Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohkeampien HEINÄKUISTEN jouluviikko

18.12.2006 |

Huomenta kaikille! Aloitan taas viikon pinon, kuten tavaksi on tullut. Tervetuloa uusille heinäkuisille!

Minulle ei edelleenkään kuulu ihmeempiä. Lähdemme tänään Tukholman risteilylle testaamaan Siljan notkuvat joulupöydät. Omat jouluvalmistelut on vielä tekemättä...

Kello on 10 ja minulla on ISO nälkä, mutta vielä ei saa lounasta. Inhottavaa!

kunpavauva

Unelma ja Lempi 9+6

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukahan meillä tekee jouluhommelit, siivoaa, leipoo ja tekee ruoat? No, onneksi kaupasta saa kaikenlaista valmiina, jopa gluteenittomia. Mä edelleen lepäilen tai ainakin yritän. Viikolopun jäljiltä tuntuu vatsa taas kipeämmältä. Tais tulla viikonloppuna rehkittyä muiden mukana, vaikka perjantai-iltana lapset ilmoittivatkin siivoavansa lauantaina iskän kanssa ja mun ei tarvitsisi ollenkaan siivota. Enhän mä kuitenkaan malttanut koko ajan paikallani pysyä, vaan tepsuttelin siinä mukana tavaroita paikalleen ja jakelin muksuille ohjeita. Yritin mieheni kanssa käydä myös jouluostoksilla edes yhdessä marketissa, kun yhdeltä kummilapselta puuttui vielä joululahja ja omillekin vielä piti jotakin hankkia. Kyllä oli tuskainen reissu, istuskelin kaupassa välillä ja aikas nopeasti tulimme sieltä takaisin kotiin.

Nyt tulee taas lepäiltyä kun muita ei ole kotosalla. Isäntä alkuviikon työreissussa ja lapset päivisin koulussa. Taitaa tulla kuitenkin kalliiksi viikkorahojen suhteen, meillä kun maksetaan tehtyjen kotihommien mukaan. Nyt muksut saa (lue joutuu) imuroida koirien karvoja ja hoitaa ainakin päivisin koirien ulkoiluttamisen. Meillä alkaa lapset pikkuhiljaa kyllästyä äidin lepäilyyn, sitä kun on jatkunut jo neljä viikkoa, eikä loppu ole vieläkään tiedossa.

Tuhruttelua ei nyt enää ole ollut, joten hiukan paremmalla mielellä odotan keskiviikon lääkärissä käyntiä.

Tulipas taa vuodatettua omia juttuja, mutta kyllä se aina helpottaa kun saa edes hiukan purkaa tuntojaan, vaikka sitten ventovieraille näin palstan välityksellä.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Vierailija
2/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvisin matkasta hyvin ankä juurikaan edes kerennyt murehtia ja ajatella liikoja. Vatsapöpöiltä säästyttiin ja aurinkoa saatiin kaikki kolme monen kuukauden edestä! Nyt odottelen torstain np-ultraa, jossa kovasti kovasti toivon kaiken olevan kunnossa!

Tervetuloa kaikille uusille!!!

ruu. + napero rv. 11+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin alkoi varsin " odotuksentäyteinen" viikko. Perjantain np-ultraa odottelen melko jännittynein fiiliksin. Silloin selviää saammeko elämämme joululahjan vai emme. Enpä olisi uskonut vielä syksyn alkaessa tällaista mahdollisuutta!

Jäi viime viikolla kirjoittelematta kiireiden takia, mutta tuntui tosi kurjilta joidenkin pahoinvointikertomukset. Melkein tuli oksettava olo lukiessa. Toivottavasti mahdollisimman moni pystyy nauttimaan jouluherkuista!

Taru rv 11+2

Vierailija
4/18 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja joo Thaimaasta. Ruulla oli nähtävästi onnistunut loma, mutta samaa ei voi sanoa täällä olleen...

Mullahan oli alkuunsa aika kova pahoinvointi, mikä kyllä sitten helpotti matkan aikana ja yhtenä päivänä en oksentanut kertaakaan. Sairastuin sitten kuumeeseen ja sen jälkeen alkoi aivan kauhea oksentelu. Siis mikään ei pysynyt sisällä. Viime viikon tiistain aamupala oli ainoa minkä sain loppulomalla pysymään sisällä. Kotiin lähdönaika oli lauantaina ja olin ihan valmista kamaa pääsemään kotiin. Oksentelin lentokentällä ja lentokoneessa, tuli jo verta kun tuolta sisältä kaikki oli niin tulessa. Hyvä, että mä edes pääsin takasin kotiin, koska lentoemännät ja kapteeni olisi olleet valmiita jättämään mut thaimaaseen. Onneksi meidän lennolla oli kaks lääkäriä ja toinen niistä sai vakuutettua, että ne hoitaa mua kyllä lennolla. Olin sitten koko 15h lennonajan tipassa ja lentokentällä oli vastassa ambulanssi ja se vei mut sairaalan missä olin 13h tipassa. Nyt alkaa jo elämä voittamaan ja ruokakin on pysynyt sisällä ja tänään olen oksentanut vain kerran.

Tänään olin neuvolalääkärissä ja sydänäänet kuului hyvin ja muutenki kaikki oli hyvin. Mä olen laihtunut nyt vkon aikana 6kg. Lääkäri kyllä sanoi, että paino alkaa kyllä pikkuhiljaa nousta, vaikka se on paljon nyt laskenut, että siitä ei tarvitse olla huolissaan, nyt pitää vaan levätä.

Tänne oli ullut uusia mukaan tervetuloa. Yritän päästä taas kärryille missä täällä mennään...

t. joalin + aarre rv 12+0

ps. np-ultra on 28.12. aika pitkälle menee, olen kyllä kertonut jo vanhemmilleni (oli pakko tuon matka episodin takia) ja muutamille ystävilleni.

Vierailija
5/18 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lomamatkasi sai tuollaisen lopun. En voi kuin kuvitella kuinka tuskainen oli lentomatkasi kotiin, varmasti hirvitti. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja pääsit kotona heti hoitoon!

Jaksamista sulle!! Muista lepäillä kunnolla joulunpyhät!

ruu. rv.11+6

Vierailija
6/18 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli Joalinilla lomareissu. Ei kyllä käy kateeksi, ei oikeastaan ketään teistä joilla esiintyy pahoinvointia. Mulle kyllä riittää tää hyperikipu ja pakkolepo.

Tänään oli taas lääkärikäynti hyperin takia. Hyperi ei siis vieläkään ollut helpottanut, niin kuin oireiden mukaan ajattelinkin. Masuasukki sen sijaan voi kuulemma oikein hyvin. Koko vastaa viikkoja ja muutenkin kaikki kunnossa. Mikäs tässä siis ollessa ja miestä työreissusta odotellessa.

-Masuasukkiko (8+2)

Vierailija
7/18 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kiire pukkaa ja juosten on mennyt aika. Mukava oli mlukea kuulumisianne, mutta joalinin reissun loppuhipentumat eivät kyllä kuullostaneet kovin mukavilta...toivottavasti olosi on nyt kuitenkin jo ok.

ON:Ultrasta palailtu ja uutiset ovat hyviä. Vauva voi ja kasvaa hyvin....on kuulemma pitkäraajainen kaveri....ihan kuin esikoinenkin :)

Viikkoja siis nyt 12+2, mutta kooltaan vastasi jo 12+6.

Kaikki oli muutenkin hyvin ja lupa aloittaa ihan normaali elämä on nyt saatu.

Mulla ei vieläkään mitään oireita, joten sinänsä outoa kun odotin taas kamalaa pahoinvointia ja päänsärkyä....no, mukava välillä näinkin päin.

Jollain muullakin oli tänään np-ultra, en vaan muista kenellä (nolo, nolo)...kuinka reissu meni?

Weimari & Himpula 12+2

Vierailija
8/18 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tänään ultra ja hyvin kaikki . kaveri vastasi täysin viikkoja eli 12 tasan on tänään. Ainoa seurattava asia oli tuo istukka joka tässä vaiheessa kohdunsuulla; oli kyllä esikollakin tässä alussa mutta siirtyi raskauden edetessä.

Pah.vointi on hieman tainnut helpottaa joskin vieläkin oksentelen mutta ei enää kokopäiväistä etovaa oloa.

Joalinin matka kuulosti melkoselta trilleriltä mutta onneksi olet turvallisesti kotona ja toivottavasti elämä taas voittanut.

Kyllä tuo joulu jolkottaa jo lähellä.. Leivottu on ja pääosin siivouksetkin tehty... loppusilausta kun ei ennen lauantaita kannata tehdä on tuo 2 vee niin tehokas hämmentämään ja purkamaan mamman hienoja joulukoristuksia. Laatikot poimin hyvällä omallatunnolla einesaltaasta, mutta kinkku, salaatit jne odottavat innokasta kokkaajaa.. Heti tuli lumen myötä joulumieltä tuplaten verrattuna alkuviikkoon..

Mukavaa joulunodotusta ja piparien tuoksua toivoo Toivo

Vierailija
9/18 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tulin työpaikalle np-ultrasta ja ensimmäisenä vaivapalstalle ryntäsin... tunnollinen työntekijä. Ultrassa oli kaikki hyvin turvotus oli 1,4mm ja pääperämitta 62mm. Vauski vispasi menemään kuin viimeistä päivää, mikä on ihmeellistä, kun en itse tunne liikkeitä vielä lainkaan :) heti kun naurahdin, pieni häiriintyi ja vaihtoi asentoa.

ruu.

Vierailija
10/18 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis vaivapalstalle vaan vauvapalstalle.... :D !!

Vierailija
11/18 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki pitkästä aikaa!

Meikäläinen on sujuvasti käynyt lukemassa ketjumme jutut, mutten ole itse jaksanut kirjoitella mitään, kun ei ole oikein ollut mitään kertomista.

Kauhujuttuja lomamatkoista ja inhottavista oloista joillakin... mutta onneksi kaiken kaikkiaan meidän pinossa taitaa kaikilla olla asiat oikein hyvin ja sehän on tosi hienoa!

Itse kävin tänään np-ultrassa ja taas pääsi itku kun vauvan näki. Siellä se heilutteli käsiään ja jalkojaan ja teki " vatsalihasliikkeitä" . Turvotus oli ok 1,4mm ja kaikki muukin näytti normaalilta. Pää-perämitta oli 4.9cm ja viikoiksi tuli 11+4. Mä vaan en sitä suostu käyttämään, kun se on hedelmöityksen mukaan 11+2.

Tänään sitten sain tehtyä joulukortit vanhemmillemme ja mummilleni, joissa yllärinä kerron vauvasta. Skannasin siis uusista ultrakuvista valokuvan, jonka laitoin korttiin. Kuvan päälle väkersin luukun, joka päällystettiin joulupaperilla ja nauhalla. Tämän lahjapaketin aukaistessaan kortin saajat sitten näkevät joulutonttulakkisen sikiömme kuvan, ja jos eivät siitä ymmärrä mistä on kyse, niin täytyy sitten hieroskella pömppömahaani siihen malliin...

Nyt kun sitten taas näki vauvansa oikeasti, voi taas uskoa olevansa raskaana. Minulla ollut etova olo kesti vain kolme viikkoa ja väsymyskin on helpottanut. Enää ei ole ollut muuta oiretta kuin hienoinen ummetus ja pömppömaha, meinasi siis jo usko loppua, että vatsassa ketään olisi.

Huomenna viimein nokka kohti tulevia mummoja ja ukkeja...

Teille kaikille toivottelen:

Oikein mukavaa Joulun aikaa kaikille ja pulleaa onnelista Uutta Vuotta 2007!

Vierailija
12/18 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä alkaa jo elämä taas voittamaan ja olo olemaan inhimillinen. Mitään raskasta ei kyllä kestä syödä, kun se tulee melkein heti ulos. Aamulla tosin oli taas normaali aamupalan tyhjennys:)

Miten muut olette ajatelleet sukupuolen selvittämisen suhteen? Meillä mies toivoo ihan kamalasti poikaa. Olen kyllä sanonut, että pitää varautua tyttöön. Eilen mies sanoi, että jos vaikka kysyttäisiin etukäteen. Mä olen ollut sitä mieltä, etten halua tietää kumpi tulee. Mutta olisiko parempi kuitenkin kysyä, jotta mies ehtisi tottua ajatukseen tytöstä? Siis pääasia on tietysti, että vauva on terve, mutta vähän huolettaa itseäkin, että mitä jos pettyy, että onko sitten huono vanhempi jne jne??? Oletteko muut aikoneet selvittää sukupuolen???

Ja Iloista Joulua niille jotka suuntaavat jo joulutunnelmiin!!!

Vierailija
13/18 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onnea kaikille jotka ovat saaneet ihastella pikkusiaan ultrassa. Aika monella on jo siis np-ultra takana!

Mulla on nyt jo vähän parempi mieli, vaikka edelleen masentaa ja hätkäyttää joka kerta kun vuotoa tulee. Toisaalta oon iloinen että vaivan syy on selvillä ja tästä voidaan kunnialla päästä eteenpäin.

Tänään oltiin ekassa neuvolassa, ja neuvolantätikin sanoi ettei muista uraltaan yhtään etistä istukkaa joka ei olisi noussut ylös. Että ehkä tästä mekin selvitään kunnialla. Synnytyspaikaksi valikoin kauhean pohdinnan jälkeen naistenklinikan.Että siellä ehkä nähdään, tuplamammat varmaan osa tulee sinne??

Neuvolassa oli kaikki ihan hyvin, hemppa oli vain 118 eli raudan joudun nyt aloittaan heti, ja pissanäytteen huomenna viemään labraan viljelyyn kun oli vähän epäselvä ja haisi kuulemma voimakkaalle. Mut ihaninta oli, kun kuultiin sydänäänet =) Esikoisetkin oli mukana mutta eivät vielä älynneet kun ei olla puhuttu heille vauvasta vielä. Ehkä seuraavalla kerralla sitten jo tietävät mikä se puuskutus on...

Oikein ihanaa ja rauhallista joulunaikaa koko heinäkuisten poppoolle!! Voikaahan hyvin ja muistakaa että ihan kaikkea ei sieltä joulupöydästä kannata nautiskella!

T:Ipanapiina ja Sisu 12+6

Vierailija
14/18 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin hiukan lueskella taas palstaa, kun pojat lähtivät isänsä kanssa koulun joulujuhlaan. Mä en sitten viitsinyt lähteä sinne istuskelemaan pariksi tunniksi huonoille istuimille, kun tuo vatsa ei oikein tykkää mykkyräasennoista vieläkään. Nyt ollaan kuitenkin menossa jo parempaan suuntaan, eli kipua on harvemmin. Tarvitsee kuitenkin vielä malttaa mielensä, ettei tule takapakkia.

Tuosta sukupuolenselvittelystä on mielipiteitä varmaan molempiin suuntiin, mutta meillä saatiin selville kaksosten sukupuolet ennen syntymää, emmekä pitäneet sitä ollenkaan huonona asiana ja nytkin olemme ajatelleet samoin. Meillä mummu on kova ompelemaan ja ennen kaksosten syntymää oli helpompi valita kankaita, kun tiesi ettei ainakaan ihan hempeän vaaleanpunaista ostanut turhaan. Tuo vaatteiden iso määrä osoittautui todella hyväksi silloin aikaa ennen kuivausrumpua ja kahden todella paljon pulautelleiden lasten kanssa. Eihän se tietenkään mitään varmaa ole pelkän ultran perusteella. Esimerkiksi meidän tutulla oli sanottu kahden pojan jälkeen, että kolmaskin on poika, mutta synnytyksessä selvisikin tytöksi. Meillä taas kolme eri lääkäriä, toisistaan tietämättä, sanoi kaksosten olevan poikia, joten vaikka kuinka toivoimme tyttöä ja poikaa niin poikiinhan sitä sitten ajatukset suunnattiin ja ihania poikia sieltä sitten tuli. Toisaalta on ollut aika helppoa kahden pojan kanssa. Leikkivät samoilla leluilla ja toisen vaatteita voi tarpeen mukaan lainata, vaikka eivät meinaakaan hyväksyä toistensa vaatteita päällensä.

Oikein hyvää, rentouttavaa ja maukasta joulua kaikille heinäkuisille.

Vierailija
15/18 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein rauhallista ja ihanaa joulua teille kaikille ja parempia vointeja pahoinvoiville - erityisesti Joalinille! Kuulosti kyllä aika trilleriltä tuo kotimatkasi Thaimaasta!

Täällä oli ensimmäinen neuvolakäynti eilen, eikä siellä nyt tullut mitään erityistä. Oli kyllä ihan uusi maailma astua neuvolan ovista sisään ja tunsin itseni hieman eksyneeksi. Mutta ensi kerralla jo varmaan helpompaa... Sain kehotuksen syödä kaikkea mikä vain pysyy sisällä, joten turhan tarkka ei tarvitse joulun alla olla kaloreiden kanssa :) Tosin, tällä hetkellä tuntuu, ettei mikään maistu...

Vierailija
16/18 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja uutisia on aina mukava lukea, moni on saanut mahtavan ¿joululahjan¿ kun kaikki on ollu ultrassa ja tietysti muutenkin hyvin! Joalinille kovasti voimia ja jaksamista, onneksi vaikutti jo paremmalta. Tietysti muillekin vielä pahoinvoiville tsemppiä.

Meillä oli np-ultra ke. Oon vaan menny koko viikon ihan lennossa niin töissä kun kotonakin, että en ole ehtinyt vilkaista edes kuulumisia. Joulu pukkaa päälle. Meilläkin kaikki oli kunnossa ¿ tuli niin helpottunut olo. A-vauva oli kooltaan 58 mm ja niskaturv. oli 0,9, B-vauva oli 65 mm ja niskaturv. 0,8 ja muutenkin kaikki olivat oikeen mallikkaasti, hieman viikkoja parempaa tuo kasvuvauhtikin. Molemmilla oli myös oma istukka, joten sekin kai on plussaa. Mä en olisi vielä kesällä voinut uskoa, että saan tällaisen ¿lahjan¿, ollaan niiiiiin onnellisia ja nyt sen uskaltaa jo näyttääkin, kyyneleet nousee niin helposti pelkästä ajatuksesta¿

Mulla on jo voimat palannut ja pahoinvointikin on hanskassa, ainoastaan kerran päivässä joutuu harrastamaan lähikontaktia pöntön kanssa. Joten olo on ihan mahtava ja ehkäpä raskaudesta uskaltaa jo nauttiakin =)

Kaikille rentouttavaa ja lämpöistä joulua!

Onni rv 12+3

Vierailija
17/18 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli varhainen np-ultra keskiviikkona ja kaikki hyvin. Menen vielä toiseen, koska tämä oli pikkuista liian aikaisin ja seuraava pikkuista liian myöhään. Olemme kuitenkin reissussa mieheni kotimaassa pari viikkoa eli en pääse " oikealla viikolla" ultraan. Ei kuitenkaan keskiviikon ultran perusteella ole mitään aihetta huoleen ja tänään kätilön luona kuuluivat Unelman ja Lempin sydänäänetkin.

Ihanaa joulua kaikille! Me taidetaan olla tämän maan tämän joulun onnellisimmat?

kunpavauva

11. raskausviikolla Unelmansa ja Lempinsä kanssa

Vierailija
18/18 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultrassa käyty. Kaikki ok. Tunnelma aivan mahtava ja osittain epätodellinenkin! Melkoisen jouluyllärin järjesti vauveli meille. Nyt viettämään joulun pyhiä ultrakuvien kera. :)

Taru rv 12+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi