Saisiko teidän miehellä olla sellainen harrastus missä hän on 3-4 iltaa viikossa pois kotoa ja viikonloppuisin pelireissuja
Eikä siitä pelaamisesta edes makseta vaan on harrastus? Mies ei ota minun toiveita yhtään huomioon tässä asiassa.
Kommentit (72)
Yhden urheiluhullun kanssa aikoinaan seurustelin, mutta ei siitä mitään tullut. Lomat ja viikonloputkin piti urheilun ehdoilla toteuttaa, joten luovutin suosiolla urheilulle koko miehen. Tykkään enemmän sohvaperunoista, joilla on toisenlaiset harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on vankila tai diktatuuri, jossa vaimo päättää mitä mies saa tehdä?
Avioliitto on paras tapa pilata oman elämän lisäksi jonkun muunkin elämä.
Minulla ei olisi sellaista miestä. Tyyppi päivät töissä ja illat/viikonloput harrastuksissa. Vaimo kodin- ja lastenhoitajana työpäivänsä lisäksi. Ei kiitos.
Mä olen kuutena iltana viikossa harrastuksessa ja kesäisin viikonloppuina kisamatkoilla. Tämä on mun miehelle ihan ok. Lapset ei tietenkään tähän kuvioon sovi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa harrastaa. Minäkin harrastan. Noilla akatauluilla ei vaan perusteta sellaista perhettä, jossa on lapsia tai eläimiä.
Ketjun paras vastaus. Minä ja mies harrastetaan kumpikin juuri tuo 3-4 kertaa viikossa + viikonloput. Jos haluamme perustaa perheen, niin totta kai tiedämme, että harrastus jää taka-alalle.
Onko aloittajalla lapsia? Jos ei, niin vaihda kaveria.
Tietenkin saisi. Meillä ei ole lapsia ja vaikka koiraa molemmat hoidamme niin päävastuu on minulla, joka sitä enemmän halusin.
Jos miehellä on kovin paljon omia menoja, niin vuorokaudessa olevien tuntien rajallisuuden vuoksi se merkitsisi parisuhdetta, jossa kohdataan fyysisesti silloin tällöin. Onko se sitten enää parisuhde, ei minusta. Puolison rooli kuulostaa tuollaisessa tilanteessa äidiltä, joka mahdollistaa miehen hunttaamisen ja joka tarjoaa lisäksi ravitsevaa rintamaitoa, anteeksi siis rentouttavaa seksiä. Toki jos nainen on samanlainen hunttaaja niin kaipa sitten kummatkin osaa hirveästi ja samalla tavalla arvostaa sitä, kun iltapala syödään saman pöydän ääressä.
Sama kysymys toisinpäin: Saisiko teidän naisella olla..
Jos tuo harrastus on miehellä ollut jo silloin kun tavattiin ja alettiin seurustella, ei kai mulla olisi mitään oikeutta alkaa sitä kieltämään? Enkä edes haluaisi.
Mutta lapsia en tuohon kuvioon tekisi.
Ei tollanen mies elä parisuhteessa vaan sillä on vaan kämppäkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sinäkin ymmärsit sen mitä av-mammat avioliitolta odottaa. Ei ihme että eroja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuutena iltana viikossa harrastuksessa ja kesäisin viikonloppuina kisamatkoilla. Tämä on mun miehelle ihan ok. Lapset ei tietenkään tähän kuvioon sovi.
Teillä on yhteistä vain sama osoite. Nukutte ehkä samassa sängyssä, mutta valveilla ette näe toisianne.
Kämppikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa harrastaa. Minäkin harrastan. Noilla akatauluilla ei vaan perusteta sellaista perhettä, jossa on lapsia tai eläimiä.
Ketjun paras vastaus. Minä ja mies harrastetaan kumpikin juuri tuo 3-4 kertaa viikossa + viikonloput. Jos haluamme perustaa perheen, niin totta kai tiedämme, että harrastus jää taka-alalle.
Sulle voi tulla yllätyksenä se että sun harrastus loppuu mutta miehen ei
t.inhorealisti
Seurustella voisin, yhteen en muuttaisi enkä ainakaan hankkisi lapsia. Seurjstelu loppuisi kun mun elämään kävelisi se mies jonka kanssa perustaisin perheen. Eli harrastajamies olisi lähinnä fwb.
Mun vaimo tekee noin eikä ole mikään ongelma. En koe että joutuisin hoitamaan lapsia jotenkin enemmän. Sen treenit arkena on kyllä lyhyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on yhteistä vain sama osoite. Nukutte ehkä samassa sängyssä, mutta valveilla ette näe toisianne.
Kämppikset.
Ja molemmille se on ihan ok. Mun mieskin harrastaa, tosin ei ihan niin aktiivisesti kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Se kannattaa jo ennen niitä valojen vannomista valita sellainen puoliso jota uskoo jaksavansa katsella. Ei tarvitse alkaa miehen menoja kontrolloimaan, kun ei alunperinkään kelpuuta puolisokseen miestä, jolla on ihan erilainen käsitys siitä mitä parisuhde merkitsee. Kaikki täällä saavat tehdä mitä haluavat, sanomattakin selvää että koskee myös naisia. Mies saa harrastaa harrastamasta päästyään mitä ikinä lystää, ja nainen saa kiertää tällaisen miehen kaukaa hyvällä omallatunnolla.
Ihan ensimmäisenä tuli ajatus, että mieheni ei lähtisi ikinä tuollaiseen. Hän on yhtä introvertti kuin minäkin + lapsemme myös, joten mies ei jaksaisi töiden jälkeen tuollaista harrastusmäärää ja sosiaalisuutta. Hän harrastaa maastopyöräilyä ja siinä ei tarvitse muita katsoa.
Sen jälkeen mietin, että meillä on kolme lasta, tosin jo isoja, mutta silloin kun he olivat pieniä, niin 1-2 iltaa viikossa harrastuksia olisi ollut ihan tarpeeksi ja joskus viikonloppuisin ok. Tosin mieheni teki silloin ainakin kerran kuukaudessa ulkomaan työmatkoja ja hän ei olisi edes halunnut olla enempää perheen luota pois kun joutui olemaan. Olemme lasten kanssa pärjänneet kuitenkin aina ihan ongelmitta nekin poissaolot, joten sen puolesta olisi miehen poissaolot ihan ok.
Jos ei ole huollettavia lapsia ja jos kuitenkin on yhteistäkin aikaa ja tekemistä, niin saa.