Miten te muut köyhät selviätte
Kun someenne lävähtää, kun joku on ostanut hienon, uuden sähköauton tai käynyt taas kalliilla lomalla tms? Omat luksukset on luokkaa, uusi teemaku/kahvi, saunominen, kotona tehtävä kasvonaamio tms.
Kommentit (26)
Olen tyytyväinen elämääni. En ole rikas, mutta tienaan rahani itse ja on varaa vaikka matkustaa sillointällöin.
Ei kannata vertailla.
Rikkaillakin on aina joku rikkaampi, nuorempi, kauniimpi tai komeampi, jota kadehtia, jos haluaa.
En ole ennen 40 ikää ikinä ollut kateellinen (koska olen ollut onnellinen muista asioista), mutta nyt olen pari krt saanut itseni kiinni kadehtimasta... Tai sellaisesta harmistuksesta, että usein niillä vmäisillä, itsekkäillä ihmisillä just on eniten kaikkea, ja järjetön oman edun bias päällä, että itse olen tämän kaiken hyvän yksin itselleni ansainnut.
Vielä enemmän ketuttaa rikkaat jotka on kateellisia köyhille, siinä on sellainen vmäisyyden tiivistymä etten kestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei haittaa kyllä omaa 'köyhää' elämistäni millään lailla. Minä elän tulojeni mukaan ja ihan hyvin elänkin omasta mielestäni - rahaa ei ylimääräistä juurikaan ole, mutta riittää hengissä pysymiseen kyllä. Lainarahalla en elele joten jos jotain isompaa haluan niin säästän sitten. Ai mistäkö säästän? Teen ruokani alusta asti itse - ostan tarvikkeet sesongin mukaan - käytän tarjouksia, korjaan vaatteeni enkä osta heti uutta kun reikä tulee.. osaan pirskatti vieköön parsia sukkanikin..huolehdin kengistäni hyvin niin kestävät kauan. Kaikkea voin saada mitä halajankin - pikkusen suunnitelmallisuutta niin onnistuu kyllä jossain vaiheessa. Tosin usein se mieli muuttuu hankinnoista ajan kanssa - mikä nyt on tarpeellista ja mikä vain huvin vuoksi..
Itse ostin kesänalussa merkki tennarit jotka kankaiset ja valkoiset. Nyt pohja irtoamassa reunasta. Mitä tehdä? Onko vinkkejä? Ne pitäisi pestäkin mutten tiedä miten kankaiset tennarit pestään.
Eri
Niissä pitäisi olla tuotetakuu pari vuotta. Reklamoi valmistajalle ja vaadi uusia kenkiä tai rahojen palautusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei haittaa kyllä omaa 'köyhää' elämistäni millään lailla. Minä elän tulojeni mukaan ja ihan hyvin elänkin omasta mielestäni - rahaa ei ylimääräistä juurikaan ole, mutta riittää hengissä pysymiseen kyllä. Lainarahalla en elele joten jos jotain isompaa haluan niin säästän sitten. Ai mistäkö säästän? Teen ruokani alusta asti itse - ostan tarvikkeet sesongin mukaan - käytän tarjouksia, korjaan vaatteeni enkä osta heti uutta kun reikä tulee.. osaan pirskatti vieköön parsia sukkanikin..huolehdin kengistäni hyvin niin kestävät kauan. Kaikkea voin saada mitä halajankin - pikkusen suunnitelmallisuutta niin onnistuu kyllä jossain vaiheessa. Tosin usein se mieli muuttuu hankinnoista ajan kanssa - mikä nyt on tarpeellista ja mikä vain huvin vuoksi..
Itse ostin kesänalussa merkki tennarit jotka kankaiset ja valkoiset. Nyt pohja irtoamassa reunasta. Mitä tehdä? Onko vinkkejä? Ne pitäisi pestäkin mutten tiedä miten kankaiset tennarit pestään.
Eri
Niissä pitäisi olla tuotetakuu pari vuotta. Reklamoi valmistajalle ja vaadi uusia kenkiä tai rahojen palautusta
Miten reklamoidaan valmistajalle. Kyseessä ulkomaalainen yritys. Ostettu stockalta
Serkkuni peri lapsettoman tätini. Luulin olevani kateuden yläpuolella, mutta pakko tunnustaa, että välillä tympii, kun hän hehkuttaa somessa matkojaan ja hankintojaan. Tuntuu, että asiaa oikein hierotaan naamaan. Itse olen pitkäaikaissairas totaali-yh. Tilillä on tällä hetkellä 189 euroa, jolla pitää selvitä loppukuu. Laskuihin piti pyytää maksuaikaa lisää.
Jos serkku olisi fiksu, niin pitäisi omana tietonaan ostoksensa.
Ei ihminen ole ikinä tyytyväinen siihen mitä itsellä on.