Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT maanantaina***

18.12.2006 |

Kalenterin 18.luukku:

PUUROPATA (Tittamari Marttinen)

Kääröjä on täynnä vintti.

Meillä kukkii hyasintti!

Mäet lasketaan me ruttuun,

joulun tuoksu tarttuu nuttuun.

Muhkea on puuropata.

Lusikat nyt pöytään kata!

Kohta tervehdykset raikaa:

Riemukasta joulunaikaa!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jummi, pikku-ukko on nyt sitten päättänyt aloittaa päivän jo hyvissä ajoin...Viimeiset neljä aamua on herätty puoli kuuden maissa...zzz. Nukkumatti äiti on hivenen väsynyt kun on aamu-uninen. Kaiken lisäksi vielä esikoinen on ollut flunssassa ja herätellyt pitkin yötä, pikku-ukkokin on siirtynyt takaisin kahteen syöntikertaan per yö. Tosin illalla käy nukkumaan seitsemän, kahdeksan aikoissa.

Esikoiselle alkaa nyt pukkaamaan uhmaa, kaikki on ei tai ihan päinvastoin mitä vanhemmat meinaa. Kiukkua piisaaaaaaa...

Ei sen kummempaa meille täällä, ihanaa oli käydä syöttämässä muksua yöllä ja havaita LUNTA!! Parisen senttiä sitä on tullut, mutta valaisee ihanasti ja peittää likaisen maan!!

Käynpä lukaisemassa viikonlopun pinoja, ei ole taasen ollut aikaa käydä koneella...Kuulemisiin!

Vierailija
2/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä aika karkaa??? Nyt on onneksi paketit kunnossa mutta vielä on paljon tekemistä. Esikoisella on uhma noussut ihan uusiin lukemiin (Muumu hengessä mukana). Olo on kuin istuisi dynamiitti pötkön päällä, koko ajan odottaen koska se posahtaa.. onpas mulla kielikuvat taas kohdallaan. Onneksi sisko on edelleenkin pojasta ihana :)

Peevelille jaksamista dieetin kanssa. Ymmärrän, että harmittaa jos imetyksen joutuu lopettamaan kun itse oli suunnitellut muuta. Sitä käy varmaan läpi kaikenlaisia tunteita.

Mitäköhän muuta piti kommentoida. Ja äitiyden pitäisi ehkäistä dementiaa.. Ja katin viikset

pubu ja Anni 2908

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan!

Kiitos Opemamma runosta.

Nyt on jouluviikko ja odotus ainakin meidän koululaisella alkaa nousta huippuunsa =) Minä ajattelin tehdä tänään listan kaikesta ostettavasta ruuasta ja tarvikkeesta. Sitten isketään kauppaan jossakin vaiheessa suuren ostoslistan kanssa.

Itsellä joulumieli hiukan hakusessa edelleen. Meillä on ollut tuota vatsaflunssaa joka alkoi esikoisesta viikko sitten sunnuntaina ja nyt on mies tuossa taudissa. Voi että harmittaa, hänellä kun alkoi isyyslomakin tänään. Toivon että menee nopeasti ohi. On vaan niin kyllästynyt tähän sairasteluun että nyt saisi jo riittää. Vaikka en ole sitä tietoisesti kauheasti ajatellut niin onhan tätä isyyslomaa odotettu kuin kuuta nousevaa tämän mamman taholta.

Anteeksi tämä omanapainen valitus.

Kohta lähdemme puistoon haukkailemaan happea, kyllä se elämä tästä.

Piti vielä toivottaa paljon voimia allergiaperheisiin, anteeksi kun en muista nikkiä/nikkejä tähän hätään. Toivottavasti syy selviää pian ja tilanne helpottuu! Ja muillekin yökukkujien perheille tsemppiä.

t.tuuli ja Elisa 2308

Vierailija
4/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos opemamma ihanista runoista!

Täälläkin joulumieli hiukan vielä hakusessa. Joulusiivouksen ajattelin aloittaa vasta tänään ja lahjatkin pitäisi vielä pakata. Vasta eilen kaivoin komeroiden kätköistä ensimmäiset joulukoristeet esiin. Eilen leivoin esikoisen kanssa pipareita ja hän sai koristella ne sokerikuorrutteella. Leipominen oli kyllä kivaa yhteistä puuhaa.

Meillä on kuopuksen yöunillemenot edelleenkin hankalia. Päikkärit hän nukkuu todella hyvin ulkona vaunuissa ilman mitään heijaamisia, mutta yöunille kun pitäisi mennä niin ei yksinkertaisesti suostu jäämään sänkyynsä vaan huuta niin kauan, että annan periksi ja otan viereeni nukkumaan. No, täytyy olla tyytyväinen, että on muuten suht tyytyväinen vauva ja yötkin menee ihan mukavasti, tosin aamuyötä kohden yhä tihenevin syötöin.

Meilläkin on esikoisella havaittavissa alkavaa uhmaa. Hän saattaa muuttua kiukuttelevaksi riiviöksi ihan silmänräpäyksessä ja ihan ilman mitään syytä. Lisäksi nyt esikoisella on alkanut esiintyä mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan. Hän muun muassa murisee vauvalle saaden tämän itkemään, vie vauvalta lelut pois, välillä läpsii vauvaa jne. Tuntuu, että koko ajan saa olla silmä tarkkana ja kieltämässä. Onneksi mustasukkaisuutta ei ole koko ajan. Välillä esikoinen taas menee kasvotusten vauvan kanssa ja sanoo " moi auva" ja menee pötkölleen vauvan viereen leikkimään.

Mutta nyt on ihan pakko lopettaa, sillä siivoushommat kutsuvat.

Mukavaa joulua kaikille!

Hippu ja Eetu

Vierailija
5/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittamari Marttisen Pikkusisko-runo on ihan meidän perheen suosikki.

Kävin ilmoittautumassa tammikuun tapaamiseen. Aika rauhalliselta vielä näyttää listalla.

Mun äiti on tulossa käymään tänään. Huoh. Mitähän sillä taas on vialla...tai oikeammin mitähän meillä taas on vialla.

Jamssa + tytsy tänään 4kk

Vierailija
6/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on taas ihan talvi, pakkasta -5 astetta ja lunta maassa. Kyllä alkaa kummasti joulumieli kohoamaan, on se näköjään niin paljon tuosta säästä kiinni. Eilen kotiuduttiin viikon mittaiselta reissulta, uskomattoman ihana tunne tulla kotiin!! Illalla miehen kanssa kaivettiin joulukoristeet esiin, eiköhän se joulumieli sieltä ala oikein kunnolla vielä löytymään näin joulunalus-viikolla kun on paljon kaikkea touhua tulevia pyhiä ajatellen.

Kuukautiset alkoivat sitten lauantaina, tasan kuukausi imetyksen lopettamisen jälkeen. Nyt vaan hiukkasen ihmetyttää kun ne taisivatkin kestää vaan kaks päivää.. Liekkö normaalia näin ekoiksi menkoiksi? Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kuullut kyllä olen että ekat menkat saattavat tulla ja mennä ihan miten sattuu, mutta pääasiassa olen kuullut super pitkistä ja kivuliaista menkoista synnytyksen jälkeen.. No joka tapauksessa aloitin taas syömään pillereitä, meillä ei siis vielä ole mitään kuumeilua pikku kakkosen suuntaan, vaikkakin haikeaa on kun äidin pikkuinen kasvaa liian nopeesti..=)

Tyttö on nyt viikon maistellut soseita, sujuu oikein mukavasti! Maiskuttaa ja nauraa innoissaan jo ruokalappua laittaessa, neidillä on melkoiset ruokahalut..=) Päärynää, perunaa ja luumua ollaan maisteltu, vatsakin on toiminut joka päivä ainakin kerran. Tänään ajattelin kokeilla kasvissosetta, saas nähdä kuinka uppoaa.

Jaahas, yllättäen en muista mitään kommentoida.. Ai niin kuusista taisi olla geetä, meille tulee aito kuusi appiukon omista metsistä. On ne nykypäivänä niin kalliita nuo ostokuuset, että jos jouduttais ostamaan niin saattaisin harkita pitkään.. Ja jouluruuista myös, joka joulu ollaan menty valmiiseen pöytään minun vanhempien luokse, samoin käydään miehen kotona aattona, joten useampia jouluaterioita tulee syötyä aattona..=) Joten kotiin ostetaan vaan tosi vähän mitään jouluruokaa, käydään yleensä pyhien aikaan joka päivä jomman kumman vanhemmilla syömässä kuitenkin..

No mutta taidanpa kömpiä tytön viereen torkuille, josko vielä sais hetken silmiä ummistaa. Mikä lie joulunalus väsymys iskenyt..=)

Tunnelmallisia joulun odotus hetkiä kaikkiin koteihin, niin ja pikaista paranemista kaikille sairastaville perheille!

MeiMii ja Aino 300806

Vierailija
7/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ekat kuukautiset kun vauva oli 2,5kk (ja täysimetyksellä). Ne kesti kyllä 5 päivää, mutta välillä oli päivä, ettei mitään tullut ja muinakin päivinä olis pärjännyt melkistä ilman siteitä kun oikeastaan tuli sitä vuotoa vain kun kävi vessassa. Yhtenä päivänä tuli hieman runsaammin. Lisäksi vauva on nyt 4 kk, eikä vielä ole tullut toista kertaa... Pysyköön poissa, en mä niitä kaipaakaan ;)

Myös edellisten synnytysten jälkeen mulla on ekat kuukautiset ja vielä toisetkin olleet tosi niukkoja. Ehkä sullakin se on normaalia, joten tuskin on mitään syytä huoleen.

Jamssa

Vierailija
8/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä, ihan pikkiriikkisen lunta maassa ja aurinkokin pilkahtelee.

Peevelille jaksuja allergioiden kanssa. Meillä oli esikoinen aikoinaan pahasti allerginen. Alkoi samoin kuin teillä, eli ensin oli hormoninäppyjä kasvoissa, jotka eivät sitten lähteneetkään pois ja lopulta oli koko poika näppälöillä päälaelta varpaisiin asti (paitsi vaippa-alue). Apteekin korvikkeet käytiin lähes kaikki läpi ennen kuin sopiva löytyi ja eka vuosi mentiin alle 10 sopivalla ruoka-aineella. Se oli epätoivoista aikaa, muistan hyvin miten pojan oireet ja ruokailut täyttivät ajatukset. Homma alkoi meillä helpottaa kun löydettiin todella hyvä allergologi, joka ottaa vastaa täällä Salossa ja Turussa. Onneksi allergiat ovat posituneet ja esikoinen on voinut jo pitkään syödä mitä vaan.

Leo, melkein 5kk osoitti eilen ensimmäistä kertaa mielenkiintoa kääntymistä kohtaan, kovasti koetti punnertaa itseään selältä mahalle. On vain pikkaisen pömppä tuo massu, se vähän hankaloittaa...=)

Mulla oli ensin suunnitelmissa kuuden kuukauden täysimetys johtuen vähän noista esikoisen allergioistakin. Mutta on alkanut vaikuttaa siltä että Leo on jatkuvasti nälkäinen (päivisin syötöt tunnin parin välein) ja maito riittää hädin tuskin, joten päädyttiin sitten maistelemaan soseita pikkuhiljaa. Peruna-porkkanaa on syöty parina päivänä ja ihan mukavasti tuntuu maistuvan.

En ole mikään keittiön hengetär, joten jouluvalmistelut keittiön puolella jäävät melko vähiin. Olen tilannut laatikot ja rosollin pitopalvelusta, ja kinkkukin on tilattu (mies paistaa). Mies hommaa kalaliikkeestä kalat, joten mulle taitaa jäädä vain pipareiden ja torttujen paistaminen. Äitini ja veljeni ovat tulossa aattona meille syömään. Isäpuoleni kuoli viime helmikussa joten tämä on esimmäinen joulu ilman häntä, surullista.

Lahjojen hankinta on kyllä vielä vähän vaiheessa, ja siitä pukkaa pikku stressiä.... Mutta hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty, siihen luotan=)

Joulun odotusta isoille ja pienille Eloisille!

Omppupomppu ja Leo

Vierailija
9/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Opemammalle aamunavauksista!

Vietän taas lepopäivää, kun esikko on hoidossa. Huomenna tulevatkin mun vanhempani tänne ja ovat jouluun saakka...Keskiviikkona on valmistujaiset + kahvitus ystäville ja loppuviikosta pitää siivota kunnolla sekä alkaa tehdä joululeivonnaisia, äitini huolehtii onneksi laatikoista ym.

VINKKI aktiivikirjoittajille jos ette ole pitäneet mitään vauvapäiväkirjaa: pistäkää hakukenttään oma nikkinne niin saatte kattavat muistiinpanot vauvojenne arjesta! Mullakin tuli useampi sivu juttua Onnista näiden elomammojen sivuilta. Esikolle pidin Liberon sivujen päiväkirjaa ja se vasta kattava onkin, joten on ollut vähän huono omatunto kun Onnille en ole tehnyt vastaavaa. Mutta on nyt edes jotain, samalla lailla kopsasin kesällä odotusajan muistiinpanoja.

Onni nukkuu nyt pitkiä uniaan. Oon näköjään aika usein ottanut sen liian aikaisin sisään, kun on tillitellyt ja jutellutkin vaunuissaan sen kevyen unen aikana (meillä 40 minsan kohdalla). Pitää vaan malttaa heijata vaunuja tarpeeksi kauan (5 min tms) niin jatkaa uniaan.

JAMSSAKO se kyselikin UNIEN PITUUDESTA? Meillä on jo aika vakiintunut rytmi tuossa mielessä, eli:

herätys klo 7

päiväunet klo 9-12

tirsoja kahden tunnin välein n. 40 min. kerrallaan

yöunille klo 21.30-22 (yösyötöt klo 1 ja klo 5 - yöunetkin parani kun alettiin rasvata ihoa paremmin eli käsien heilunta väheni)

No, nyt itkarissa kohisee enemmänkin, joten lähden tuohon pihalle. Ihana muuten, kun on taas lunta maassa ja pakkasta!

Hyvää joulunalusviikkoa toivottelee

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
10/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas maanantai ja kyllä se siltä tuntuukin. Maanantait on mulle aina vähän saamattomia päiviä. En meinaa saada itseeni minkäänlaista virtaa. Ja nyt sitä virtaa kaivattaisiin, kun joulukin kovaa vauhtia lähestyy.

Minä olen jo luopunut toivosta saada valkoinen joulu tänne Helsinkiin. Suojasäätä ovat tainneet ennusteissakin luvata. Jostain muualta on siis joulufiilis löydettävä kuin säästä. Onneksi sentään on viime päivinä paistanut aurinko. Räntäsade tms. olisi varmaan tappanut sen vähäisenkin joulunodotusfiiliksen. Minä olen jo hieman löytämässä kadoksissa olevaa joulufiilistäni. Olen poltellut kynttilöitä koko viikonlopun, pakkaillut lahjoja, leiponut ja maistellut glögiä. Joulusiivoustakin aloittelin, lähinnä komeroita käyn läpi. Meille tulee perjantaina siivooja, joten kaikkea ei onneksi tarvitse tehdä itse.

Viikonloppuna Neela maisteli ensimmäisen kerran PUUROA. Kyllä oli tytöllä muikea ilme, kun kaurapuuroa sai ensimmäisen kerran suuhunsa. Sen verran näyttää puuro pitävän nälkää, että kahdesta yösyötöstä jäi toinen heti pois. Tuttiralli kuitenkin jatkuu, joten en ole yhtään sen levänneempi kuin ennenkään.

KUUKAUTISET eivät olet vielä alkaneet ja minä oikeastaan niitä jo vähän odotan. En niinkään sitä vuotoa, vaan konkreettista näyttöä siitä, etten ole uudelleen raskaana. Mulla on aivan hirveä raskaaksitulemisen pelko, samanlaista se oli esikoisenkin vauva-aikana. Nytkin mulla on ollut muutamana päivänä hirveän huono olo ja mieleen on tullut viime vuoden aamupahoinvoinnit. Välillä lähes vainoharhaisena mietin, että voisiko teoriassa olla mitään vaaraa, että olisinkin raskaana. Eli kuukautiset olisivat kyllä jo varsin tervetullut asia.

Jotain mun piti kommentoida, mutten muista enää! Ehkä myöhemmmin lisää.

Hyvää joulunalusviikkoa kaikille!

Vierailija
11/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lomalla ja lähti lasten kanssa ulos, minä sain mahdollisuuden nukkua päiväunet (luxusta!:))mutta aattelin pikasesti tulla kirjottamaan ensin kuulumisia.

Huomenna on pojalla neuvola, joten tänhetkisistä mitoista ei ole tietoa, mutta vanttera poika on edelleen reisimakkaroineen:) Olen nyt muutaman kerran antanut illalla ennen yöunille laittoa tuttelia, kun ei ole tuntunut jäävän tyytyväiseksi tisseistä. Eilenkin söi tissittelyn jälkeen vielä 100 ml tuttelia, edellisenä iltana jopa 200 ml, ja tyytyväisenä alkoi unten maille. Samoin herää yöllä syömään vain kerran kun on saanut lisäksi tuttelia, pelkällä rintamaidolla vähintään kolme kertaa heräilee. Päivisin kyllä pelkkä rintamaito riittää, mitä nyt sillon tällön annan pari teelusikallista maistaa jotain hedelmäsosetta, mut ne makuannokset ei mihkään vielä vaikuta. Kyllä rinnoissa tuntuu kuitenki maitoo illallakin olevan, mutta ilmeisesti poika väsyneenä ei malta imeä niin kauaa että sais mahansa täyteen.

täällä oli monilla muillakin samaa, että isosisko/veli " terrorisoi" käytöksellään-Meillä kanssa kaksvuotias tosi raivostuttavassa iässä, uhmaa ja mustistelee kaiken aikaa. Isänsä sylin on ominut kokonaan, nostaa älyttömän metelin ja temppuilun pystyyn aina kun isänsä ottaa poikaa syliin:( Samoin myös saa olla tarkkana ettei satuta vauvaa.

Jouluvalmistelut on ihan hyvällä mallilla, piparit paisteltiin eilen ja kuivat kakut. Vielä siivous, paketointia, ruokatarvikkeiden osto ja laatikot ja tortut myös täytyy tehdä, eli joka päivälle aattoon asti on mukavaa puuhastelua tiedossa;) Joululauluja on tullut kuunneltua ja ehkä jo hivenen joulumieltäkin löytynyt:D

Joulukuusig; ilman muuta täytyy olla oikea kuusi, vaikka neulasia varistaakin mutta se tuoksu on ihana:)

Olishan sitä paljokin kommentoitavaa kun vauhtiin pääsi, mutta taidan kuitenkin ruveta houkuttelemaan nukku-mattia tänne päin, että kerkiän vähän nukkua kun kerrankin on mahdollisuus. Kaikille eloisille oikein ihania ja jouluisia hetkiä toivottaa

emppusimppu ja Elmeri 4 kk

Vierailija
12/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä kummempaa..iida on vähän tyytymätön,lutkuttaa edelleen ylähuulta..epäilen kovasti että tekee hampaita. yökin oli ääntelyä mutt tuttia ei tarttenu kertaakaan viedä joten äännelkööt,meikä nukkuu korvatulpat korvissa :D

nyt iida koisaa terassilla tyytyväisenä. soitin neukkuun tosta syönnistä niin se oli sitä mieltä et antasin iidalle vaan 150ml maitoa ja jos kitisee niin paan tutin suuhun...hmm että syö liikaa ton ikäiseksi?!.

noh..katellaan.

eipä ihmosia..pitää mennä lepäämään kun kerrankin saa..tää on luksusta et nukkuu ilman hytkytyksiä pihalla ;)

k.h.p ja iida 0609

Vierailija
13/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuusiG: meille tulee ruppana muovikuusi,ei kylläkään oon varmaa ehkä saadaan halvemmalla oikee mut en tiiä jaksanko siivoilla neulasia,tokirakastan sitä tuoksa mikä lähtee oikeesta kuusesta...

eilen meillä leivottiin piparit ja tortut,sitten vielä jouluruokien hommaus jne..

Vierailija
14/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaakin olla vaihteeks komeeta keliä. Ihana aurinko, mutta kun turkanen laskee niin kovin aikasin. Nooh, muutama viikko niin päivä on jo paaaallljooooon pidempi ja tulee kevät. JIPPII!!! En siis todellakaan ole syksy/syystalvi-ihmisiä, pois se minusta!!

EMPPUSIMPPU: Mä olen kanssa jo monena iltana ajatellu tota Tutteli-konstia:) Tuntuu jotenkin siltä, ettei tyttö vaan sit kuitenkaan saa enää tissistä ihan tarpeeks. Ja kun ei kuitenkaan ihan vielä viitsisi niitä soseita alkaa antelemaan. Eihän se sitten mitään 6kk täysimetystä ole, mutta en ole ajatellut asiaan kauheen fanaattisesti suhtautuakaan. Jos sais sen ekan unipätkän sillä taas pitenemään takaisin siihen mitä se vielä kk sitten oli niin jaksais itekkin paljon paremmin. Kun vauvan lisäks on hoidettavana toi uhmaava kohta 2vee, koululainen ja kämppä kun mies raksaa niin ehkä sitä voisi jollainlailla omaa oloonsa koittaa helpottaakin.

Täältähän löytyy varsinaisia jouluihmisiä - koristeita ja kaikkee:)) Meillä mennään tämä joulu kyllä tosi pienellä läpi, mutta sen lupaan, että ensi joulu kun tulee ja omassa talossa asustetaan niin jo luodaan joulua:D!! Esikoista odottaessa olin viimisillään joulukuussa...tai siis se kauhee tarmonpuuska osui juuri joulukuun alkupuolelle. siinä sitten väsättiin sadoittain kortteja, ommeltiin jouluverhoja ja joulupussukoita joihin sitten tehtiin ystäville jouluherkkuja. Kyllähän ne kaikki " lapselliset" silloin jo nauroi, että ei tälläsiä pussukoita taideta jatkossa saada ja kertaanhan se jäi:)) Mutta olen suunnitellut kyllä vakaasti ompelukoneen ostoa vaikken todellakaan ole käsityöihmisiä. Sitten kun tää elo tästä hiukan rauhottuu niin voi jotain lahjapussukoita suhautella valmiiks vaikka jo heinäkuussa kesälomilla. Siinä olis ystävät ihmeissään kun tämä mamma taas yllättäisi:)) Joulukortteja päätin kyllä alkaa seuraavan kerran askarteleen tyyliin helmikuussa...onpahan sitten valmiina.

Olikos se Peeveli jolla painiskeltiin allergian kanssa? Kyllä oli hurjaa tekstiä ja taas sai laittaa kädet kyynerpäitä myöden ristiin kun on saanut lapset jotka ainakin toistaiseksi ovat suht terveitä, ei allergioita sun muita. Ei muuta kuin kovasti voimia sinne vaan, toivottavasti pian helpottaa!!!!

Onko muille tullut sellaista hullua tunnetta pintaan kuin ikävä synnytystä??? Siis sitä tunnetta kun ihan ihan viimisilläs odotat ja sitten alkaa tapahtua, synnytys alkaa.

Sama tunne oli mulla ekan synnytyksen jälkeen tosi pian ja muthan leimattiin puol hulluks:) Kai se synnyttäminenkin voi olla jonkinsortin huumetta, extremekokemus anyway. Valitettavasti taitaa vaan olla niin että sitä kokemusta ei enää pääse kokemaan. eiköhän tämä kolme päätä meille riitä. Veikkaan kyllä että mies on meillä se joka muutaman vuoden päästä saattaa vielä tokasta että mitäs jos? Toisaalta ajateltiin, että kai sitä vois sitten pikku hiljaa jo asettua ja elellä näiden kanssa onnellisena kun saadaan nää kaikki projektit ekaks valmiiks.

Mutta nyt muihin puuhiin, jos vaikka pari pakettia väsäisi valmiiksi!!

Vieteri

Vierailija
15/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieteri: Synnytyshullu täälläkin! Jotenkin vaan siihen tapahtumaan jää koukkuun ja olisi niin kiva vielä kerran jos parikin kokea sen synnytyksen ihme. Toisaalta meillä on nyt lapsiluku täynnä, kun kaksoset ovat imeneet voimat veks.

4 kk täynnä: Minusta tämä on vauvan paras ikä, ihan suosikkini. Rytmit alkavat löytyä ja vauvat ovat tyytyväisiä. Joku kerran sanoikin, että vauvat " syntyvät uudelleen" 4 kk iässä. Tahtoisin niin pysäyttää ajan juuri nyt, kun ilmassa on joulun odotusta ja kotona kaksi kultapalleroa ja uhmaikäinen, mutta suloistakin suloisempi esikoinen

Sairastelu: Vihdoin meidän perhe alkaa olla kutakuinkin kuosissaan. Kaksostytöllä oli sairaalassa pikkuo operaatio, mutta nyt alkaa taas elämä meidän perheessä voittaa.

Vierailija
16/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi SYNNYTYSHULLU :). en mie välttämättä niitä lapsosia enää halua, mutta synnyttää voisin vaikka kerran viikossa heh... Mulle tuli ikävä synnytystä heti kun se oli ohi, nyt on vähän laantunut tuo pahin ikävä, mutta kyllä se taas nostaa päätään kun joku kaveri on viimesillään :).

Vierailija
17/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, se rantautui tännekin se vatsatautiepidemia.... Itse sairastin taudin jo viikko sitten ja kerkesin jo luulemaan, että se siitä, mutta pah! Eilen ykäsi esikoinen illalla koko mahalaukkunsa sisällön veks ja nyt mies makaa raatona sängyssä. En tiedä onko tyttöönkin joku iskenyt kun on enemmän tänään puklaillut eikä suostu pirulainen nukkumaan millään.....Esikoinen nyt on jo toipumassa kun riehuukin. Itse on vaan ihan nakit ja muusi kun viime yönä tuli valvottua esikoisen vieressä ja sitten vauvan vieressä joka lopullisesti herätti jo ennen kuutta.... Plaahhhh.

oinasmamma kera sairastavan pesueen

Vierailija
18/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusi-G: Mies ei halua tänä vuonna mitään kuusta! Muovinen ei kelpaa mullekaan, ja nyt mies on sitä mieltä, että aidon kuusen ottaminen on luonnonvarojen tuhlausta ja ihan tarpeetonta. Mihinkäs nyt sitten ripustan mun isovanhempien perintökuusenkoristeet?

Synnytyshullut: Ei todellakaan ole ikävä synnytystä! Pikku hiljaa pystyn *harkitsemaan* ajatusta, että kestäisin hengissä ehkä toisenkin raskauden ja synnytyksen. Ja mullahan oli siis helppo raskaus ja synnytyskin meni ihan hyvin, vaikka kestikin aika kauan ja oli tuskaista välillä. Joku aika sitten tuli vielä ihan kamala olo, kun näkin kaupungilla raskaana olevia, kun tajusi, että tuonkin ihmisen pitää vielä kestää synnytys!

Pojalla on unet on sekaisin, ja syy on äidissä, joka on vauvaa rahdannut tänään kylässä ja kerhossa koko päivän, niin että poju ei ole saanut nukutuksi. No, nyt vihdoin nukkuu sitä pitempää päiväunijaksoaan ulkona. Viikonloppuna meillä kellistyi päiväunirytmit muutenkin ihan päinvastoin kuin normaalisti, joten saa taas nähdä, mihin aikaan jatkossa nukutaan. Juuri kun yhteen tottuu, niin sitten taas mennään haipakkaa uuteen rytmiin.

Mutta muuten poju on hyvällä tuulella ja yöt menee (kopkop) ihan mukavasti yhdellä syötöllä, joten ei ole elossa valittamista.

Jotain kommentoitavaakin varmaan oli, mutta jäänee toiseen kertaan, kun en muista, mitä.

Jaksuja,

t. Picapica ja poju tänään tasan 4 kk

Vierailija
19/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se julu vaan lähenee uhkaavasti... Vatsatauti tuntuu kaatavan väkeä petiin - tsemppiä kaikille siitä kärsiville. Kauhulla odotan, koska se saapuu meille asti. Aiemmin on saanut itse maata petissä ja potea rauhassa, mutta nyt on hoidettavana vauva ja joskus tuntuu että mieskin...

Eilen illalla aukaisin sitten korvikepurkin ja normaalin iltasyönnin päälle syötin vielä desin verran korviketta - johan poika nukkui yhdeksästä viiteen aamulla! Tämmöistä herkkua ei todellakaan ole viimeaikoina (yleensä 3 syöttöä yössä), jos itse asiassa koskaan, päässyt käymään. Heräsin itse puoli viisi ja kävin tsekkaamassa, että poika on hengissä. Tissit meinasivat räjähtää ja yöpaita oli märkä liiveistä ja suojuksista puhumattakaan! Tuntuu siis siltä, että tissimaito ei nälkää enää pidä vajaan neljän kuukauden iässä. Toisaalta tunnen syyllisyyttä siitä, että alkaisin antamaan korviketta, kun kerran kasvu on ollut hyvää, koska olen ajatellut imettää sen maagiset puoli vuotta... Täytyy kai keskustella keskiviikkona neuvolassa asiasta. Onko muilla samoja ongelmia? Miten aiotte toimia asiassa. Kumpi siis painaa enemmän, yöunet vaiko tuo imetyssuositus?

Ihmettelen kovasti tuota synnytyksen kaipaamista! Itse olen ajatellut, että ehkä lisää lapsia, mutta synnytys pelottaa etukäteen niin paljon, etten tiedä pystynkö siihen. Syynä on tietenkin traumaattinen kokemus. Heti ponnistusvaiheen alettua sydänäänet laskivat rajusti eikä mikään konsti auttanut siihen, joten lopulta lääkäri kiskoi imukupilla ja kolme kätilöä hääri ympärillä mahasta painellen. Tulihan se sitten ulos valtavan epparihaavan saattelemana... Jos synnytys olisi ollut ns. normaali, niin suhtautuminen asiaan olisi varmasti erilainen.

Nyt tilaa muillekin. Kävin muuten ilmoittautumassa tapaamiseen.

Tintarella ja poika 280806

Vierailija
20/20 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita Calmetoituja elokuisia? Onko tullut jälkireaktioita.

Otin tytöille calmette -rokotteet, kun täällä itärajan pinnassa asutaan. Lauantaina sitten huomasin toisella tytöistä nivusessa sormenpään kokoisen patin, joka lääkärin mukaan on calmetterokotteesta johtuva jälkireaktio. Imusolmukkeessa on patti joka saattaa kuulemma alkaa märkimään, ja jos niin käy niin on kuulemma melkoisen hankala hoidettava :( ja pahimmassa tapauksessa saattaa tulehdus levitä muuallekin...

Nyt sitten masentaa kun itse vapaaehtoisesti menin lapselle tuollaisen rokotuksen hankkimaan. Sairaalallakaan eivät rokotusta antaessa juuri haittavaikutuksista kertoneet, ja neuvolastakaan ei saanut mitään tietoa kun en ymmärtänyt kysellä. Jälkeenpäin kuulin, että jotkut ovat neuvolastakin saaneet infoa rokotuksesta ja sen haitoista.

Ainut mitä sairaalalla sanoivat, oli että parin kuukauden päästä saattaa rokotuskohtaan tulla mätäpaukama, ei mainittu mitään että monen kuukauden päästä voi tulla nivustaipeeseen tuollainen.

Olipas sekava ja omanapainen viesti, mutta piti tulla purkautumaan.

Babybel