi pipi vai molempia?

Vierailija
9/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Voisihan lähteä purkamaan asiaa niinkin päin, että toisen osapuolen yletön halukkuus ja vaativuus on se ongelma.

Vierailija
10/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voisi olla minun kirjoittama, paitsi että olen suhteessa naisen kanssa. Olen vähän alle viisikymppinen, puolisoni on minua reilusti vanhempi. Silti gynekologi tiesi kertoa, että haluttomuuden täytyy olla suhteessamme ongelma. Hän kai itse kuului niihin naisiin, jotka haluavat joka päivä vielä seitsemänkymppisenä eikä tajua muunlaisia naisia.  

Vierailija
11/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös teidän parisuhteet ei toimi. Hulluja akkoja.

Vierailija
12/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha juttu myös se, kun varsinkin eräs julkisuudessa oleva mieslääkäri puhuu "pihtaamisesta". 

Monet naiset kokee paineita ja syyllisyyttä omasta haluttomuudestaan, eikä tuollainen syyllistävä puhe auta siihen yhtään.

Tämä. Mediassakin 99,9 % haluttomuutta/alhaista libidoa käsittelevistä jutuista lähtee siitä olettamuksesta, että haluttomuus on naisen ongelma, joka pitää korjata. 

ap

Vierailija
13/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain käynyt testomittauksessa, testosteronihoito voi herättää naisen halut siinä missä miehenkin. 

Vierailija
14/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mediassakin 99,9 % haluttomuutta/alhaista libidoa käsittelevistä jutuista lähtee siitä olettamuksesta, että haluttomuus on naisen ongelma, joka pitää korjata. 

ap

Joo ja että se on kauhean mustavalkoinen juttu, eikä monitahoinen jokaisen kohdalla erilainen tilanne niin kuin se on!

Lääkäri, joka lähtee "parantamaan" potilasta omista kokemuksistaan/lähtökohdistaan käsin ei ole järin fiksu.

Vierailija
15/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain käynyt testomittauksessa, testosteronihoito voi herättää naisen halut siinä missä miehenkin. 

Niin että pitöisi vetää jotain hormoneja muuttuakseen?

Vierailija
16/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielii pitää ydinperheen kasassa, niin seksiä on oltava. Sitä haetaan muualta jos kotona ei sitä harrasteta.

Vierailija
17/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt haluttomuudesta aikanaan eikä se mennyt ohi kuin kumppania vaihtamalla.

Jos kumpikaan ei kärsi haluttomuudesta (toisen tai molempien) niin eihän asiassa ole mitään ongelmaa. Mutta jos joku kärsii siitä niin onhan se silloin. Itse kärsin omasta haluttomuudestani ja samoin silloinen kumppanini. Olisin halunnut haluta. Onneksi nyt on toisin.

Vierailija
18/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mielii pitää ydinperheen kasassa, niin seksiä on oltava. Sitä haetaan muualta jos kotona ei sitä harrasteta.

Ei tämä päde kaikkiin, vaikka niin yleensä väitetäänkin.

Vierailija
19/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluttomuus ei ole ongelma, ei ole järkeä syödä hormonia, joka voi aiheuttaa haittoja. 

Vierailija
20/66 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös teidän parisuhteet ei toimi. Hulluja akkoja.

No mutta sinullahan toimii/toimisi. Hymyä huuleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi