Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT loppuvuonna 2006 +++

17.12.2006 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin taas varaslähdön ensi viikkoon ja itse asiassa koko loppuvuoteen! :) Ainakin viime vuonna joulun aika nimittäin oli täällä (siis kuumeilupuolella, joka on yleensä tätä aktiivisempi) niin hiljainen, että eiköhän meille yksi pino riitä!

Sain jotenkin tuon Milkan laitettua plussanneeksi, mutta en jaksanut noita värityksiä hirveesti pohtia, joten tähän saatte nyt tyytyä! ;) Jos joskus ois aikaa, niin laittaisi ton pinon lopulta kuntoon... :) Ja muistaako joku; eikös tuo s-a-a-r-a:kin jossain muussa yhteydessä kertonut plussanneensa?!

Seuraavaa Enska-plussaahan me odotellaan jo ennen joulua! :)

Killa

Vierailija
2/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän alkaa olla semmoinen jouluinen olo, ja luntakin! Lahjat on kaikki ostettu ja melkein paketoitukin. Nyt vielä leipomista ja siivousta. Ajattelin, että jos illalla tekis pipareita (valmiista taikinasta tosin).

Mietin tässä aamulla, että miltähän se tuntuisi saada se kauan odotettu plussa? Kun ikinä ei niissä lukuisissa r-testeissä oo ikinä mitään näkyny. Toivottavasti Bianco, Naksu ja Jessica osaavat pian antaa aiheesta tietoa!

Mitäs Milkan odotukseen? :)

Tuittu, huippu juttu, että pääsette etenemään kohti g:tä!

Brooke, mennään ihan samoissa päivissä, ja siis samoissa suunnitelmissa joulun ajalle!

ED, kiva kuulla susta! Anteeksi kun en muista, mutta mitä niille teidän simpoille kuului?

Jotenkin on vähän semmonen joululomaolo tästä lapsettomuudesta, vähän vähemmän ollut asia mielessä. Mikä on tietysti varmasti hyvä juttu. Jotenkin on semmonen rauhallinen olo, että kyllä ne asiat aikanaan hoituu, joko luomusti tai autettuna.

Jos tästä vauvan pitkästä odottelusta yrittää hyviä puolia etsiä niin kyllä niitäkin tavallaan löytyy. Mulla on uusi, kiva työpaikka, johon en olis äippälomalla päässy. Eikä epävarmassa työtilanteessa olis varmaan uskaltanu asuntolainaakaan ottaaa lisää uutta kotia varten. Täytyy koittaa olla positiivinen. Varmasti tätäkin (välillä tosi ikävää ja itkuista) aikaa osaa jälkikäteen katsottuna erilailla jopa arvostaa. Kun huomaahan sen jo nyt että kasvattava kokemus kaikessa surullisuusessaan.

Huiskutuksia kaikille, täytyy jatkaa töitä...

amalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan!

Uusi viikko taas edessä. Ihanaa, että tulee joulu! Täällä tuntuukin olevan paljon jouluihmisiä. Minäkin tykkään laittaa joulua, vaikka mikään varsinainen jauhopeukalo en olekaan. Lahjoja puuttuu enää muutama.

Oletteko tehneet uudenvuoden lupauksia? Minulla on yleensä ollut ne perinteiset terveellisiin elämäntapoihin liittyen, saapa nähdä mitä nyt keksin :)

Minä aloittelen taas sen perinteisen oviksen metsästyksen. Olisiko jotain hyviä vinkkejä sen bongaamiseksi? Tikkuun en ole koskaan sitä onnistunut saamaan, mutta viime kierrossa lääkäri näki ultrasta, että olen ovuloinut. Luulisi että se ihmisen biologia ei mitään ihan salatiedettä ole... Nyt siis kp 11 ja kierrot on ollut siellä 32-35 viime aikoina, joten voi olla että sitä pitää vielä odotella pitkäänkin.

Tässä omanapaiset maanantaiaamun tunnelmat. Palaillaan taas myöhemmin asiaan! Huiskutuksia kaikille!

-Diina-

Vierailija
4/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei...apila ilmoittautuu taas :)

Ihanaa, ensimmäinen enskahoidokki plussa oli tullut :) ONNEA ONNEA ONNEA MILKA! Jospa näitä " joulupaketteja" tupsahtais nyt useampi, jännitystä tuntui olevan ilmassa... :)

).( tänään siis meillä oli tuo ensimmäinen lääkäri käynti..tutkailtiin paikkoja, otettiin papa ja ultrattiin. Ultrassa näkyi yksi 17mm follikkeli ja kolme pienempää. Luvassa siis treenipäivät nyt lähipäivinä ;) Perjantaille pääsen sitten verikokeisiin ja lähete lähtee tuonne isompaan sairaalaan aukiolo- ja lisätutkimuksia varten. Että sellasta... Luulin että olen onnesta soikeana kun vihdoin pääsin tuonne lääkärille..nyt vaan on ihan pöllö olo..ei siis tunnu oikeen miltään. Kummaa!

Ihanaa loppuvuotta ja joulun odotusta kaikille!

Vierailija
5/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhuuu! Ja se kauan kaivattu lumikin tuli yön aikana, saas nähdä kauanko pysyy!

Bianco: Hui, sullahan on " totuuden hetki" ihan nurkan takana! Pidän tosissaan peukkuja sulle!!! bd bd bd

Killa: Toi on just hyvä tollai toi lista ja väritkin oikeen kivat! Ja ihan oikee veto että pistit loppuvuoden pinon jo pystyyn, tosiaan viime joulu oli ainakin tosi hiljainen...

Amalia: Ihanaa positiivisuutta! Kyllähän tässä on jo pakko alkaa " etsiä" niitä hyviäkin puolia, ei jaksais millään jos näkis vaan kaiken huonon mitä viime ajat on tuoneet tullessaan!

Diina: Onnea oviksen bongailuun! Kyselit uuden vudoen lupauksista, mä en oo yleensä noita tehny, ku pelkään että en kuitenkaan pysty lupauksiani pitämään! :) Joten yleensä vaan lupaan etten lupaa mitään!

Täällä on erittäin huonosti nukuttu yö takana, nukahdin jo ennen kymmentä ja sitten heräilin pitkin yötä. Selkä oli illalla tajuttoman kipeä, tossa lattialla tein paketteja kaksinkerroin niin arvaahan sen - auts! Koko yön siis jomotteli alaselkää, missään asennossa ei ollut hyvä olla. Nyt alkaa muuten olemaan jo tosi tuskastunut olo, haluis vaan jo tietää miten on käynyt! Koko ajan pyörii vaan yksi ajatus mielessä... Ja nyt on jo alkanu miettimään noita aiemmin lugeoireiksi määrittelemiäni vihlomisia muunakin - arvashan tämän että näin käy! ;) Aina sitä vaan jaksaa toivoa vaikka kuinka yrittää olla miettimättä! No, ei auta ku odottaa ja toivoa lujaa parasta!

Nyt pitää mennä, pasteijoille on täyte tehtynä ja pitää rientää vielä viimeiset joulushoppailut tekemään! Pitäähän miehelle ne joulun " kiintiöbokserit" käydä kaupasta hakemassa! :D

Vierailija
6/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jouluvalmistelut harvinaisen hyvällä mallilla, lahjat ostettuina ja samoin osa ruuista. Joulukuusikin haettiin miehen kanssa omasta metsästä eilen. Ja näyttäisi sittenkin tulevan valkea joulu, sillä lunta sataa parhaillaan.

En ehtinyt enää viime viikon pinoon onnittelemaan Milkaa, joten teen sen nyt: VALTAISAT onnittelut plussasta, sinä olet varmasti se jolle sitä kaikkein eniten ja nopeimmin täällä toivottiinkin. Toki me kaikki muut tullaan perässä pian!

Diina: mulla vähän sama tilanne, että ovis löytyy huonosti. Mulla on kierrot suunnilleen saman pituisia kuin sulla ja silloin harvoin kun olen oviksen bongannut, se on ollut kp 15-19 aikoihin, eli pikkuisen aikaisemmin mitä ovislaskurit sun muut ohjeet näyttää.

Amalia: nyt sitten ei muuta kuin joulun aikaan ahkeraa peittojen pöllytystä, ja sitten joulun jälkeen piinaillaan!

Vilkutus Killalle ja kaikille muillekin, mukava ajoulun odottelua teille kaikille!

Vierailija
7/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottamaan Oikein Rauhallista Joulua Killalle, Naksulle, Jessikselle ja muillekin!

Täällä olikin jännät paikat käsillä, joten hengessä ollaan mukana ja peukut on pystyssä bdbdbdbdb. Toivottavasti saadaan joulupyhinä mukavia uutisia:=)

Kaipaisin jo tuonne o-puolelle teitä kun 9kk roikuttiin yhdessä tuolla kuumeilupuolella!

Milkalle myös SUURET onnittelut plussasta ja tarrasukkia matkaan=)

Aurora + Poitsu rv30+2

Vierailija
8/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla sustakin, sä et ookaan aikasemmin tainnu piipahtaa..? Täytyy kyllä myöntää että käyn aina silloin tällöin teitä tuolla o-puolella vakoilemassa ja voit uskoa että tahtoisin liittyä seuraan!!! ;) Mutta katsotaan, tiedä vaikka vielä tultaisiin oikein porukalla sinne valtaamaan palsta! :D

Hauskaa Joulua myös sulle - tai siis teille! :)

Ja kerrohan samalla hyvän joulun toivotukset sinne o-puolen " vanhoille tutuillekin" kun siellä seuraavan kerran palstailet, jookosta?

Vierailija
9/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia kyseli meidän simpoista, eipä niille kauheen hyvää kuulunut... Löytyi kai 400 000 kpl (?, viimeks sanoivat vähän eri luvun) eikä nekään kovin eläväisiä, ja tänään saatiin kuulla, etten myöskään ovuloinut kierronkartoituskuukauden aikana. Se olikin kyllä jotenkin ihan outo kierto, ei ollut mitään ovisoireitakaan niin kuin yleensä. Joten ICSIä kohti käy tosiaan meidän tiemme, nyt on lähete laitettu eteenpäin ja saadaan kutsu jatkosuunnitteluun... sitten joskus. Eipähän ainakaan tarvitse turhaan piinailla jouluna vaan voi keskittyä nauttimaan siitä, mitä on. Vaikka tuntuukin siltä, ettei näköjään tänäkään jouluna saanut siitä kaikkein toivotuinta lahjaa, niin ainahan asiat vois huonomminkin olla. Jos ei me sitä omaa nyyttiä ikinä saada, täytyy sitten keskittyä muihin asioihin. Nyt jopa tuntuu siltä, että ehkä elämällä voi vielä olla jotain muutakin annettavaa... Ja tästähän meidän hoitotaival vasta alkaa, joten ei voi tietää, miten käy.

En tiedä, kuulostaako tämä oudolle, mutta jollain lailla tuntuu hyvälle, että ainakin löytyi kunnolla " vikaa" molemmista ja alkaa ne meidän (harvat) vaihtoehdot hahmottua, ettei tarvitse ainakaan enää ihmetellä, miksei mitään tapahdu tai pitäskö sitä ja tätä ja tuota. Joten kyllä tästä usein tosi ahdistavastakin ajasta tosiaan voi välillä löytää jotain positiivistakin, kuten Amaliakin oli tehnyt!

Voi että, monet l-enskat ovat saamassa valkoisen joulunkin... kateeksi käy! Täällä etelässä on edelleen ihan musta maa, mutta jossain säätiedotuksissa kai lupailivat tännekin huomiseksi lunta, että eletään toivossa!

Ja juu, ne pakolliset bokserit ja sukatkin on vielä ostamatta... :) No, omalle isälle taitaa mennä aika kiintiölahjoiksi, kun sille on niin vaikea keksiä mitään, mutta omalle miehelle yritän kuitenkin löytää jotain vähän mielikuvituksellisempaa.

VihervaaranAnna, sori, kun en muista, mitä kaikkea olet täällä kertonut teidän hoitosuunnitelmasta, mutta ilmeisesti teilläkin oli diagnoosina huonot simpat ja suunnitelmissa ICSI joskus ensi vuoden puolella? Me saatetaankin sitten päästä samoihin aikoihin hoitoihin, julkiselle mekin jonotellaan!

Mukavaa joulunodottelua kaikille enska-possuille, olette ihania!

T: ED

Vierailija
10/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ensikot!

Täällä kiirettä.. Töissä ja remonttia... Ja sen sellaista.. Mulla olis aconin ovis testejä jotka voisin antaa pois.. Jos jotain kiinnostaa voi laittaa viestiä trixie@luukku.com Mä en niitä tarvitse ku aloitetaan ivf hoito tammikuussa. Eikä viitsi turhaan antaa mennä vanhaksi jos joku muu tarvitsis? :)

Palaillaan... :) Hauskaa joulun alus viikkoa!!!

Haleja kaikille... Ootte parhaita.... :)

Trixie

Vierailija
11/70 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vähän kärvistelemään, kun huomenna aion testata. Mitään oireita ei ole, ei siis niin mitään, paitsi ne menkkajuilinnat. Tein kyllä jo tänään vähän suunnitelmaa, että miten jatkettaisiin kun se nega huomenna tikkuun piirtyy. Seuraava kierto menee meiltä ohi joulun välipäivien takia, mutta sitten seuraavaan saatettaisiin juuri ehtiä tekemään uusi inssi, ennen kuin lähdetään lomailemaan helmikuun alussa. Eli jos tulisi tosi napakka kierto tuosta seuraavasta välikierrosta, niin juuri loma-ajaksi pääsisin sopivasti piinailemaan!

Oikeasti pakko vähän suunnitella jatkoa, että ei pettyisi sitten huomenna...

Vierailija
12/70 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselle teistä ihanista enskoista, ja lapsekasta uutta vuotta!

Vetäydyn takavasemmalle toviksi kun on niin hysteerinen olo kaikesta pelkäämisestä, että pakko siirtää ajatukset toisaalle hetkeksi =).

Kaikille teille erinomaisia plussatuulia (Bianco tuliko se tärppi sitten tänään???), jotka jokainen teistä todellakin ansaitsee,

terveisin Milka :)

Vierailija
13/70 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta pitkästä aikaa!

TUHANNESTI ONNEA MILKA!!! En ole vielä ehtinyt sinua onnitella. WAU! Aivan ihanaa. Toimi pliis meille muille veturina, josko päästäisiin pian mukaan.

Omaa napaa: huomenna alkaa sitten sumuttelut. Käyn tänään hakemassa pullon apteekista. Sain apteekin kanssa sovittua niin, että laskuttavat minua vasta ensi vuonna! Loistavaa! Saan siten täyden hyödyn kelan lääkekatosta ensi vuonna. Olin kyllä valmistautunut maksamaan sen yhden pullon tänä vuonna, mutta hyvä näin. Yksi pullo maksaa jotain 160 e..... ja niitä tarvitaan muiden mömmöjen lisäksi vielä lisää... Vähän jännittää, mutta näin se vaan nyt sitten menee. Mites Vannis ja AnnaV? Ja oliko muitakin ivf:n aloittavia?

Joululahjat on kaikki ostettuna (JES). Enää tartteis paketoida ne. Ja kivaa, että täällä pääkaupunkiseudullakin on nyt valkoinen maa, tosin lisää sais tulla.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille ihanaisille enskattarille!!!

Kille (meinas myös tulla oikea nimi.... ;-))

Vierailija
14/70 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kille: Hienoa että sumuttelut nyt alkaa, siittä se sitten lähtee!

Bianco: Mitäs mitäs, missä on uutiset? Toivon niiiiin kovasti että kaksi viivaa on aamusella testiin pärähtänyt!! bd bd

Missäs on muuten Jessis? Pidätköhän tietoisesti hiljaiseloa...? Onko oireita ilmestynyt?

Alunperin oli itselläkin tarkoitus jättää palstailu piinailun ajaksi, mutta täällähän mä roikun koko ajan! Ajattelin että pysyis ajatukset paremmin poissa tästä aiheesta mutta p**kan marjat, mikään muu ei päässä pyöri!! Aivan hermoraunio olen ja todennäköisesti siten sitten pilaan meidän mahdollisuudet plussaan! Enpä ois uskonu että näin skitsoksi tulen, ainakaan vielä näin aikaisessa vaiheessa... Kai sekin pelottaa että nega tulee ja pilaa koko joulun...

Selkäsärkyjen parissa taas meni viime yö, kummallista kihelmöintiä alaselässä... Samassa kohtaa kuin menkkakivut yleensä, mutta eri tuntuista - ihan ku oisin seissy 48 tuntia putkeen ilman mitään taukoa! Ja oikealla masussa, melkein lonkan kohdalla (tosi sivussa siis) kipuilee kanssa melkeinpä koko ajan... Voi kunpa!

Huomaattekos nyt miten sekaisin tämä likka täällä on?! ;) Eikä vielä ole kuin pp8!

No, nyt töihin, palaan taas tekemään teidät hulluiksi ehkäpä huomenissa! :D

Vierailija
15/70 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippelis kaikki ihanat Enskattaret!

En oo teitä hylännyt, vaan olen ollut miehen kanssa risteilemässä ja palailin tänään työmatkalta : ) Kauheat vieroitusoireet tietysti iski jo, kun olen ollut tosi monta päivää täältä pois (ainakin 4!).

Naksulla kuulostaa oireet lupaavilta bd bd bd

Unohdin taas samantien mitä muuta pitikään kommentoida *****miettii kuumeisesti***** ihan tyhjä pää! Sorry!

Oman navan kuulumiset: pp8 (kp24). Eilen tuli pisara verta pyyhkiessä; ja tietysti ajatukset harhautuivat siihen kuuluisaan kiinnittymisvuotoon (eilen oli tasan viikko inssistä). Vaimeaa menkkamaista jomotusta on tuntunut lauantaista asti, ja selkä tosi kipeä - kuten Naksuliinillakin! Ja limoja riittää (pahoittelen jos on yököttävää). Silti on tosi pessimistiset fiilikset. Ajattelin perjantaina testata, että pääsen tänne ilmoittelemaan tuloksesta, ennen kuin häivyn mummolaan joulun viettoon.

Mukavaa tiistaita kaikille ja nauttikaas tuosta lumesta niin kauan kuin sitä kestää (tai siis ainakin Turussa saatiin eilen ihan kiitettävä lumipeite)!

t. Jessica

Vierailija
16/70 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli negahan sieltä pärähti aamulla tikkuun. Ei epäilystäkään, vaan pelkkä puhdas valkea ruutu. Vaikka en plussaan uskonutkaan, niin tuli kyynel silmänurkkaan, ja tulee vieläkin kun asiaa ajattelen. Vielä en ole antanut itselleni lupaa kauheasti surra, kun pitää saada ensin päivän työt tehtyä.

Luget sitten jätin pois saman tien, toivottavasti nyt sitten alkaa menkat pikaisesti.

Parempaa onnea muille joulun jännääjille! Naksulla ja Jessicalla oli lupaavia oireita, tsemppiä!!!

Vierailija
17/70 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä ryntään siis heti ekana koneelle, koskahan mies hermostuu muhun ihan täysin..?

Bianco: Voi kurjuuden kurjuus! Eikö se nyt sitten vielä ottanu ja tärpänny? Pahoittelut sinne ja voimia sinnitellä eteenpäin!!! *halaa*

Jessis: No mutta siellä vasta on oireita - kiinnittymisvuodot ja kaikki! Mulla ei sellasia oo ollu, ja limoista on mahdoton sanoo mitään ku noita lugeja valuu jatkuvasti pois! Vai on siellä kanssa selkä vaivannu, mikäköhän tää nyt sit ois? Mikäköhän tosiaan, *raapii päätään ja esittää ettei toivois mitään*! :) Olikos sulla muuten se pregnyl-pistos irrotukseen? Kun oon kuullu että se saattaa sitten näyttää väärää plussaa vielä pp11 tai jotain (tarkkaa pp:ää en muista mikä siinä jutussa mainittiin)... Senpä vuoksi en usko että testaan etuajassa - mähän sen tuikkasin nahkaani sillon kp10. Toivon tosissaan että sulla se tärppi tulis ja tietty toivon että itte seuraan sitten perässä!

No nytpä se selkäsärky taas iskee kun pitäis mennä nukkumaan, jotain psyykkistä varmaan tääkin! =)

Huomiseen, kauniita öitä murut!!!

Vierailija
18/70 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Joulukiireitä ilmeisesti pukkaa itse kullakin, kun pino on niin hiljainen.

Pahoittelut Biancolle negasta! Kyllä se aina syö naista, kun toivoo ja aina vaan pettyy. Nim. ei-ole-edes-koskaan-ehtinyt-testiä-tekemään. Tsemppiä uuteen nousuun!

Jessicalle peukkuja piinailuun ja Naksulle.

Missäs muut luuraa? Killaa ja Aftista ei ole näkynyt aikoihin? Entä Vannis? ja kaikki muutkin.

Melkein jo pinouduin tuonne ivf/icsi vko 3/4 pinoon, mutten ihan vielä uskaltautunut..... huih! Kukaan muu ensi kertalainen ei ollut vielä ilmoittautunut.... ehkäpä kohta rustaan sinnekin.

Ekat sumut siis " vedetty" tänään aamulla. Jännitti jo sekin, hih! Vaikka eihän tässä mitään ihmeellistä ole.....

Onneksi on kohta Joulu ja vapaata töistä. Varmaankin saa ajatuksia muualle (kunhan muistaa sumutella aamuin illoin, laitoin kännyn muistuttaa).

Vilkutuksia kaikille!

Kille

Vierailija
19/70 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikainen visiitti, sen verran että tiedätte että hengissä ollaan ja hengessä mukana; koitan ehtiä pinot lukemaan päivittäin, vaikken ehdikään kirjoittelemaan!

Biancolle pahoittelut! :(

Naksulle ja Jessikselle *bd*

Muillekin *moi*

Koitan vielä palata paremmalla ajalla ennen kuin lähden joulun viettoon lauantaina!

Killa

Vierailija
20/70 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jännäillään Naksuliinia ja Jessistä - aion luurailla testituloksia...kai te nyt jouluaattona viimeistään?:=)

Killalle extramoikka*

Bianco; lohtuhali moolilta - mälsää, ettei inssi tuottanut nyt toivottua tulosta, toivottavasti sun mieli nousee pian... uuteen inssiin sitten vaan! (muistutan, vaikkei ketään ehkä kiinnostakaan, että meillä 2 inssiä ja ajattelin niiden jälkeen että samperi, kun hoidoistakaan ei ole apua... mutta IVF se jyty hoito on:=)!!)

++++++++++säteitä ja haliterkkuja kaikille.

-mooli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän