Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Streptokokki b-bakteeri löytyi raskausaikana, onko muita? Olisi kysyttävää.

Vierailija
18.12.2006 |

Eli milloin teillä todettiin kyseinen bakteeri, miten saitte lääkitystä ja oliko esim. lapsiveden menoa, supistuksia paljon?

Koska lapsenne syntyi ja tuliko tartuntaa?

Itsellä kävi niin, että 34 viikolla tuli hieman lapsivettä (kirjoitin siitä täällä silloin) ja sitten löytyi tuo kyseinen bakteeri kohdunsuulta. Olin 2 päivää antibioottitiputuksessa ja sitten pääsin kotiin. Lääkkeet jatkuu suun kautta 10 pvä. Lapsiveden määrä oli kotiinlähtöpäivänä hieman normaalin alarajoissa. Epäilen, että sitä meni vielä vähän edellisenä yönä. Jos lapsivettä näkyy nyt yhtään, pitää mennä heti sairaalaan takaisin, tai jos tulee lämpöä tms.

Antibioottitippa tulee automaattisesti sitten synnytyksen yhteydessä.

Lähinnä nyt siis kiinnostaa, jos teitä muitakin on, että millainen tilanne teillä on ja milloin olette synnyttäneet ja onko kaikki mennyt hyvin.

Tieto lisää tuskaa, kun selailin netistä, mitä kaikkea vauvalle voi siitä tulla, jos saa tartunnan... :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tiedät että sinulla on se, samoin lääkärisi. Voit saada antibiootteja koko synnytyksen ajan. Näin minä tein. Itselleni tuo selvisi joskus rv 30, kun luultiin, että vedet menivät, mutta eivät sitten menneetkään. Lääkärit eivät olleet yhtään huolissaan. Lapsi syntyi spontaanin veden menon tuloksena rv 35+ jotakin aivan yllättäen. En osannut yhtään varautua siihen, supistuksia ei siis ollut. Kättärillä näkivät papereistani heti, missä mennään ja aloin saada antibioottia suoneen neljän tunnin välein. Lapsi syntyi 17 tunnin kuluttua ja oli ihan ok, vaikkakin tietty vähän varhainen ja sen takia heikko. Streptokokki ei kuitenkaan aiheuttanut lapselle mitään. Reipas, äänekäs ja riehakas 2,5 vuotias on tämä vauvanreppanamme tätä nykyä ja puhetta tulee niin pirusti.

Tiedän tuon huolen ja myös ne jutut, jotka sinäkin olet lukenut. Pyydä antibiootteja synnytyksen aikana. Aina niitä ei automaattisesti anneta.

*Tsemppihali* ja pitkää loppuraskautta :-) (siis että kestäisi vielä muutaman viikon)!!!

Vierailija
2/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt kyllä sanoivat, että kyseessä olisi suht tavallinen(?) bakteeri, toisilla kun sitä ei välttämättä huomata. Onneksi siis olin sairaalassa ja sain lääkityksen, näinhän se on. :)

Mutta aina sitä on huolesta soikeana jostain. Ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys.

Toivon tällä hetkellä, että saisin olla joulun kotona. Lapsivesi-kontrolli on nyt torstaina, rv 34+5, eli siitä sitten riippuu paljon.

Ap

Ja lisää luen mielelläni kokemuksianne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kyseistä bakteeria on noin 30 % naisista!

Toisille se aiheuttaa oireita toisille ei....

Itsellenin se teki turhia ja kipeitä supisteluja raskauksien aikana..

Itselläni se on löydetty kahden raskauden aikana eri viikoilla.. sain niihin antibiootteja silloin ja sit synnytyksen aikana suoraan suoneen...

Tuon suoraan suoneen laitettavan lääkkeen määräykset ovat vaihdelleen vuosittain..

Mutta tuossa sinun tapauksessa kyllä muistuttaisin synnyttämään mennessä siitä!!! Aina eivät ehdi lukea papereita!!!

Itse olen odottanut neljästi (terveitä lapsia) Nyt viimesimmän raskauden aikana tuota bakteeria ei löytynyt.. mutta synnytys käynnistettiin ja samalla laitettiin minulle se tippa ettei pääse käymään huonosti!!!

En halua pelotella,, mutta sun kannattaa olla nyt tosi tarkka ettei pääse käymään huonosti!

yhdessä synnyksessä ei mulle ehitty laittaa kun 15 min tippa kun synnytys oli niin nopea ja ne ei löytänyt mun papereita sitten mistään!!! Sanoivat että olisi pitänyt soittaa ennen kuin lähtee tulemaan että oisivat ehtineet etsiä!!!

Toivon kovasti jaksamista viimeisille odotusviikoille!

Tuuthan kertomaan kuulumisiasi???

ps.. et ole siis vaivasi kanssa yksin!

Vierailija
4/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairaalassa selvisi,et on toi bakteeri ja samantien laitettiin antibiottitippa käteen ja oli synnytyksen loppuun asti.

En oo muuten ajatellut mut mahtoikohan sillä olla yhteyttä ennen aikaseen synnytykseen?

Tyttö oli pienipainoinen viikkoihin nähden, mutta ihan terve 10-kuinen nyt jo =)

Vierailija
5/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko sen aiheuttamat oireet ainoastaan supistukset? Sit mulla ei se vaikuttanut nimittäin raskeuden ekat supparit alkoi 12h lapsiveden menosta =) Ei ollu siis edes mitään harjotussuppareita koko raskausaikana...