Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntoutuspsykoterapia pelasti minut ja lapset

Vierailija
11.08.2023 |

Sain KELA;n tukemaa kuntoutuspsyoterapiaa työkyvyn ylläpitämiseksi ja selviydyin! En joutunut mielisairaalaan, en edes sairaslomalle ja moneen kertaan jo suunnittelemani omatoiminen poistuminen ajasta ikuisuuteen jäi toteuttamatta. Sain terapian alkaessa ala-asteella olleet lapseni kasvatetuksi kelvollisiksi yhteiskunnan jäseniksi. Heitä ei jouduttu sijoittamaan kodin ulkopuolelle siksi, ettei äiti enää kykene hoitamaan heitä.
.
Sain KELA:n tukemaa psykoterapiaa kaksi vuotta, tukea myönnetään vuodeksi kerrallaan. Omavastuun maksaminen kirpaisi joka kerralla, vaikka pystyin käymään töissä koko terapian ajan.
.
Voi vaan arvella, miten paljon yhteiskunnalle olisi tullut maksamaan lasten sijoittaminen kodin ulkopuolelle, minun mahdollisesti pitkätkin mielisairaalajaksoni, saamatta jääneet verotulot palkastani jne.
.
Psykoterapia on rankkaa työtä asiakkaalle, mutta minulle se oli ainoa keino selvitä hengissä. ei käynyt nin kuin minulle ja sisarussarjalleni: äiti ei tehnyt itsemurhaa ja jättänyt jälkeensä alaikäisiä lapsia, koska ei ajoissa saanut apua.
.
Olen maksanut veroina aikoja sitten yhteiskunnalta saamani tuen takaisin ja lapseni jatkavat veronmaksajina ja yhteiskunnan toimeliaina jäseninä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten terapiaan pääsee? Pitääkö olla itsetuhoinen vai riittääkö, että työ- tai opiskelukyky on vaarassa mennä?

Vierailija
2/2 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä diagnoosilla sait sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla