EIkö nuo terapeutit yhtään mieti omaa ammattitaitoaan kun sielllä pyörii joku nainen +10 vuotta?
Kuulostaa tehokkaalta toiminnalta. Ei kai yhteiskunta maksa tuota`?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ensinäkin "terapeutti" ei ole millään tavalla suojattu nimike, sitä saa tehdä kuka tahansa, vaikkapa minä voisin heti nyt alkaa terapeutiksi. Ettei se kyllä mitään ammattitaitoa vaadi, vähän voisit tarkentaa, että minkä sortin terapeutti.
Sitten itse asiaan, kyllä, itse olen käynyt nyt ainkain 5-7(?) vuotta kerran tai kaksi kuukaudessa. Julkisen terveydenhuollon kautta. Lyhyt istunto 15-20 min. Jutellaan, että miten on elämä sujunut ja sen sellaista. Depressiohoitajalla käyn sen vuoksi, että oireiluni huomataan ajoissa enkä jää sairaslomalle. Huomattavasti halvemmaksi tulee nuo kaksi terapiakäyntiä kuukaudessa kuin se, että jäisin saikuttamaan useammaksi kuukaudeksi.
@4 Juurikin tämä. Olen mies.
Mistä asiakkaat voivat varmistua terapeuttien käyttämistä terapioista, ettei tule väärää. Tai taustasta, koulutuksesta. Ellei sitten ole muuten hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tänne postaajat mieti yhtään omaa ammattitaitoaan, kun postaavat juttuja ilman lähdeviitettä?
Tämähän opetetaan jo jossain hikisessä ammattikorkeakoulussakin viimeistään...
Ei kai keskustelupalstalla oleteta käytettävän lähdeviitteitä?
Onhan sekin vaihtoehto että lähiomainen tai kumppani tukee jatkuvasti ihmistä joka tukea tarvitsee. Vaikka sen 10 vuotta tai koko elämän.
Äidin mies ehdotti vakavissaan että eihän psykologeja yms. tarvita kun samat asiat voisi kertoa kaverillekin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinäkin "terapeutti" ei ole millään tavalla suojattu nimike, sitä saa tehdä kuka tahansa, vaikkapa minä voisin heti nyt alkaa terapeutiksi. Ettei se kyllä mitään ammattitaitoa vaadi, vähän voisit tarkentaa, että minkä sortin terapeutti.
Sitten itse asiaan, kyllä, itse olen käynyt nyt ainkain 5-7(?) vuotta kerran tai kaksi kuukaudessa. Julkisen terveydenhuollon kautta. Lyhyt istunto 15-20 min. Jutellaan, että miten on elämä sujunut ja sen sellaista. Depressiohoitajalla käyn sen vuoksi, että oireiluni huomataan ajoissa enkä jää sairaslomalle. Huomattavasti halvemmaksi tulee nuo kaksi terapiakäyntiä kuukaudessa kuin se, että jäisin saikuttamaan useammaksi kuukaudeksi.
@4 Juurikin tämä. Olen mies.
Mistä asiakkaat voivat varmistua terapeuttien käyttämistä terapioista, ettei tule väärää. Tai taustasta, koulutuksesta. Ellei sitten ole muuten hyvä.
Olen eri, mutta kannattaa googlailla tarkkaan. Hyvästä terapeutista löytyy kuvat ja tietoa koulutuksista, työvuosista sekä käyttämistään metodeista. Jos oikein mitään ei löydy, vaikuttaa epäilyttävältä.
Ensimmäisellä käynnillä terapeutti myös avaa työskentelytapojaan tarkemmin ja yhteistyössä sinun kanssasi arvioi, ovatko ne juuri sinulle sopivia metodeja. Jos tulee yhtään sellainen fiilis, että terapeutti haluaa pitää sinusta (rahoistasi) kiinni, vaikka yhteistyö ei tunnut luontevalta, niin kannattaa miettiä olisiko joku toinen järkevämpi vaihtoehto.
Toki tässä täytyy kyetä myös reflektoimaan itseään. Eli tuntuuko terapeutti vain sen takia huonolta, että hän "vaatii" myös sinulta jotain. Terapia kun on työtä myös asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
@8 @13
Ei, emmä enää tarvitse mitään tiiviimpää suhdetta. Tuo on enemmän sellasta "ylläpitävää" toimintaa. Aiemmin mulla oli hyvinkin tiivistä ja moninaista MT ongelmaa, ja niitä hoidettiin pitkään. Halusin vain antaa esimerkin miksi tollasia 10v hoitosuhteita on ja kuten @8 asian töksäytti
"Et ole halunnut tiiviimpää terapiaa muuttaaksesi asioita?" <- Olen muuttanut asioita ja paljon. Vastaavia väärin ymmärryksiä tulkee vastaan melkein aina, kun mun terapiakäynnit nousee esille.
Jälkihoitona ymmärrän tuon oikein hyvin.
T. Kasiviesti
Vierailija kirjoitti:
Äidin mies ehdotti vakavissaan että eihän psykologeja yms. tarvita kun samat asiat voisi kertoa kaverillekin...
Olen samaa mieltä.
Hienoa kuulla, että olet sitoutunut terapiaan ja siit on ollut apua. Toivoisin niin, että stigma miesten terapiaan hakeutumisesta alkaisi vihdoin poistua. Kaikki me kuitenkin saamme erilaiset rakennuspalikat elämäämme ja sen lisäksi matkanvarrella tulee vastaan yhtä ja toista niitä palikoita horjuttavaa.
Kaikkea hyvää elämäsi <3