Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD ja kofeiini

Vierailija
08.08.2023 |

Onko teillä muilla adhd-ihmisillä sama homma, että turha kofeiinilta odottaa piristymistä kun se pistää vaan nimenomaan väsyttämään? Silti oon ollut kofeiiniaddikti jo vuosia juuri sen ihanan rauhoittavan vaikutuksen vuoksi. Auttaa ahdistukseenkin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mielestä ei ole ADHD, vaikka on lapsesta saakka ollut samat oireet. Kofeiini väsyttää.

Vierailija
2/9 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla teinipojalla sama juttu . vetää energiajuomia ja pystyy nukahtaa sikeään uneen niiden juomisen jälkeen kun itseä valvottaa kahvikuppi koko yön vaikka vetäisin sen aamupäivällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin mielestä ei ole ADHD, vaikka on lapsesta saakka ollut samat oireet. Kofeiini väsyttää.

Jos olet nainen, niin kannustan olemaan sitkeä. Älä luovuta. Mielummin vaikka liiottelet oireita kuin vähättelet. ADHD-naisia alidiagnosoidaan edelleen paljon. Itse sain nyt vasta aikuisiällä diagnoosin, vaikka olen selkeästi oireillut lapsesta asti. Jopa psykiatri kuvaili mua selkeäksi ns. stereotyyppiseksi tapaukseksi. Mutta naisten oireita ei oteta vakavasti.

Ap

Vierailija
4/9 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini ei piristä yhtään mutta metyylifenidaatti piristää hyvin. Amfetamiinistä en vielä tiedä. Pitäisi kokeilla suurempia annoksia.

Vierailija
5/9 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, kahvi rauhottaa ja nukuttaa. T. ADHD-N

Vierailija
6/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinin vaikutus ei kerro mitään ADHD:sta eikä diagnoosia voi perustaa siihen, väsyttääkö vai piristääkö kofeiini.

Vierailija
7/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinin vaikutus ei kerro mitään ADHD:sta eikä diagnoosia voi perustaa siihen, väsyttääkö vai piristääkö kofeiini.

No tämä :D Joillain maksa puhdistaa kofeiinin erittäin nopeasti verestä, kofeiiniherkillä maksa toimii päinvastoin. Maksan kautta metaboloituvat lääkitykset voivat myös vaikuttaa tähän. 

Vierailija
8/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin aloittajalla. Myös äitini kommentoi, että eihän ilman iltakahveja voi nukahtaa. 

Vierailija
9/9 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun olet nauttinut kahvia pidemmän aikaa tunteaksesi itsesi valppaaksi, ja pidät adenosiinin loitolla, voikin käydä niin, että tunnet itsesi valppaan sijaan hyvin väsyneeksi. Adenosiini ei kehity asteittain elimistössäsi, vaan kun maksa on puhdistanut kofeiinin, saat kaiken adenosiinin yhdellä kertaa, ja saatat saman tien tuntea itsesi erittäin väsyneeksi. Se väsymys, jota vastaan halusit taistella kahvin avulla, tulee nyt takaisin kaksinkertaisena."

https://curaofsweden.com/fi/tasta-syysta-kahvi-vasyttaa-sinua

Mutkun mulla on ADHD! Vaadin diagnoosia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän