Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opetetaan vauva 6 kk tuttipulloon?

17.12.2006 |

Rintaraivarit ja toisen tissin vieroksunta ja muut show:t imetyksessä saa nyt riittää. Tänään yritettiin eka kerran tuttipullosta syöttää velliä, mutta eihän vauvaparka tiennyt mitä tehdä tuttipullon tutti suussa. Niin, meillä ei imetä myöskään suostuta imemään tavallista tuttia.

Mitenköhän vauvan saa oppimaan imemään tuttipullosta vai oppiiko ajallaan? Onko vinkkejä asiasta teillä viisaammilla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hörpyttää mukista tai kahvikupista tai sitten miten ois nokkamuki? Pakkoko sitä tuttipulloa on opettaa ollenkaan. Meillä poika 9 kk ei juo lainkaan tuttipullosta. Vettä juo hörpyttämällä mukista, ja maitonsa tissistä. Välissä kokeiltiin nokkistakin, mutta jätettiin pois, kun tuo hörpyttäminen sujuu niin hyvin.

Vierailija
2/5 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vitsi edes opettaa tuttipullolle.. Tyttö on 9 kk juo maitonsa tissistä mutta veden juo nokkamukista tai sitten mukista hörpyttämällä. Ei meidänkään tytsy tiedä mitä sillä tuttipullolla pitäisi tehdä.. Suorastaan vieroksuu sitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie rupesin antamaan meidän neidille nokkamukia 5kk ikäisenä ihan katseltavaks ja ihmeteltäväks. No pian se rupes järsimään sitä nokkaa ja välillä kaatoi vettä siitä suuhun. Joinakin päivinä kaadoin myös itse vettä vauvan suuhun ja hänpä olikin oppinut itse siitä juomaan. Nyt juo tosi sujuvasti nokkamukista. Itse ajattelin jättää pullon kokonaan kohta pois ja siirtyä nokkamukiin kokonaan.

Meillä on käytössä nuk-nokkamuki. Siitä tulee tipoittain vettä jos kääntää alaspäin, eli sitä ei tarvitse kauheasti imeä että siitä jotain tulee. Nokkaosa on mukavan pehmeä. Suosittelen lämpimästi.

Itse siis täysimetin 4kk, jonka jälkeen siirryimme kokonaan pulloon.

Tytteli-83 ja neiti 6kk

Vierailija
4/5 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Meillä poika söi vain tissiä 6 kk:n asti. Sen jälkeen, kun kiinteät aloitettiin aloin antamaan vettä ja välillä naniakin ruuan jälkeen nokkamukista ja hörpyttämällä kupin reunalta. Maitoa en koskaan ole hänelle lämmitellyt ja hyvin on kelvannut. Taidettiin tuota nokkista harjoitella aiemminkin, kun olin tisseineni poissa. Isukki antoi silloin pakastemaitoani nokkamukista, sitä tietysti hieman täytyi sulattaa ja lämmittää. Kylläpä kelpasi nokkis niinkin pienelle vauvalle ja oppi juomaan, kun nälkä oli. Tissiä hän syö vieläkin jonkin verran. Ikää nyt 9,5 kk. Juo nokkamukista jo aivan itse. Meillä on alusta lähtien ollut Aventin nokkamuki, johon saa silikooninokan tai kovan muovinokan. Meillä vielä käytössä silikooninokka, kun hampaita ei vielä ole ainoatakaan, mutta kova muovinokka odottaa kaapissa niitä hampaita. Alkuun nokkamukista ja kupin reunalta ei tuntunut onnistuvan juonti, mutta kuten sanotaan, harjoitus tekee mestarin. Tissikin kelpaa pidempään, ainakin mun mielestä, kun ei saa lohduketta tuttipullosta. Vaikka hieman leikkimistä se tissin syönti meidän pojalla jo on. Tutia meillä on imetty aina vain unille mennessä, ei muuten. Tuti unohtui alkuun aina vahingossa kotiin, kun läksimme kyläilemään tai kauppareissuille. Ei sitä sitten enään mihinkään tarvittukkaan.

terveisin

mine

Vierailija
5/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ne rintaraivarit ja muut showt tissillä oli pientä. Nyt purastaan tissistä (kahden hampaan voimin) joka kerta, jos ei olla puoliksi nukuksissa ja taju kankaalla. Ja sitten kun äiti kiljuu, niin nauretaan vaan kun on se kiljuminen hauskaa. Puremisen estämisen kasvatus on siis epäonnistunut täysin. Ja molemmat tissit on ollut verillä jo monta päivää.

Nuk-nokkamuki hankittiin, mutta ei siitä osata vielä imeä. Tuttipullosta imaseepi välillä vettä ihan mielellään. Äidinmaidonvastike ja velli ei meinaa mennä tuttipullosta ollenkaan. Ei taida tykätä mausta? Yhdessä maito- tai vellisyötössä menee tunti vähintään. Kääk! Täytyy sitä nokkamuki-juttua harjotella vielä hartaasti.