Meneekö teillä hiukset takkuun pestessä?
Onkohan mulla väärä pesutekniikka, kun hiukset menee älyttömään takkuun vaikka olisin harjannut ne juuri ennen hiustenpesua. Ongelmana on eniten takkuuntuminen päälaella ja niskassa, latvat on helppo selvittää hoitoaineen kanssa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Hankaatko jotenkin kovasti? Pestessä, tai kuivatessa? Itse ainakin pesen vain sormenpäillä hiuspohjaa. Ja kuivaan käärimällä pyyhkeen, hankaamatta lainkaan. Ja hoitoaineet, selvityssuihkeet aina.
Sormenpäillä minäkin hankaan hiuspohjaan shampoon. Käytän pehmeää t-paitaa johon pesun jälkeen käärin hiukset hankaamatta, taputtelen ensin vain kevyesti enimmät vedet pois. Hoitoaineet ja suihkeet käytössä. Tämä taitaa olla hiustyyppiongelma, minulla on kihartuva ja ohut hiuslaatu mutta yksittäisiä hiuksia on erittäin paljon.
ap
Pesen pitkät hiukset varovasti pesuvadissa väljässä vedessä. Tosi helposti takkuuntuu, mutta olen hionut tekniikkaa niin selviän jo melko hyvin. :)
Suorin hiukset mahdollisimman hyvin ennen pesua. Väljä vesi on siitä hyvä, että siinä voi lempeästi avata takkuuntuvia hiusosioita.
Menee minullakin ihan takkuun pesun jälkeen. Olen myös koittanut erilaisia shampoita ja hoitoaineita ja naamioita ja öljyjä ja pesen varovasti päänahkaa hieroen. Silti tukka on kun mikäkin harakanpesä pesun jälkeen. Ja melkeinpä pakko harjata märkänä tai lopputulos on pörheät pallerohiukset
Ei mene takkuun. Itse hieron shampoon päänahkaan sormilla ja puristelen valuvan vaahdon hiusten joukkoon. En pyöritä tai hankaa hiuksia esim. päätä vasten. Vaahdotan hiukset 2 kertaa, huuhdon, lisään hoitoaineen, annan vaikuttaa ja huuhtelen. Hiukset ovat helpot kannata jälkeenpäin eikä takkuja ole.
Auttaisiko Niiskuneidin selvityssuihke, XZ? Itse käytän tuota välillä, auttaa edes hetkeksi. Kaikista paras on ollut Natusanin vihreä, päärynälle tuoksuva selvityssuihke, mutta sitä en ole löytänyt kaupoista yli viiteentoista vuoteen.
Aloita pesu laittamalla hoitoainetta tai hiusnaamio kuiviin tai vähän kostutettuihin hiuksiin. Vasta sitten kastelu ja shampoo, lopuksi uudestaan hoitoainetta. Kokeile sulfaatittomia "curly girl" -tuotteita.
https://www.amazon.co.uk/BEAUTY-WORKS-TEN-IN-ONE-MIRACLE-SPRAY/dp/B01M3… beauty worksin miracle spray on kaikista selvistyssuihkeista paras. Saatavuus Suomeen on vaan vähän kehno.
Menee takkuun. On pitkät ja paksuhkot hiukset. Sellaiset karheat, vähän luonnonkiharaa. Niitä joutuu aina pesun jälkeen selvittelemään selvityssuihkeilla ym. En voi käyttää kaulahuivejakaan hiukset auki, koska sellainen takkupallo ilmestyy miltei heti.
Ei mene. Levitän öljyn heti kun hiukset on vähän kuivuneet ja sitten harjaan.
Menee nimenomaan päälaki-niska-välillä.
En ihan ymmärrä miksi. Kun leikkautin latvoja kampaajalla, hän sanoi, että ne näyttävät todella kuivilta ja kysyi, ovatko vahvasti käsitellyt. Eivät olleet.
Kaikista oudointa on, että kotivaalensin sen jälkeen tukan raidoitusaineella, jossa ei ole edes mitään väriaineen kaltaista sävypigmenttiä. Pelkäsin etukäteen, että miten niille huonokuntoisille osille käy siinä. Lopputulos on, että takkuuntuminen väheni huomattavasti. Ihan kummallista. Olen miettinyt, että putosiko osa niistä hiuksista kokonaan pois, vai mitä ihmettä tapahtui.
Luulin olevani ainoa. Huojentavaa tietää, että muillakin on samaa.
M34
No menee. Kihara ja karkea hiuslaatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Hankaatko jotenkin kovasti? Pestessä, tai kuivatessa? Itse ainakin pesen vain sormenpäillä hiuspohjaa. Ja kuivaan käärimällä pyyhkeen, hankaamatta lainkaan. Ja hoitoaineet, selvityssuihkeet aina.
Sormenpäillä minäkin hankaan hiuspohjaan shampoon. Käytän pehmeää t-paitaa johon pesun jälkeen käärin hiukset hankaamatta, taputtelen ensin vain kevyesti enimmät vedet pois. Hoitoaineet ja suihkeet käytössä. Tämä taitaa olla hiustyyppiongelma, minulla on kihartuva ja ohut hiuslaatu mutta yksittäisiä hiuksia on erittäin paljon.
ap
Niin minäkin uskon että kyseessä on hiustyyppiongelma. Minulle kertoi kampaajani muutama vuosi sitten, että mulla on luonnonkiharahius ja olen reilu viiskymppinen. Se ei siis ole kiharakihara vaan just kihartuva ja todellakin, takkuuntuva. Paitsi pesun jälkeen saa aina selvitellä, myös esimerkiksi urheilun ja ulkoilun jälkeen myös, vaikka hiukset ovat kiinni.
Mulla sama. Auttaa ainoastaan se että kampaan hiukset hoitoaineen kanssa suihkussa veden alla.