nuha ja lentomatkustelu
Oletteko selvinneet nuhaisen vauvan kanssa lentämisestä ilman korvakipuja? Hyvät neuvot kalliit..
Kommentit (3)
Olen lentänyt nuhaisen 7 vko:n ja myöhemmin 4 kk:n ikäisen vauvan kanssa. Ensin muksu ja itse vöihin ja sitten vain pusero auki. Imetän myös tervettä lasta nousun ja laskun ajan. Ihan pikkuisten vauvojen korvat muuten ei mene lukkoon koneessa, se caiva tulee mukaan kuvioihin vähän myöhemmin.
Itse käyn aina ennen matkaa läpi " lääkevarastoni" jota täydennän tarpeen mukaan apteekissa. Apteekeissa on asiantuntevaa porukkaa ja he osaavat suositella mitä milloinkin kannattaa ottaa lapselle/vauvalle mukaan. En tosin ole varma, onko korviin olemassa jotain tippoja, mutta joskus olen nuhaiselle vauvelille tiputtanut jotain suolaliuostippoja (tms.) nenää tukkoisuutta helpottamaan.
Ja olen aina imettänyt nousussa ja laskussa, vöissä onnistuu aivan loistavasti.
Minä lensin Pariisiin 2kk vauvan kanssa, jolla myös flunssa (nuha, yskä). Kävin lekurissa päivää ennen matkaa tarkistuttamassa korvat, jotka olivat puhtaat. Lääkäri sanoi, ettei nuhan pitäisi kipeennyttää korvia sen enempää kuin muutenkaan, mutta kannattaa antaa lapsen imeä jotakin nousun ja laskun aikana (tutti, pullo tms). Lasta ei voi imettää, sillä nykysääntöjen mukaan vauvankin pitää olla vöissä äidin sylissä.
Meillä meni lennot oikein hyvin eikä vauva kipuillut korvia yhtään, nuhasta huolimatta. Toivottavasti teilläkin onnistuu!
sitruska ja muksut 5,5kk/2,5v