Tilini oli vaarassa, mutta onneksi pankki toimi nopeasti
Soittivat pankista ja sanoivat, että hakkerit yrittävät murtautua tililleni. Pyysivät verkkopankkitunnukseni ja salasanani, jotta voivat suojata tilini. Myöhemmin kiittivät yhteistyöstä ja sanoivat että tilini on nyt turvassa. Esimerkillistä toimintaa pankilta 😊Olkaahan tekin tarkkoina näissä asioissa.
Kommentit (31)
Provohan tämä tietenkin on mutta ihmeellistä että jollekin ei tulisi mieleen että miksi se pankki pyytäisi sellaisia tunnuksia ja salasanoja jotka se sama pankkin on itse sille asiakkaalle aikaisemmin antanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen elänyt sellaisen mielikuvan kanssa, ettei pankki kysy pankkitunnuksia puhelimitse tai sähköpostitse?
Näinhän sitä aina sanotaan, mutta kun tässä tapauksessa hakkerit olisivat päässeet tilille jos sitä ei olisi suojattu. Ei aina voi mennä sääntökirjan mukaan, vaan välillä tarvitsee käyttää omaa harkintaa.
Mutta kun se pankki voi milloin vain ihan itse sulkea tilisi niin mihin sinua siinä suojaamisessa tarvitaan?
Meidän kylän pankki oli niin fiksu että soittivat jo ennen kuin huijausta ehti tapahtua! Virkailijalle piti puhelimitse varmistaa luottokortin numero ja kortin haltijan nimi, ja takapuolen numeroilla tarkistivat systeemistä oliko kortti varastettu. Huijauksen vaaraa ei ollut koska luin itse numeron virkailijalle ja kortin tiedot ovat tietysti jo omassa tiedossani.
Kyllä kaupunkilaisia naurattaa kun meillä maalla on vielä näin henkilökohtaista palvelua!
Onko Ap koskaan asioinut pankin kanssa? Siellähän jokainen virkailija näkee suoraan sieltä koneeltaan kaikki tilisi ja raha-asiasi kysymättä mitään tunnuksia tai salasanoja. Joten miksi se tarvitsisi niitä johonkin tilin "suojaamiseen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen elänyt sellaisen mielikuvan kanssa, ettei pankki kysy pankkitunnuksia puhelimitse tai sähköpostitse?
Näinhän sitä aina sanotaan, mutta kun tässä tapauksessa hakkerit olisivat päässeet tilille jos sitä ei olisi suojattu. Ei aina voi mennä sääntökirjan mukaan, vaan välillä tarvitsee käyttää omaa harkintaa.
Mutta kun se pankki voi milloin vain ihan itse sulkea tilisi niin mihin sinua siinä suojaamisessa tarvitaan?
Kyllä ne tarvitsee tilin sulkemiseen minun lupani jos en ole tehnyt mitään laitonta. Antamalla tunnuksena, tiliä ei tarvinnut sulkea vaan siihen onnistuttiin laittamaan ylimääräinen suojaus.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylän pankki oli niin fiksu että soittivat jo ennen kuin huijausta ehti tapahtua! Virkailijalle piti puhelimitse varmistaa luottokortin numero ja kortin haltijan nimi, ja takapuolen numeroilla tarkistivat systeemistä oliko kortti varastettu. Huijauksen vaaraa ei ollut koska luin itse numeron virkailijalle ja kortin tiedot ovat tietysti jo omassa tiedossani.
Kyllä kaupunkilaisia naurattaa kun meillä maalla on vielä näin henkilökohtaista palvelua!
Sen verran tyhmiä ne pankissa teillä maalla kuitenkin ovat että eivät tiedä itse myöntämänsä kortin numeroita tai haltijan nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tarvitsee tilin sulkemiseen minun lupani jos en ole tehnyt mitään laitonta. Antamalla tunnuksena, tiliä ei tarvinnut sulkea vaan siihen onnistuttiin laittamaan ylimääräinen suojaus.
Eivät tarvitse. Sitäpaitsi ei pankki tarvitse mitään lupia mihinkään ylimääräiseen suojaukseenkaan. Sen kuin laittavat sen sinne jos sellainen tarvitaan. Pankilla on kaikki oikeudet tehdä tilien asetuksiin mitä haluavat.
Muistakaa maksaa kiltisti tullimaksut ja noutaa paketit, joista teillä ei ole harmainta käryä,mistä ne ovat tulossa. On hyvä laittaa tilisiirtona lapsen tilille tonni wa-viestin perusteella, vaikka ette muistausi ikinä edes synnytäneenne ja samalla pelastaa lentokentälle jumiutunut amerikkalailentäjä-diplomaatti-rauhanturvaaja. Hän rakastaa sinua tulisesti ja tulee luoksesi ruusu hampaissa, kunhan ensin laitat tilille 30 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylimääräiseen suojaukseen tarvitaan sinun tunnuksesi kun kyllähän pankki ne tietää jo valmiiksi? Sehän on ne itse sinulle antanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylimääräiseen suojaukseen tarvitaan sinun tunnuksesi kun kyllähän pankki ne tietää jo valmiiksi? Sehän on ne itse sinulle antanut?
🙈 Pankki on antanut ne tunnukset salattuina, ei ne ole niitä tunnuksia katsonut.