Nyt pistämään mielipidettä..Kumpiko näistä?
Eli tytölle nimeä jo mietin, lapsi tosin vielä masussa. Pojalle nimi on jo varma. Mutta siis jos tyttö, niin vaihtoehtoina olemme miettineet joko
Aurora tai Alisa?
Kumpiko miltäsi lämmittää enemmän, ja hyviä ja huonoja puolia =)
Kiittäen jo etukäteen
Kommentit (9)
En tarkoittanut, että Aurora olisi jotenkin huono nimi. Minun makuuni vain liian täytekakkumainen, krumeluuri. Hienopieru oli vika sanavalinta.
Aurora - Lämmin nimi. Tämä on nätempi, mutta minua tässä häiritsee se, että sanotaanko nimi kuitenkin Auroora? Kahdella oo:lla? Vierastan tuollaisia nimiä, joita ei sanota kuten kirjoitetaan. Miten ois Auroora?
Alisa - Ihmemaan Liisa tulee mieleen, tosin Aurorakin tulee sadusta. Ihan raikas nimi, raikkaampi kuin Aurora. Lisa/liisa en pidä.
Alisa Aurora ois myös kaunis yhdistelmä ;o)!!
Mutta ehkä hiukan enemmän tykkään Alisasta. Yhtäaikaa naisellinen ja pirteä nimi, aivan ihana.
Aurora on myöskin hyvä, ainoana miinuksena voisin sanoa, että se on kahden r:n takia kovemman kuuloinen ja pikkuisen hankala ääntää. Gilin mielestä se on täytekakkumainen (hieno sana! :)), mutta mä olen kyllä tässä ihan eri mieltä, en näe Aurorassa mitään sellaista.
eikä Aurorakaan kuulosta minun korvaani hienostelevalta. Kaunis merkitys. " Aurora Borealis" , tulee mieleeni heti. Äänteellisesti minäkin pidän hivenen enemmän Alisasta.
Tätä olin miettinyt omalle tytöllenikin mutta isä hylkäsi ehdotukseni.
Aurora ei ole käsitykseni mukaan niin yleinen kutsumanimenä, vaikka toisena nimenä sitä jonkun verran näkeekin pikkutytöillä. Tosin kirjoittaisin sen ehdottomasti Auroora jos ihan suomalaisesta, suomenkielisestä tytöstä on kyse.
Alisa tuntuu minusta jo aika kuluneelta sekä kutsumanimenä että toisena nimenä... Ihan jees, muttei kovin yllätyksellinen nimi - sama koskee Alinaa. Alissasta taas tulee mieleen se luksuskeittiövälinemerkki Alessi. =)
mutta ääni Auroralle, joka tuntuu harvinaisemmalta kutsumanimeltä kuin Alisa. Molemmat kauniita. Negatiivisia mielleyhtymisä Aurorasta on lähinnä Auroran sairaala, mutta sekin taitaa olla aika kaukaa haettu (itse olin siellä vauvana, joten isäni ei halunnut antaa Auroraa toiseksi nimeksi).
rehellisesti puhuen en sitäkään rakasta. Kauniita joo molemmat, mutta myös niin ylenpalttisen suosion nimiä, että mun silmissä kuluneita (aika ei nimeä kuluta, vaan suuri volyymi).
Alisa kuitenkin parempi, koska lausutaan, kuten kirjoitetaan, eikä ole hienopieru.