Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi ok laskuttaa kaveriporukan mökkireissulla talouskohtaisesti?

Vierailija
11.08.2023 |

Pariskunta kun nukkuu yleensä samassa sängyssä. Tuntuisi oudolta joutua maksamaan mökkiyöstä tuplahinta sinkkuun verrattuna.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskutetaan huonekohtaisesti: jos sinkulla on oma huone, niin maksaa saman verran kuin pariskunta, jolla on oma huone. Ruokakulut taas per henkilö.

Et voi majottua yhden hengen huoneeseen kahta, vaan puhutaan yhden hengen huoneesta, kahden hengen huoneesta jne. Ja kahden hengen huone, oikeuttaa 2 aamiaiseen, yhden hengen huone 1 aamiaiseen jne.

Vierailija
22/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on muutakin kuin pelkkä makuuhuone, joten ehdottomasti henkilömäärän mukaan jaetaan kustannukset ja ihan sama kuka nukkkui sitten missäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mökin hinta jaetaan henkilöluvun mukaan.

Vierailija
24/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskutetaan huonekohtaisesti: jos sinkulla on oma huone, niin maksaa saman verran kuin pariskunta, jolla on oma huone. Ruokakulut taas per henkilö.

Missä sellainen hotelli, jossa pariskunnat pääsevät yhden hinnalla?

Meillä on veloitettu jopa lapsesta erikseen.

Vierailija
25/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jakaa huoneluvun tai henkilöluvun mukaan. Esimerkiksi huoneita on 4, jaetaan hinta 4:llä. Esimerkiksi 1000€ mökistä tulisi 250€ huone ja pariskunta maksaa 1 huoneen ja 2 ystävää 1 huoneen, 2 sinkkua haluaa oman huoneen, joten maksavat kumpikin 1huoneen. No henkilömäärä on 6 joten 1hlö maksaa esimerkissä 166,67€ eli pariskunta yhteensä 333,34€, muut tuon 166,67€, onko mikä sitten reiluin tapa, niin riippuu vastaajasta. Voi hyvinkin olla, että oman huoneen haluavat sinkut ovat varakkaimpia kermaperseitä, jotka ehdottomasti kieltäytyvät maksamasta extraa siitä, että saavat omat huoneet.

Entä jos sinkku ei erityisesti HALUA omaa huonetta, mutta mökin huonejakoa on vaikea toteuttaa muulla tavalla? Ei kai mökkireissulle muutenkaan lähdetä kököttämään "omissa" huoneissa ovi kiinni. Reiluin tapa on jakaa henkilömäärän mukaan. Jos puolison kanssa nukkuminen on kärsimystä josta pitää saada kompensaatiota, jättäkää puolisot kotiin.

Vierailija
26/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites polyamoristen kanssa?

Vierailija
27/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolme pariskuntaa maksaa 1000 € mökistä 200 €/pari ja yksi pari, jotka asuvat eri osoitteissa maksavat 200 €/pää, ovat eri talouksia. Tooosi reilua.

Vierailija
28/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki kahdeksalle ja ollaan aina jaettu kulut kahdeksalle. Eli jokainen maksaa saman verran. Voihan ne sinkutkin nukkua samassa sängyssä ja aviopari erikseen. Viimeistään toisena yönä jos hyvin tai huonosti mennyt. Jos pariskunta maksaa todellisuudessa samasta pussista niin se aina heidän asia tai aivan yhtä hyvin voivat maksaa kumpikin erikseen oman osuutensa. 

Vierailija
29/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinkut voisi nukkua pareittain parisängyssä. Optimaalisesti vielä eri sukupuoliset samaan huoneeseen.

Vierailija
30/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissulle minulta vaadittiin samat rahat kuin muilta, vaikka olin vain kaksi päivää mökillä, ja muut viikon.

Osallistuin siis samalla rahalla ruokakustannuksiin ja mökkivuokraan ja matkakuluihin, kuin muut.

Tiesivät, että olen vain kaksi päivää työasioiden takia. 

Kivahan se on lypsää kiltiltä parikymmppiseltä, joka ei kehtaa ottaa tosiasioita esiin. Terveiset Espoon bettrefolkille. Myös kumppanilleni se oli ookoo.

Hävetkää nuijat.

Vierailija
31/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi saattiin iso mökki halvalla ja kolmesta pariskunnasta vain yksi pariskunta nukkui samassa huoneessa ja kaikki muut omissa huoneissaan. Kaikki maksettiin saman verran. Yhtä hyvin kyseessä olisi voinut olla neljä sinkkua ja vain yksi pariskunta. 

Vierailija
32/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos nukutaankin kolmen kimpassa niin maksetaan vain kolmasosa sinkkuun verrattuna ;)

Vierailija
33/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkireissulle minulta vaadittiin samat rahat kuin muilta, vaikka olin vain kaksi päivää mökillä, ja muut viikon.

Osallistuin siis samalla rahalla ruokakustannuksiin ja mökkivuokraan ja matkakuluihin, kuin muut.

Kivahan se on lypsää kiltiltä parikymmppiseltä, joka ei kehtaa ottaa tosiasioita esiin. Terveiset Espoon bettrefolkille. Myös kumppanilleni se oli ookoo.

Hävetkää nuijat.

Ja sinä pösilö maksoit? Kovenna sitä luontoasi nyt hieman ettei noin pahasti yli kävellä. Ota myös vastuuta omasta käytöksestäsi. 

Vierailija
34/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tärkeintä ikinä missään on että minä en joudu maksamaan äyriäkään enempää kuin kukaan muu, eli siis minun tulee päästä kaikista halvimmalla. Aina. Piste.

Vierailija
35/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske plussat ja miinukset.

Jos maksaa ja jää jostain paha mieli, parempi kun ei lähde ollenkaan niiden kanssa.

Lähtee muiden kanssa.

Vierailija
36/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää nuijat.

Ja sinä pösilö maksoit? Kovenna sitä luontoasi nyt hieman ettei noin pahasti yli kävellä. Ota myös vastuuta omasta käytöksestäsi. 

Kaikenlainen hyväksikäyttö on mennyttä aikaa. Tuolloin olin liian kiltti, kun jengi sanoi, että jokainen maksaa saman summan. En kehdannut ryhtyä kinaamaan asiasta. Nykyään tuo ei tulisi kuuloonkaan.

Kumppani sai kenkää. Käskin matkoihinsa. Onneton viiksivallu.

Vierailija
37/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää nuijat.

Kaikenlainen hyväksikäyttö on mennyttä aikaa. Tuolloin olin liian kiltti, kun jengi sanoi, että jokainen maksaa saman summan. En kehdannut ryhtyä kinaamaan asiasta. Nykyään tuo ei tulisi kuuloonkaan.

Kumppani sai kenkää. Käskin matkoihinsa. Onneton viiksivallu.

Vielä se, että en päässyt töihin samalla kyydillä, jonka maksoin, kuten muut. Minä maksoin lennon kotiin.

Vaikutta olevan niin, että jos on hyväksikäytettävä, niin häntä todella hyväksikäytetään. Aamen.

Vierailija
38/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette nuku miehesi kanssa yhdessä sängyssä päällekkäin ni säästätte kustannuksissa.

Vierailija
39/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos en nuku lainkaan vaan ryyppään koko yön ja sitten päivällä vähän sohvalla pötkötän?

Vierailija
40/41 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pariskuntia samaan huoneisiin. Sinkut tuskin haluaa kuulla öisin nu.ssimisen ääniä ja sängyn natinaa. Mä en ymmärrä kuka sinkku haluaa lähteä pariskuntien kanssa samaan mökkiin nukkumaan. Mun mielestä pariskuntien öisestä meluhaitasta voisi velottaa kolminkertaisen hinnan versus mitä sinkku.