Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vinkkejä pahoinvoinnin hillitsemiseen?

17.12.2006 |

Mitä te muut teette kun ruoka ei mene millään alas ja sen ajatteleminenkin oksettaa?

Kaipailin aiemmin täällä palstalla raskausoireita ja nyt ainakin yksi sellainen on vaivannut pari päivää ja pahemmaksi menee.

Aamupala meni alas tänään mutta nyt kun ajattelenkin lämmintä ruokaa - ei tule mitään.

Miten te muut selviätte pahoinvoinnin kanssa? Olette syömättä vai syötte väkisin?

Pitäisi varmaan mennä kauppaan ja katsoa näkyiskö siellä jotain mitä tekis mieli. Toisaalta tämä on hyvä laihdutuskuuri. Mies saa yksinään syödä valtavan padallisen lihakastiketta, jota luulin hyvällä halulla syöväni...

Elliida

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pahoinvointia jatkunut viikolta 6 lähtien (nyt 7+6). Minulla ei ole mitään aamu- tai iltapahoinvointia vaan koko päivän jatkuvaa pahoinvointia, jopa niin, että pari päivää on ollut pakko viettää vuoteessa. Joinakin päivinä en kykene syömään juurikaan mitään, mitään ei tee mieli (ja se on outoa minulle, joka rakastan hyvää ruokaa), mutta huonoimpina päivinä olen pakottanut itseni syömään edes vähän. Yritän parhaani mukaan syödä hedelmiä. Klementiinit ovat tähän mennessä olleet kohtalaisen hyvin sisällä pysyviä, vain kerran oksentanut ne, sitten viili tuntuu välillä vatsalle kelpaavalta. Kasvisliemi on auttanut heikotukseen pahimpina päivinä. Parempina päivinä olen pystynyt syömään pieniä annoksia kasviskeittoja, mutta mikään vahvempi ruoka ei mene alas millään. Jos tätä samaa jatkuu kauan, mulla taitaa paino laskea nousun sijaan. Onneksi huomenna on neuvola, niin voi kysellä sieltä neuvoja.

Varmaan on aika yksilöllistä mitä kykenee syömään ja mitä ei. En tiedä oliko tästä sinulle mitään hyötyä, mutta tämä on minun kokemukseni tähän asti. Voimia ja jaksamista kovasti sinnekin!

Vierailija
2/15 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksesta! Aika samanlainen olotila meillä selvästi. Mullakin klementiinit menee alas, samoin päärynät. Jugurtti menee välillä. Mutta ne kuuluisat lihakastikkeet meni harmi vaan äsken roskiin. En ole oksentanut kuin yhtenä päivänä, vaikeaa on vain saada ruokaa alas. Ja koko ajan on tietysti heikko olo kun on niin vähällä ravinnolla. Olo paranee hieman jos saa väkisin jotain syötyä.

Taidan yrittää väsätä kasvissosekeittoa huomenna. Mietin sitä tänään mutta en jaksanut vaivautua kauppaan etsimään aineksia.

Outo mielihalu on kaikki suolainen. Makeat ei mene millään alas, sekin on harvinaista mulle.

Ehkä tämä tästä vähitellen helpottaa. Mut ens viikolla pitäisi tehdä jouluruokia eikä ajatus hirveästi houkuttele. Täytynee laittaa mies hommiin!

Arvaan että paljastun jouluna, jos ruoka ei maistu. Pitää keksiä joku veruke siihen mennessä. Olen vasta ymmärtääkseni raskausviikolla 5+jotain enkä edes tiedä onko siellä mahassa joku elävä olento, saati sitten aikooko hän pysyä siellä pidempään, joten en tosiaankaan kuuluta vielä koko maailmalle tätä asiaa.

Voimia sinulle Laureta! Syödään me kasviskeittoa ja toivotaan että pääsemme tästä pahasta olosta eroon PIAN!

Elliida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilleet Valion mansikkakeittoa? Ja mites omena? Sehän on kanssa suht neutraalin makusta. Ja viinirypäleet myöskin on hyviä. Onneks se paha olo helpottaa jossain vaiheessa....niin on monet kertoneet. Toivotaan, että pitää paikkaansa! :P

-Inka-Mari

Vierailija
4/15 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minttu tee (kylma tai kuuma) jonka joukossa on vahan tuoretta inkivaaria on auttanut minulle. Taman jalkeen olen saanut alas jotain ruokaisampaakin.

Vierailija
5/15 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä oksentanut kertaakaan, mutta koko ajan on ihan tosi paha ja etova olo! Kaupassa kun käy niin mitään ei tee mieli, mutta jotain pitäis kuitenkin ostaa ja saada vielä syötyäkin... Täytyy myöntää, että roskaruoka on ollut minulla jonkinlainen ratkaisu tai siis oikeastaan Hesburgerin kanawrap : ) se on kylmä ja muulloinkin maistuva ruoka joten olen yrittänyt aina välillä nauttia siitä... Olen ottanut kannan, että oli ruoka mitä tahansa jos vaan sen pystyn syömään niin hyvä on, ei tätä kuitenkaan enää pitäisi mahdottoman kauan kestää. Ja cream crackerit työpöydän laatikossa on ollut pelastus.

Hauskin juttu tässä on ehkä se, että olen aina ollut hulluna juustoihin varsinkin mustapekka ja aura ja nyt joka kerta kun avaan jääkaapin ja näen siellä lahjaksi tarkoitetun juustokorin ja siinä mustapekka juuston niin meinaan oksentaa. Mies peitti jo juuston, mutta kun tiedän että se on siinä niin silti etoo : )

rv 7+4

Vierailija
6/15 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kalpea ja huonovointinen ilmoittautuu. Olen kärsinyt pahoinvoinnista jo viikon. Joka päivä en ole oksentanut, mutta parhaina kaksikin kertaa. Aluksi illat olivat pahimpia, mutta nyt etova olo on seurana jatkuvasti.

Minulle pelastus on ollut Valion (sokeria sisältävä) mustikkakeitto. Varsinkin vessanpöntön halailun jälkeen se rauhoittaa mahaa. Nesteistä en voi juoda vettä ollenkaan. Novelle Fris omena (hedelmäsokerilla makeutettu) vishyvesi uppoaa aika mukavasti ja tuntuu parantavan oloa ainakin hetkellisesti.

Pahinta tässä on ettei itse vielä voi ollenkaan luottaa onnistumiseen. Matkalla on ollut rusehtavaa tiputtelua ja tämä on ensimmäinen plussa kolmannesta IVF:stä. Torstaina ultra, pelottaa...

Unna rv 5+6

Vierailija
7/15 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin netistä tietoa, että inkivääri auttaisi tutkitusti raskausajan pahoinvointiin. Nyt on tullut Multitabsilta inkivääritropit, joiden mainos on näillä sivuillakin. Hassua tosin, ettei niistä ole mitään lisätietoa.

Pitänee kokeilla. Onko joku jo testannut?

Unna edelleen

Vierailija
8/15 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin raahauduin tänään kaupungille, kun oli muutama joululahja ostamatta vielä. Sitä ennen heitin kaiken syömäni vessanpystystä alas...

Huomasin aamulla töissä, että kun istui paikallaan, olo oli ihan ok, mutta kävellessä oksettava olo palasi heti.

Mulla on sama ongelma kuin sulla Unna. En edes tiedä vielä, onko mulla masussa joku. Luulenpa myös että jännitys lisää mun huonovointisuutta. Perjantaina toivottavasti selviää.

No, nyt meni puoli lautasellista kasvissosekeittoa alas. Saavutus sekin. Taidan ottaa pienen iltapäiväunet, jotta jaksan illalla edes jotain.

Palaillaan!

Elliida

Vierailija
9/15 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava kuulla muiden kokemuksista ja vinkeistä mitä voisi syödä pahasta olosta huolimatta.

Mustikkakeittoa voisikin kokeilla, itse tehtynä, koska mä olen allerginen jollekin niistä monista lisäaineista mitä Valion mustikkakeitossa on. Se ei nimittäin pysy sisällä vaikka en olisi raskaanakaan.

Inkivääri oli hyvä vinkki. Ostin jokin viikko sitten tuhdisti inkiväärillä maustettuja keksejä, joten otan ne testiin heti, kunhan tuntuu vähän paremmalta. Tänään olen saanut alas vain pari hedelmää ja pienen palan leipää.

Neuvolassa tänään annettiin sellainen vinkki, että syö sitä mitä kykenee syömään, ja sen verran kuin pystyy. Masuasukki ottaa kuitenkin kaiken tarvitsemansa, niin siitä ei kannata huolehtia. Omasta jaksamisesta vaan.

Ja muutenkin oli helpottavaa kuulla, että jos vaan kykenee vielä joulunakaan mitään syömään, niin saa rauhassa nauttia graavilohta ja Camembert-juustoa (ovat nimittäin ehdottomat suosikkini jouluruoissa).

Jaksamista kaikille pahoinvoinnin syövereihin.

Vierailija
10/15 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ikävää olla ikävä, mutta haluan kertoa, että älkää olko varmoja, että pahoinvointi loppuu... Minulla viikkoja nyt 22+3 ja pahoinvointi jatkuu aina vaan... Alussa tuonne viikolle 15 oli tosi kovaa pahoinvointia ja oksentelua, mutta sen jälkeen tilanne on toki rauhoittunut, mutta aina vain kyökitään... Muistakaa, että ette päästä nälkää tulemaan, itse olen ainakin huomannut, että kun ei pääse nälkä tulemaan ei yleensä tule pahoinvointiakaan. Mutta jos on kova nälkä, niin yleensä on myös pahoinvointi!!

Vierailija
11/15 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerron kuitenkin eilisestä ihanasta ultrakäynnistä. Massussa nimittäin pompotteli kaksi pientä sydäntä. USKOMATONTA! Kolmas IVF toden sanoi. Toinen kaveri oli kauempana ja lääkäri veikkaili, että se on pienempi, joten kahden viikon päästä ultrataan taas. Katsotaan ovatko molemmat pysyneet matkassa. Peukut pystyyn!

Olen käyttänyt kolme päivää Multi-tabs inkivääri kapseleita ja pahoinvointini on vähentynyt. En tiedä auttavatko juuri ne, mutta kannattaa kokeilla. Voi olla, että osa syynä pahoinvointiin ovat olleet Luget, jotka olen vähentänyt nyt yhteen kapseliin aamuin illoin. Mistä näistä tietää?

Onnea kaikille matkaan!

Unna 6+3 & toukat

Vierailija
12/15 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa! Kaksi vauvaa! Toivon sinulle onnea, jotta pysyisivät kyydissa!

Mulla oli tänään ultra ja tuolta Elohiiret-pinosta voit lukea mun kuulumisia. Yksi toukka siis kyydissa! Aika sekavat tunteet, kun on ekasta vauvasta kyse.

Hyvää joulua Sinulle ja kaikille enemmän tai vähemmän pahoinvoiville!

Elliida

Vierailija
13/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä päivänä oksensin 18 kertaa, ja siihen päälle vielä seuraavan yönkin. eilinen,toissapäivä ja kaks edellistä yötä meni sängyssä maatessa, aina välillä moikkasin uutta parasta ystävääni, punaista ämpäriä;) tänään en oo oksentanu kuin muutaman kerran, mutta mitään en saa syötyä... ihan hyväksi havaittu juttu on et kannattaa yölläkin syödä jotain, esim. omenaa tai päärynää. tää on tosi rasittavaa, kun ei yölläkään saa nukkua, kun pitää sillonkin oksentaa:( mehujäät ja jääpalat muuten on kans kova sana, saa edes nestettä jos ei muuta:) ehkä tästä vielä noustaan:) no, ainakaan ei vielä tarvii miettiä sitä painonnousua, mulla ainakin paino on laskenu n. 4kiloa...

niin ja skeptisesti suhtaudun tuohon pahoinvoinnin loppumiseen rv 12 jälkeen, kun siskollani se kesti ihan synnytykseen asti... ei onneks ihan näin rajuna, mutta se sai kyllä alussakin edes yöt olla rauhassa...

parempaa vointia kaikille;)

t:saara, rv 10+0

Vierailija
14/15 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se joudut kärsimään oikein kunnolla!

Oletko töissä? Mietin että miten te muut selviydytte töistä, kun itseä jännittää jo valmiiksi sinne meneminen pienen loman jälkeen. Siellä on vessatkin niin, että joku kyllä kuulee, jos siellä yrkkäilee.

Mulla pahoinvointia lisää paniikkihäiriö, joka alkoi oireilla pahasti heti tultuani raskaaksi. Ei pitänyt sinänsä tulla yllätyksenä, koska reagoin panikoimalla aina kaikkiin elämän muutoksiin. Jos alan pelätä oksentamista, niin varmasti oksennan.

Joulusta selvisin joten kuten mutta töihin meno arveluttaa. Koko ajan oksettaa, vain iltapäivisin vähän helpottaa.

Elliida

Vierailija
15/15 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauteni selvisi... tai ei kai se pelkästään ollut syynä, van se että olin ensin muusta syystä sairaslomalla, ja nyt sitten tän pahoinvoinnin takia:( mutta enpä mä siellä olisi kyllä pystynyt olemaankaan, kun työ oli sellainen, josta ei ihan hetkessä juosta vessaan oksentamaan... eikä oikein voi siinä työpisteessäkään:) no, kaipa sitä jotain keksii:) tänään pääsin jo vähän uloskin, tosin se oli tuskaista ja koko aja piti pysähdellä, ja lopuksi tietysti oksensin;) naapurit muuten varmaan kohta luulee et mulla on bulimia tai jotain kun varmaan viemärit kaikuu kun meikä on pää pöntössä:D

parempia vointeja:)