En kestä tätä pahoinvointia koko ajan! :(
Niin pahaa ei sentää oo, että täytys pyttyä halata, mutta tarpeeksi pahaa kuitenkin. Kaikki ruoat yököttää ja samalla nälkä. Millonhan helpottaa? Nyt n . rv 8+?
Kommentit (15)
Tuntuu tosiaan niin kuin ois ikuinen krapula :/
Sitten puputin suolakeksejä ja mandariinin lohkoja.
Ylipäätään syö vähän, pieniä annoksia mutta melkein koko ajan. Jos ehtii tulla nälkä niin peli on menetetty, sitten olo on vielä huonompi syömisen jälkeen.
Koita jaksaa ja ota sairaslomaa/ lepää niin paljon kuin mahdollista.
palkintona kaunis nyt 7v tytär, mutta toista en uskalla enää tehdä.
kaikki jouluruuat ällöttivät. Meetvurstia pystyin syömään ja kaurapuuroa :P Laihduin 5 kiloa muutamassa viikossa. Mutta nyt tuo reilu 2-vuotias vesseli on ilonani.
Syö vähän väliä ja juo paljon vettä ja ajattele mikä palkinto odottaa!
Myötätuntoni on puolellasi.
Yleensä alkaa helpottaa rv12 jälkeen kun raskaushormoonin eritys vähenee. Pidä huolta, että saat tarpeeksi nestettä. Yleensä kaikki raikas menee alas, vaikka oloa ei helpota. Mula oli tässä kaksoisraskaudessa 24/7 pahoinvointi ja olin välillä myös tiputuksessa, vaikka en paljoa oksennellutkaan. Kokeilin kaikki pahoinvointilääkkeet ja B-vitskut ja vippaskonstit, mutta mikään ei auttanut. Olin saikulla ja nukuin kaikki päivät. Se on tosi rankkaa, yritä jaksaa!
Täällä kärsitty jokainen raskaus ainanki rv20asti...
Viime raskaudessa oksensin ympärivuorokautisesti melkein näille viikoille asti, joten nyt oon kyllä vaan kiitollinen pelkästä kuvotuksesta. Aikas vähällä oot vielä päässyt...
Koita nukkua niin paljon kun pystyt. Mulla ainakin tuli tosi huono olo jos en levännyt/nukkunut tarpeeksi. Eli väsyneenä oksetti enemmän :( No nyt on jo rv 36 menossa ja uudet vaivat riesana :)
jos tekee abortin tai menee muuten kesken.
Olisit onnellinen etkä valittaisi - oma suhtautuminen koko raskauteen vaikuttaa tosi paljon. Taitaa olla vastenmielinen juttu sulle.
Se pahoinvointi EI helpota vaikka kuin nauttis muuten raskaudesta.
Muuten kyllä sitä mieltä että noilla viikoilla vois olla hissukseen.
Olen nyt 25 rv ja olo on hyvä. Mulla oli tosi paha olo ihan koko ajan n. kaksi kk. Loppui luojan kiitos 15rv. Neuvolassa sanottiin että ainakin 90% loppuu pahoinvointi 16 rv mennessä. Kokeilin kaikkea ja oikein mikään ei auttanut kunnolla. verensokerin ylläpitäminen koholla auttoi parhaiten. Ei kannata syödä karkkia koska sokeri nostaa verensokeria nopeasti seurauksena raju lasku jolloin se paha olo vasta tuleekin. Kannattaa mielummin pureskella pakastemarjoja ja käyttää fruktoosia sokerin sijaan koska se pitää verensokerin tasaisesti korkealla.
Minäkin olen ollut ikionnellinen kaikista kolmesta raskaudestani, mutta ne ekat 12 viikkoa toivoin välillä vaikka kuolevani!
Ympärivuorokautinen oksetus ja se, ettei pysty syömään eikä juomaan on helvetin rankkaa touhua!
Ja te jotka vähättelette ap:n pahaa oloa, kun itsellänne oli niin paljon kauheampi, koittakaa nyt tajuta, ettei se ap:n tuskaa vähennä, vaikka te olisitte oksentaneet viisi vuotta putkeen! Minäkään en oksentanut kertaakaan, mutta kamalaa se oli silti, välillä ihan painajaista.
Koita jaksaa ap, kyllä se paha olo aika todennäköisesti loppuu siihen 12 viikkoon ja sitten yleensä tuleekin tosi hyvä ja energinen olo, kuin korvaukseksi:) Muista vaan pitää nestetasapaino kunnossa, ja syö vaikka miten hulluja juttuja, kun vaan alas saat!
Tsemppiä jaksamiseen!
Eiköhän se tästä.. Tulin juuri kaupasta. Ostin greippejä, kun niitä alkoi tekemään mieli. Täytyy yrittää muutenkin syödä tasaisemmin vaikka pieniä välipaloja. Menee vaan päivät niin nopeasti esikoisen 1v kanssa, että välillä ihan unohtaa syödä ja silloin olo on tosiaan kahta kauheampi. Viime raskaudessa huono olo oli hyvin lievää ja sitä oli harvoin.
Ja..olen TODELLA onnellinen raskaudestani :D Kunpa vaan kaikki menisi hyvin loppuun saakka, kun viimeksi tuli keskenmeno.
-ap
Pidät vaan verensokerin aisoissa ja hommaa raikasta ilmaa jostain aina. Jos huomaat pahoinvoinnin tulevan aina tiettyyn aikaan päivästä, valmistaudu siihen siten, ettei maha ole aivan täysi muttei missään nimessä tyhjäkään tuohon aikaan. Pidä aina mukana pientä purtavaa. Muista syödä tarpeeksi suolaa jos oksennat. Minulta katosi 5kg oksentaessa. Söin tuoretta kurkkua, viinirypäleitä, vesimelonia, rasvatonta maitoa ja carr' s tablewater-suolakeksejä, toisinaan sipsejä, suklaacroissantteja ja kaakaota. Oksensin täsmällisesti klo 17.