Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2 dl keitettyä riisiä liian suuri määrä yhdellä aterialla

Vierailija
09.08.2023 |

Kertokaa tyhmälle, yritän tässä keventää hieman

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin paljon. Mutta kokonaisuus ratkaisee kevennellessäkin.

Vierailija
2/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo paljon. Lapseni 8v syö suunnilleen sen määrän riisiä + lisukkeena kastike kana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on epäterveellistä

Vierailija
4/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tuon määrän kiehumaan niin hyvin riittää. Tulee useampi desi.

Vierailija
5/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi on epäterveellistä

Mikä ei ole?

Vierailija
6/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keitän aterialle noin puolidesiä riisiä per henkilö. Kun olen itselleni vain laittanut, niin hyvin on riittänyt.

Kaksi desiä on mielestäni todella paljon.

Vierailija
7/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pois sellaisen tasaisen ruokalusikallisen verran niin sitten on hyvä.

Vierailija
8/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea elämä kun pitää noin laskea. Nauti. Kerran täällä vaan eletään

Vierailija
9/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 dl on koko päivän annos. Riisi on muutenkin ravintoköyhää moskaa.

Vierailija
10/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä säästänyt riisissä tai makarooneissa, aina yläkanttiin.

Vierailija
11/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on terveellistä.

Vierailija
12/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän aterialle puoli desiä.

Näin lyhyenä ihmisenä loppui painon nousu, kun alkoi mittaamaan hiilarilisäkkeet ennen keittämistä.

Vierailija
13/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole paljon (liikaa) jos on ruumiillista työtä tekevä raavas mies, mutta jos taas on istumatyötä tekevä nainen niin onhan tuo turhan ronski annoskoko. Etenkin jos/kun siihen sitten tulee vielä kastike päälle.

Kantsii miettiä ihan sitä lautasmallia jossa annoksesta 1/4 osa on riisiä, makaronia tai perunaa ja 1/4 osa kastiketta ja puolet annoksesta kasviksia.

Se on oikeasti yllättävän pieni se riittävä annoskoko. Etenkin siis kun ne annoskoot on päässeet paisumaan kuten se vyötärönympäryskin.

Vierailija
14/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo paljon. Lapseni 8v syö suunnilleen sen määrän riisiä + lisukkeena kastike kana

Riisi on lisuke, kana on se ruoka.

Kyllä on melko suuri riisiannos tuo 2dl.

Vierailija
15/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse keitän aterialle noin puolidesiä riisiä per henkilö. Kun olen itselleni vain laittanut, niin hyvin on riittänyt.

Toinen puhuu kuivasta riisistä ja toinen taas keitetystä riisistä. Ap kysyi keitetystä riisistä, turha kai sun on kuivaa riisiä siihen kommentoida. Eikä sun puoli desiä kuivaa riisiä ole paljon, ei edes tarpeeksi. APn 2 dl on aika reilusti keventäjälle. Mutta tosiaan, noista lisukkeista (riisi, peruna, pasta, ym suurimot) valkoisessa riisissä on vähiten kuitua ja ravintoarvoja.

Vierailija
16/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala mitta tuo keitetty riisi. Eikö kannattaisi puhua keittämättömästä riisistä? Meille neljästään riittää, kun mittaa kattilaan kolme desiä keittämätöntä riisiä. En ole koskaan mitannut, kuinka paljon sen tilavuus keitettynä on.

Ja tuo siis lisukeriisi. Aina mukana esim. vaikka kanakastike ja jotain kypsennettyjä vihanneksia kyljessä.

Vierailija
17/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen puhuu kuivasta riisistä ja toinen taas keitetystä riisistä. Ap kysyi keitetystä riisistä, turha kai sun on kuivaa riisiä siihen kommentoida. Eikä sun puoli desiä kuivaa riisiä ole paljon, ei edes tarpeeksi. APn 2 dl on aika reilusti keventäjälle. Mutta tosiaan, noista lisukkeista (riisi, peruna, pasta, ym suurimot) valkoisessa riisissä on vähiten kuitua ja ravintoarvoja.

Olet oikeassa, mutta kun mittaan riisin vain ennen keittämistä, en tiedä paljonko se on keitettynä.

Olisiko kaksi kauhallista?

Vierailija
18/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein keitto-ohje riisille on yksi osa riisi ja kaksi osaa vettä. Puolesta desistä kuivaa riisiä tulisi tällä ohjella 1,5dl keitettyä riisiä. 2dl keitettyä riisiä sisältäisi siis noin 0,67dl kuivaa riisiä ja 1,33dl vettä.