Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törmään usein "en halua syödä mitään lääkkeitä" lauseeseen ihmisten kanssa jotka pitävät humalajuomista hyvänä

Tupa
09.08.2023 |

Millä hakusanoilla tai mistä voisin löytää tutkittua tai edes jollain tasolla järkevää tietoa siitä että mielialalääkkeiden ja alkoholin vaikutukset eivät ole verrannollisia tai jos ovat niin miten? Itse en juo lainkaan alkoholia mutta syön masennus ja ahdistuslääkkeitä. Jotenkin mielestäni kornia että humalahakuiset, toiset jopa alkoholia liikaa käyttävät ihmiset puolustautuvat sillä että eivät halua ikinään syödä mitään mielialalääkkeitä...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkkeisiinkin koukkuun jää ja sivuvaikutuksia on. Kokemusta lähipiiristäni. Mieluummin silloin tällöin viiniä kuin jatkuva lääkepöhnä.

Vierailija
2/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi lisää ja aiheuttaa masennusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valintojaan tarvitse puolustaa. Siinähän tunget nappia naamariin.

Vierailija
4/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin riipasen kunnon kännin silloin tällöin kuin söisin mielialalääkkeitä. Mutta lopulta tuo on jokaisen henk.koht päätös. Ei voi kiistellä.

Vierailija
5/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos eritätin paljon näistä. Olisiko vielä jollain muulla antaa oikeaa tietoa eikä mutua?

Vierailija
6/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kyllä auttamattomasti juopottelevaa kansaa. Vedetään päät täyteen joka pe-su, ehkä enemmänkin, mutta mitään lääkkeitä ota. Nimimerkillä juominen tuntuu työlliseltä ja vain erikoistilaisuuksissa. 

Vierailija
7/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittua tietoa en nyt tähän löydä, mutta kokemuksesta maksasairaiden kanssa työskennellessä voin sanoa että kyllä ne Alkon käyttäjät maksansa tuhoaa, ei ne ketkä syö lääkkeensä.

Vierailija
8/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mielialalääkkeet palauta mielialan normaaliksi ja alkoholi taas kohota mielialaa? Tekevät ihan eri asioita. Toinen estää vajoamasta sohvan pohjalle masennukseen ja toinen laittaa tanssijalkaa vipattamaan.

Vierailija
9/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös mielialalääkkeet palauta mielialan normaaliksi ja alkoholi taas kohota mielialaa? Tekevät ihan eri asioita. Toinen estää vajoamasta sohvan pohjalle masennukseen ja toinen laittaa tanssijalkaa vipattamaan.

Alkoholi aiheuttaa masennusta eli kun se tanssijalka ei hetken päätä enää vipata, niin tulee masennuslääkkeille kysyntää.

Vierailija
10/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen syönyt nuorempana masennuslääkkeitä paniikkihäiriöön ja ahdistukseen, ja olen nykyään sitä mieltä, että lääkitsen mieluummin alkoholilla. 

Se tärkein ero mulle on, että masennuslääkkeitä syödään koko ajan, niiden vaikutuksen alla ollaan koko ajan. Alkoholia voin ottaa vain oman harkintani mukaan silloin kun olo sitä vaatii. Niin voisi myös bentsoja, mutta kun niitä ei saa nykyään oikein millään, niin viina toimii paremmin täsmälääkkeenä. En tarvitse sitä siis usein, eli mikään päivittäin juova alkoholisti en ole. 

Toinen juttu on, että ne masennuslääkkeet ei mulla oikein koskaan ole toimineet. Ne on tehneet apaattiseksi, vieneet seksihalut, latistaneet tunne-elämän, mutta silti jännitys ja paniikki tietyissä tilanteissa on ollut lähes yhtä paha kuin ilman lääkkeitä. 

Vielä kolmas juttu on, että alkoholiahan käytetään myös muuten kuin lääkkeeksi, myös juhlimiseksi ja iloksi. Ei masennuslääke korvaa sitä, jos haluaa ekstaattisen nousuhumalan joskus välillä. 

Vierailija
11/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kai tuo on totta että ne toimittaa eri asiaa. Itse en juo alkoholia koska minulle ei tule nousuhumalassa hyvä olo ja mikään jalka ei vipata :) Mieliala lääkkeillä pidän itseni toimintakykyisenä niin että esim. ahdistus ei nouse niin kovaksi etten pystyisi toimimaan.

Vierailija
12/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä aina sanotaan. Ja varmaan se joillakin onkin niin. Oma kokemus kuitenkin on ollut, että alkoholinkäytön lopetus ei mitenkään helpottanut masennusta, oikeastaan päinvastoin, koska elämästä lähti hauskoja hetkiä ja tietynlaista tekemistä ja kavereita niin paljon pois. Helpotti, kun vuoden juomattomuuden jälkeen aloin taas juomaan. Ei se masennusta parantanut, mutta onpahan edes taukohetkiä masennuksen suosta, joita ei selvinpäin ollut ollenkaan. Niiden taukojen voimin jaksaa.

Vierailija
13/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exältä kuulin tämän, että ei halua syödä edes särkylääkkeitä särkyyn. Viikonloppuisin meni kotona lähes 4 salkkua olutta ja paikallisessa baarissa lisää. Mutta ei siis mitään lääkkeitä kuitenkaan, koska ne on pahasta.

Vierailija
14/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä aina sanotaan. Ja varmaan se joillakin onkin niin. Oma kokemus kuitenkin on ollut, että alkoholinkäytön lopetus ei mitenkään helpottanut masennusta, oikeastaan päinvastoin, koska elämästä lähti hauskoja hetkiä ja tietynlaista tekemistä ja kavereita niin paljon pois. Helpotti, kun vuoden juomattomuuden jälkeen aloin taas juomaan. Ei se masennusta parantanut, mutta onpahan edes taukohetkiä masennuksen suosta, joita ei selvinpäin ollut ollenkaan. Niiden taukojen voimin jaksaa.

Se on kaikilla niin, sinullakin. Olet vain pilannut aivosi ja lisäksi olet tylsä ihminen. Sen oman onttoutesi kanssa joudut olemaan vastakkain aina kun olet selvinpäin.

Vierailija
15/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on erittäin hyvä pointti 10! Itsellä seksihalut eivät ole kadonneet masennus tai ahdistuslääkkeistä päin vastoin. Enkä usko että kukaan ympärilläni oleva edes huomaa että olen "koko" ajan lääkkeiden vaikutuksessa. Itse saan bentsoja koska ne eivät tuo minulle hyvää oloa vaan helpottavat nimen omaan ahdisusta niin että pystyn toimimaan. Ja syön niitä harvoin ja juurikin tarpeeseen. Ehkä 2-5 kertaa kuussa ja todella pienellä annoksella.

Toisaalta haluaisin ihan konkreettista tietoa. Siis siitä kuinka alkoholi kuitenkin lävistää jokaisen ihmisen solun ja liuottaa kaiken läpi. Humalan jälkeen harvalla on varmaan hyvä olo. Kun taas lääkkeet vaikuttavat tiettyihin solujen osiin elimistössä.

Vierailija
16/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkittua tietoa en nyt tähän löydä, mutta kokemuksesta maksasairaiden kanssa työskennellessä voin sanoa että kyllä ne Alkon käyttäjät maksansa tuhoaa, ei ne ketkä syö lääkkeensä.

Paitsi särkylääkkeet useat kovempia myrkkyjä maksalle ja munuaisille. Näitäkin tuputetaan joka käänteessä ennemmin kun leikkaushoitoa.

Nimim. Maksa -arvot perseellään ilman viinaa.

Vierailija
17/18 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 juuri tätä tarkoitan!

Vierailija
18/18 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan