Olen surkea työntekijä.
En siksi, että tekisin työni huonosti. Ehkä jopa päinvastoin.
En vaan yksinkertaisesti pysty pidemmän aikaa ottamaan käskyjä vastaan enkä jaksa noudattaa muiden laatimia aikatauluja. Kaikista vähiten jaksan työpaikkojen sosiaalisia pelejä, nokkimisjärjestystä ja epäoikeudenmukaisuutta. Kuulun niihin, jotka tekevät tuolla työpaikalla kaikista pienimmällä palkalla kovimmat hommat, mutta silti "ylempiarvoiset" työntekijät aina huokailevat ja pyörittelevät silmiään kuin olisin jatkuvasti tiellä. Lähin näistä "ylhäisistä" istuu itse selaamassa kännykkää ja ilmaisee aina pettymyksensä kun pystyn tekemään vain neljää asiaa samanaikaisesti viiden sijaan. Yrittäjä itse valittaa rahanmenoaan, ja esimies peesaa, kannustaen meitä 10 e/h tienaavia työntekijöitä tekemään ilmaisia ylitöitä jotta yritys pysyisi pystyssä.
Minun piti tehdä tätä puolisen vuotta osa-aikaisena, samalla kun aloitan omaa yritystoimintaa. Mutta en jaksa, en pysty, pitäköön tunkkinsa, ihan oikeasti. Pakko ottaa riski ja yrittää vaikka väkisin saada oma yritys täydellä teholla toimintaan, ei tällaista jaksa erkkikään. Eikä se vaihtamalla parane - tämä on jo kolmas työpaikka, jossa on täysin sama meininki. Pienipalkkaiset työntekijät näyttävät olevan kaikkien mielestä alinta pohjasakkaa.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Onnea yrittäjyyteen. Toivottavasti saat hyviä työntekijöitä ja muistat kohdella heitä ihmisinä.
Kiitos. Ei ole tarkoitus palkata ketään muuta, ei ole sen sortin yritystoimintaa. No, ehkä joskus tulevaisuudessa.
En kyllä tällä tavalla kehtaisi kohdella yhtään työntekijää kuten minua (ja etenkin nuoria kesäapulaisia) on kohdeltu.
Onnea yrittäjyyteen. Toivottavasti saat hyviä työntekijöitä ja muistat kohdella heitä ihmisinä.