Työn haku - aktiivimalli 2
Omistan pienen yrityksen, joka työllistää minun lisäksi 4 henkilöä. Nämä henkilöt ovat olleet palkkalistoilla 8-13 vuotta.En ole aikeissa laajentaa firmaani.
Olen nyt aktiivimallin myötä huomannut erikoisen ilmiön. Sähköpostiini kilahtaa viikoittain avoimia työhakemuksia, osassa jopa rivien välistä voi lukea, että "haen koska on pakko".
Kaikkiin näihin vastaan, että kiitos hakemuksesta, mutta töitä ei ole.
Lasketaanko avoimien työhakemustan lähettäminen työnhauksi?
Voinko ruveta laskuttamaan TE-keskusta näistä typeristä sähköposteista, joita joudun lukemaan/lähettämään?
Kommentit (10)
Älä vastaa kaikille, tajuavat jo ei tule vastausta. Laita firman sivuille teksti, ettei ole tarvetta uusille työntekijöille. Mistä otat tuuraajat, jos joku on kipeä.
Jos parisataatuhatta työtöntä lähettää joka kuukausi vähintään sen neljä hakemusta per kärsä, eli 9 600 000 hakemusta vuodessa niin hyvähän sinunkin on saada osasi. Ne etsii niitä kuuluisia piilotyöpaikkoja.
Oma vikas, mitäs vastaat. Tee niin kuin suurin osa työnantajista, eli älä vastaa.
Ristiriitaista, että työttömän pitää hakea kokoaiaktöitä, joihin on mahdollisuus työllistyä, mutta kuitenkin avoimet hakemukset käy?
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaista, että työttömän pitää hakea kokoaiaktöitä, joihin on mahdollisuus työllistyä, mutta kuitenkin avoimet hakemukset käy?
Miten niin? 90 % työpaikoista on piilossa, tiskin alla ja niitä pitää aktiivisesti kysellä.
Vain 10 % on julkisessa haussa.
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa kaikille, tajuavat jo ei tule vastausta. Laita firman sivuille teksti, ettei ole tarvetta uusille työntekijöille. Mistä otat tuuraajat, jos joku on kipeä.
Itse tuuraan, kiitos kysymästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? 90 % työpaikoista on piilossa, tiskin alla ja niitä pitää aktiivisesti kysellä.
Vain 10 % on julkisessa haussa.
aa, siitä sana aktiivimalli. en ollut tajunnut.
Trollollol